Mommybloggerstopic #2

Meit hou toch op.

And the people stayed home.
En ze ergerden zich kapot omdat ineens het hele bedrijf via VPN wil werken en de infrastructuur daar niet op bedacht is, en de VPN er dus de hele tijd uitvliegt.
En ze hadden jengelende kinderen om zich heen die niet naar school, KDV, grootouders etc kunnen.
En ondertussen hadden ze discussie met hun baas die eigenlijk wel wil dat ze naar het werk komen of, als dat niet lukt, wil dat je je verlofdagen er voor inzet.

And the people healed? Flikker toch op, ik zit met een ongezond hoge bloeddruk om dit gedoe.
Ik word woest van influencers die nu echt alle realiteit uit het oog verloren zijn en niet snappen dat er nu vooral mensen met kinderen met hele praktische problemen zitten.

Maar ik merk dat mijn frequentie wat te laag is dus ik ga kijken of ik die omhoog krijg.

68 likes

Maar dit hoor! Ik snap er niks van dat iedereen het heeft over 3 weken lekker thuis cocoonen en alle leuke dingen doen waar je normaal nooit tijd voor hebt. De meesten moeten gewoon vanuit huis werken toch? Ja ik ‘win’ er de reistijd mee en onderneem geen enkele avond sociale activiteiten, maar verder zijn het gewoon logistiek en technisch veel moeilijkere werkweken hoor?

27 likes

Ik win reistijd en ophaaltijd van mijn kind, maar verder is het vooral veel ergernis inderdaad.

Disclaimer: ik wil er verder niet over zeuren, ik heb niet te maken met overlijdens etc. Mijn ‘problemen’ vallen in het niet bij die van mensen wiens geliefden nu ernstig ziek zijn of overleden. Dus de praktische problemen neem ik voor lief. Maar als influencers nu gaan oreren over hoe fijn dit is, word ik even link. :see_no_evil:

10 likes

Ja ik snap je hoor! We doen het ermee want dit is nu eenmaal nodig, tuurlijk. Zonder morren ook. Maar van die influencers gaat m’n bloeddruk ook omhoog, zĂ©lfs in een fucking pandemie slaan zij er een slaatje uit door dit soort bullshit op Instagram te plaatsen. Want dit blijft hun verdienmodel he. Ja zij hebben makkelijk praten hoor. Vind het echt om te janken.

4 likes

Dat begrijp ik dus ook niet. Hoezo cocoonen? Werk gaat gewoon door, maar dan op een overbelast VPN netwerk waardoor alles 10 keer trager gaat, met alle frustraties tot gevolg.

Edit: dat zijn natuurlijk geen grote problemen in deze tijden waarbij mensen met gezondheidsproblemen échte zorgen hebben, maar dat zelfs in deze omstandigheden de influencers weer elke zin met de realiteit kwijt zijn, begrijp ik echt niet.

10 likes

Zit net de weekvlog te kijken en daar loopt ze nog te verkondigen dat ze gedm’t werd door volgers waarom ze geen post aan corona wijdt, maar dat ze dat niet wil want dat doet iedereen al :roll_eyes: :joy:

1 like

En nu staan dr hele stories vol met mensen die hun verhaal doen over dat ze gewoon moeten werken, waarop ze dan antwoord met ‘wat goed dat je er staat VROUW’.
Bah.

9 likes

Wat een ongelooflijke doos :mad:

3 likes

Als straks de pijn van alle verschrikkelijke verliezen is gezakt, dan hoop ik oprecht dat onze samenleving liever en minder materialistisch wordt. En vooral realistischer wordt. Dat door deze crisis de influencer generatie zoals die nu is verdwijnt. De ‘lipfiller lovers’-‘ik heb alweer een nieuw shirtje’-‘3x per jaar op vakantie naar Bali om te ontstressen’-‘ondernemen is fantastisch, jij kan dit, je hebt geen opleiding nodig’- influencers.

We krijgen het straks/nu allemaal financieel moeilijk. Er zal geen uitzondering zijn, of je zzp’er bent of bij een groot bedrijf werkt, iedereen wordt geraakt. Ik hoop dat er daardoor meer waardering ontstaat voor geld, doordat we alleen geld kunnen uitgeven aan de echt noodzakelijk dingen. Dat er daardoor meer waardering ontstaat voor ‘echte’ beroepen. En dat we in the end gelukkiger worden omdat we minder hebben en het niet meer gaat om het ‘showen’ van al je prachtige spullen. Dat Social Media wordt gebruikt om saamhorig te zijn en niet om op te scheppen. Minder dat gezweef en gedachtes als ‘als je iets echt wil, dan stroomt het naar je toe.’

14 likes

https://www.bol.com/nl/f/de-meeste-mensen-deugen/9200000105939292/ :sunny:

4 likes

Ik volgde haar al een hele tijd niet meer, maar sinds de verhuisvlogs vond ik het weer even heel leuk. Ik was dus helemaal enthousiast dat er eindelijk weer een vlog was. Is het dit :expressionless:

Ja ben ook benieuwd! Is wel maar een week. Ik keek wel uit naar de interieurvideo"s/verbouwing.

Hahaha jeetje, ziet ze haar spondeals mislopen ofzo, dat ze de noodzaak voelt dagelijka te vloggen. Heb nu al geen gezin in dat ge-emmer van PHip (grapje, ik ga ook niet kijken dus :smirk:)

4 likes

Het lijkt me echt niet fijn om in deze periode te moeten bevallen.

2 likes

Toch goed om te lezen dat Tien weer een wat lagere frequentie heeft.
Gratis tip; die borstvoedingspoep krijg je er uit met ossengalzeep.

31 likes

Heeft die wouter eigenlijk ooit wél een shirt aan?

18 likes

Verschrikkelijk dat die ouders hun kleinkinderen nog amper hebben kunnen zien

3 likes

He’s too sexy for his shirt

20 likes

Ja klopt. Ik had vandaag mijn eerste afsoraak bij de verloskundige en mijn vriend mocht eerst niet mee binnen. Uiteindelijk mocht hij toch 3 minuutjes binnen bij de echo. Ik vond dit al een vreemde ervaring, laat staan bevallen.

1 like