Mommybloggerstopic #2

Ik heb dit met papa en mama dag :’)
Ik bedoeld daar niet mee dat ik de andere dagen geen mama ben (of papa in het geval van mijn man). Maar op mijn mama dag, ben ik ‘alleen’ mama. Niet ook nog individueel begeleider, student, administratief medewerker … etcetera. Dan neem ik m’n telefoon ook gewoon niet op en beantwoord de mail als hij slaapt. Of helemaal niet :joy::crazy_face:

8 likes

“Ik heb de hele dag mijn kind verzorgd” vind ik ook raar klinken, net alsof je de hele dag alleen maar luiers verschoont en je kindje in bad doet :woman_shrugging:t4:

5 likes

In het onderwijs is het betaald ouderschapsverlof nog maar 55% Voorheen was dit 70%

1 like

Wat is de reden dat je vriend het niet wil?

1 like

Laatst ging ik naar een vriendin en toen vroeg onze dochter wie er dan ging oppassen. Dus ik zeg dat papa gewoon met ze thuis bleef. Keek ze me heel verbaasd aan en zei: ‘ja maar mama wie zorgt er dan voor ons?’

Misschien moeten we hier juist wel een papadag invoeren :joy:

56 likes

Mijn baas noemt het Kinderdag, aangezien dat zijn dag is met de kinderen. Helaas kort ie het voor de grap wel eens af naar K-dag :joy:

16 likes

Ik vind het echt heel mooi wat Willemijn deelt over Krijn.
Het is er, het mag er zijn, maar ze doet ook zoals ze zelf wilde: door met de normale dingen.
Idk, komt gewoon liefdevol over :yellow_heart:

32 likes

Helemaal eens. Moest ook zo “lachen” om Djurre met z’n lego project in het ziekenhuis. Ze komen over als een super sterk stel.

25 likes

Jaa ik ook!

Ik heb hierdoor stiekem weer dat gevoel wat ik juist bij 2WMN altijd had: dat het echte mensen zijn. En dat is niet alleen omdat ze nu iets heftigs meemaakt, maar de hele manier van delen ofzo? Kan het niet omschrijven, misschien iemand anders wel🤪

8 likes

Waar kan ik dit vinden? :innocent: Heb youtube en instagram al bekeken en daar zie ik het niet maar ben wel benieuwd

Dat van Djurre bedoel je? Dat was in een story.

1 like

O, spuitelf :joy: maar klopt ja

1 like

Zou Martine profijt kunnen hebben van Cynthia’s cursus: Nee, is ook een woord.
Dit nav de weekblog van vandaag. Zegt ze ooit nee tegen Maik?

Edit:
Oh jawel: Neeneeneeneeneee hahahahaha…

Nu ik hele dagen met mijn kind thuis zit, komt de imaginaire mommyblogger in mezelf ook naar boven, inclusief de comments. ik vrees dat die comment ook bij mij wel eens de revue zou passeren, samen met een hele hoop andere principes die ik tot een maand geleden redelijk goed volhield :roll_eyes:

5 likes

Ahjoh we zouden allemaal gehaat worden als we vlogden, iedereen is irritant als je ze dagelijks zou zien.

35 likes

Zou mijn man dit nu ook denken? :sweat_smile:

8 likes

Zo die stories van Elise, je zou niet zeggen dat zij een paar weken geleden van een tweeling is bevallen!

11 likes

Zeg dat, volgens mij is ze zo weer fit

Waarom ga je uberhaupt nu op vakantie :roll_eyes:

11 likes

Hoezo denken mensen dat je quarantaine kan verplaatsen. Op deze manier kan ik mijn quarantaine verplaatsen naar kantoor, naar een restaurant, naar de sportclub. Ze zijn dus sinds dit begonnen is al in vier huizen geweest.

Ergste hieraan vind ik: als je verbouwd en verhuisd heb je relatief veel sociaal contact (kan je niks aan doen natuurlijk), maar juist dan zou je toch het zekere voor het onzekere moeten nemen en niet nog onnodig gaan verplaatsen.

45 likes