Mommybloggerstopic #2

Fixed that for you

13 likes

Ik vind de reacties van de andere kant eigenlijk net zo naar als de reacties die als nare reacties werden aangemerkt. Je mag vinden dat een dier niet gelijk is aan een mens. Je mag ook vinden dat een boer echt geen kwaad wil of welke andere reden dan ook hebben om nog dierlijke producten te eten of te drinken. Maar ik snap oprecht niet waarom er wordt verwacht dat mensen die het daar niet mee eens zijn dierenleed sugercoaten? Het is niet zo dat er onwaarheden worden gedeeld. Het is hoogstens zeer oncomfortabel en confronterend, maar ik vind het echt een beetje raar om te verwachten dat een ander zijn toon matigt, omdat je het er zelf niet mee eens bent. Edit: het is niet de verantwoordelijkheid van mensen die een andere levensstijl hebben gekozen om anderen daar met zachte hand toE te verleiden?

14 likes

Ik mag toch zelf wel bepalen wat de juiste tijd en plaats voor een bericht is? Jij vindt de andere berichten storend, ik vind het “zachte hand en wees vriendelijk” storend. Er wordt niet gescholden, het is niet aantoonbaar onjuist, en als je het daar niet mee eens ben kan je inhoudelijk reageren. Heb het bericht even overgelezen, maar ben het nog altijd eens met elke letter. Daarnaast voel ik me zelf echt niet verantwoordelijk voor het promoten en verleiden tot een andere leefstijl, dus effectiviteit is ook een beetje vreemd?

8 likes

Ik vind het wel erg dat er dieren opgesloten zitten op een manier die we voor mensen compleet onacceptabel vinden.
Jammer dat ik mensen die misschien vaker vega wouden gaan eten met mijn vergelijking voor het hoofd heb gestoten, maar die hoeven hun eetpatroon niet te veranderen door mijn posts en weer terug vlees te gaan eten.
Je hoeft ook geen ‘respect’ voor mij te hebben, maar denk gewoon eens na over waarom we zo’n groot onderscheid maken tussen boerderijdieren en huisdieren bijvoorbeeld. Of waarom mensen tegen proefdieren zijn maar wel vlees eten.

7 likes

Maar dat een mens en een boerderij dier voor jou niet gelijk zijn betekent niet dat ze per definitie niet gelijk zijn of in ieder geval niet evenveel recht hebben op een goed leven toch?

Nogmaals het hele harde hoeft van mij ook niet, puur omdat ik denk dat er niets mee bereikt wordt, maar het zijn geen leugens ofzo die verspreid worden.

5 likes

Ja jij zegt dit. Nou dan ga je door mijn post zo lekker niet vega eten.

2 likes

Bedankt ! Ik was onder andere degene die die opmerkingen tot stand bracht en ik ben het totaal met je eens. Ik heb er bewust voor gekozen om er niet verder op in te gaan omdat ik dat toch niet ga ‘winnen’, van inderdaad de forumbubbel die hier is.

Mijn vader is ook boer en de berichten die sommige mensen posten zijn erg kort door de bocht en ongenuanceerd. In het echt is het namelijk anders dan sommige anti dierenleed sites doen zien

5 likes

Dan mis je dat aanpassingsvermogen waarschijnlijk en had het niet uitgemaakt wat yzile had gezegd :woman_shrugging:t3: Rare insteek

6 likes

Maar “ik ga niet nog meer vega eten want vegans doen onaardig tegen mij” slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Niet dat je dat letterlijk zegt maar lijkt een beetje wel de boodschap. Waarom eet je sommige dagen nu wel vega? Vanwege het dierenleed of omdat sommige vegans wel aardig deden?
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor. Oprecht benieuwd.

18 likes

Ik ben geen jullie he. Het is niet zo dat we nu vanuit een appgroepje aan het coördineren zijn hoe we de boel lekker opstoken (anders zit ik er iig niet in). Ben alleen verantwoordelijk voor wat ik hier zelf geschreven heb en daar sta ik volledig achter. Reden:

Omdat de goede zaak dood is als iedereen een oncomfortabel bericht gaat inpakken als een kwetsbaar vaasje. Ik wil echt met iedereen rekening houden, zal echt niet verguizen omdat je vader boer is, je met je kinderen naar de boerderijdag gaat of je gewoon nog geniet van je biefstuk. Doe vooral je ding. Ik eet nog altijd eens per week vlees omdat ik het te lekker vind. Maar een verzoek om de toon te wijzigen omdat men te lichtgeraakt is voor een hardere waarheid is aan mij echt niet besteed. We zijn geen stel kleutertjes dat een rustig en omslachtig verteld moet worden dat flappie dood is. Maar ik heb verder ook geen zin in discussie. Wel of geen vleeseten is niet de heuvel waarop ik wil sterven. Die bewaar ik voor dergelijke discussies omtrent racisme en ongelijke kansen. Ook zo’n onderwerp waarbij je je mening vooral zo zacht mogelijk moet laten landen.

18 likes

Maar iedereen die eerst “superfel” was is daarna toch al ingebonden en/of heeft excuses gemaakt? Daarna zijn volgens mij best veel genuanceerde reacties geplaatst. De discussie is nog wel gaande maar an sich is dat toch niet verkeerd of vervelend? Hoogstens niet echt geschikt voor dit topic.

Edit: voel me steeds genoodzaakt om te zeggen dat het een oprechte vraag is haha. Dit is dus ook een oprechte vraag.

Maar voorbij gaan aan inhoud omdat de manier waarop iets gezegd wordt je niet aanstaat is zo’n luxe. Ja het is confronterend. Maar het is waar.

(Ik bedoel niet dat jij dat nu doet maar als reactie op je eerste zin)

8 likes

Wat mij betreft is iedereen prima welkom om het perspectief van de boer te laten zien. Een andere mening dan de mijne is dus niet waar ik over val. Ik val over het feit dat er gehekeld wordt op de toon. Tuurlijk is er nuance, maar het is in mijn ogen niet aan de personen aan de andere kant van het spectrum qua meningen om die aan te brengen. Dat wordt bij dit soort onderwerpen wel altijd verwacht. Anders ben je niet aardig, raakt de ander gekwetst en oei dan zul je nooit sympathie krijgen voor iets wat volgens mij behoorlijk het juiste is. Het direct hard weerleggen of spotten heb ik zelf niet gedaan he, daar sta ik niet achter. Mijn berichten gingen enkel over dat ik Willemijn’s actie echt schaamteloos vind en ik het zonde vind dat de discussie dan direct doorgaat over hoe de toon van de discussie niet aardig genoeg is, in plaats van dat er inhoudelijke argumenten worden aangedragen waarom de eerder gegeven reacties onjuist zijn. Waarom zou het bijvoorbeeld wel oké zijn om de boerderij te promoten als je tegen dierenleed bent? Als je daar echt enorm gepassioneerd over ben kan je dat denk ik wel uitleggen denk ik dan. Snap tegelijkertijd ook wel waarom het niet gebeurd hoor, maar ik vind het wel jammer, want ik schuw een goede discussie niet.

Tldr: denk dat we het aan het eind van de rit prima eens zijn

5 likes

Back to mommy?!?!

Ik doe het wel:
Ik smeeeelt van de vriend van TigerElise en die tweelingen op zijn borst…

17 likes

Oh ik moet echt zo huilen ervan ik vind dit zo zo zo rot en wil ze allemaal redden.:cry:
Als je dit soort dingen op scholen laat zien wil geen kind toch meer vlees.
Ik geloof echt dat we juist de vriendelijkheid en goedheid van kids moeten gebruiken voor ze geïndoctrineerd worden door gewoontes en gebruiken van hun ouders.

Edit: daarom stort Willemijns houding me ook een beetje. Je moet je kinderen nu toch juist bij de hand nemen en laten zien wat juist is en wat niet ipv van een peuter verwachten dat hij zelf moreel goede beslissingen neemt later als je hem laat zien dat dierenleed een paar keer wel week wel geoorloofd is.

10 likes

Is er al een oliebloggerstopic? :crazy_face: Ik zie ze ineens overal en ik begrijp niet wat er zo fantastisch is aan oliedruppels in je handen smeren en dan inademen. :woman_shrugging:

6 likes

Ik wil ook wel een tweeling met hem

1 like

Ja, ik ook. Nu heb ik daar zin in

1 like

Haha ja ik nu ook. :joy:
@Monstertruck Woah wtf! Wat een boel geld voor zoiets onzinnigs. Het kwam al shady op mij over omdat er geen enkele info in posts staat, maar altijd verwezen wordt naar DM voor meer info.

hahahaha je profielfoto

9 likes