Mommybloggerstopic #3

@Luzarl kan toch gewoon zeggen ‘ik zag dit op internet en vanwege m’n journalistieke achtergrond houd ik ervan om er dan een beetje in te duiken en toen kwam ik erachter wat een kwakzalverij dit is. En jonge vrouwen overal worden zo beïnvloed door dit platform en dat vind ik echt een slechte zaak’

Ze hoeft het hele forum toch niet te noemen? En @Soy.peor vind wel dat je onnodig onaardig doet ja, alsof er iemand anders van hier die een kinderwens heeft met dr gezicht op tv wil dat ze maar geen kinderen kan krijgen. Dan is het toch fijn als er iemand opstaat die het aan de kaak wil stellen zonder dat zij er zelf een directe band mee heeft

63 likes

Het lijkt mij persoonlijk best wel lastig om een probleem te presenteren waarvan je zelf geen onderdeel bent. Mocht je dan tegenover een Annic komen te staan en je bent geen “slachtoffer” of een expert op dit onderwerp word je er misschien eerder uitgeluld dan iemand die dat wel is. Tenzij je mondig genoeg bent of er alsnog veel vanaf weet, dat weet ik natuurlijk niet

Edit: wat @crazyplantlady nu zegt is natuurlijk ook wel weer waar

3 likes

Als mensen in real life net zo elkaar op reageerden als op dit forum zou het echt gezellig worden :sweat_smile: Dan had ik 8 uur per dag ruzie met mijn collega’s.

24 likes

Naja daarvoor is Tim natuurlijk mee. Ze schuiven je niet naar binnen zodat je vervolgens alleen met Annic mag discussiëren.

3 likes

Iemand die bij het begin van de discussie erbij was en ook weet hoe en wat ja. Iemand die op t einde ineens vroeg om een samenvatting en naar de media stapt voor de clout. Meh.

6 likes

Dat ben ik wel met je eens hoor. Ik vraag me ook af wat zij nog extra kunnen betekenen als die vereniging voor kwakzalverij er al over heeft geschreven? Maar misschien onderschat ik de impact van het programma.

2 likes

Maar begrijp ik het dan goed dat jij denkt dat luzarl geen goede intenties heeft en in een soort eigenbelang naar de media stapt omdat ze dan op tv komt?

Persoonlijk geloof ik dat niet, maar goed ja het zóu kunnen :woman_shrugging: Hoe dan ook is er niemand anders die het voor elkaar heeft gekregen om dit probleem aan de kaak te stellen via een programma, dus wat dat betreft is het toch alleen maar goed? Of willen we alleen maar vrijblijvend zeiken op een forum maar als er dan écht iets aan gedaan kan worden dat iedereen opeens afhaakt of het stom vindt dat iemand ‘er met het verhaal vandoor gaat’ en ojee straks worden we bekend?

44 likes

Ja.

Maar ik vinr zoals @HvO zegt een ander programma beter. Bijvoorbeeld alleen al voor de doelgroep. En ik vind het bijv al heel goed dat die kwakzalver gebeuren dat artikel had gepost.

Naja sommige dingen zijn niet mijn manier van communiceren bijv met die smileys van :roll_eyes: :sleeping: Ik vind dat nou net een beetje kinderachtig.

4 likes

Je mag het niet me eens zijn, maar volgens mij was ik duidelijk.

1 like

Mag, ja.

Beetje jammer wel dat andere programmas er geen heil in zien, omdat ze die hele annic niet kennen en de doelgroep van An.nic (influenzas in het algemeen) geen tv kijkt.

Nou, tuurlijk reageert niet iedereen in elk topic op dit forum zo op elkaar. Maar ik zal er de volgende keer een disclaimer bij zetten dat dit niet voor iedereen geldt en niet de hele dag. Ik zie hier alleen wel vaker van die passief-agressieve posts, ik verbaas me daar gewoon over. Ik vind het soms zo onnodig en afdoen aan de discussie zelf. Ik vind op die manier met smileys communiceren daar ook onder vallen.

2 likes

Misschien dat Boos niet het best passende programma is, maar er kijken wel veel mensen naar, dus dan is het toch sowieso een positief iets dat mensen hier meer over horen? Ik denk dat je met een dergelijke show meer mensen bereikt die actief zijn op social media en hier dus mee in aanraking komen, dan met een programma als Radar.

21 likes

Hee, ik noem dít niet zeiken, ik noem alles dat de afgelopen weken/maanden (geen tijdsbesef meer door corona haha) over annic/mamaworden is gezegd zeiken. Misschien ook niet helemaal het juiste woord (want het is gewoon terecht) maar ik bedoel dus alle kritiek op dat platform vanuit ons.

Tuurlijk, helemaal terecht dat mensen bang zijn dat het forum dan genoemd wordt en dat ze wellicht worden gelinkt aan iets dat ze niet willen. Maar Luzarl heeft volgens mij eerder ook al gezegd dat ze helemaal niet over dit forum wil hebben. Dus ja ik snap dat mensen dat even willen checken, maar ik snap niet dat er geïnsinueerd wordt dat luzarl dit puur uit eigenbelang doet en dat mensen het maar irritant lijken te vinden dat zij hiermee naar de media is gestapt.

9 likes

… Genoeg mensen die het inderdaad alleen kennen van t filmpje dat Tim op z’n bek geslagen werd. Dus ik was benieuwd en stel een vraag, ja. Omdat ik benieuwd was waarom ze zo slecht/niet passen bij dit onderwerp.

Verder zijn grapjes uiteraard VERBOTEN.

Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet antwoorden

8 likes

En @Soy.peor maar Boos heeft zelf toegezegd dat ze dit willen behandelen? Misschien kunnen de makers van Boos zelf het beste beslissen wat bij hun programma past? Zoals @Luzarl meldt krijgen ze tientallen mails per week, dus keuze genoeg denk ik.

Bovendien is het toch beter daar er weer nieuwe aandacht aan wordt gegeven als tegenhangers van de viva enzo die mamaworden promoten? Zo’n aflevering heeft meer zijn dan wij die hier wen beetje anoniem op Annic en co zitten te haten :sweat_smile:

17 likes

Ik vind het ook behoorlijk overtrokken, ik ben geen team Annic en ik sta helemaal niet achter haar bezigheden maar realiseren mensen zich wel wat voor gezeik forummers hier van hebben gekregen? Zou gewoon niet fijn zijn als dit forum in de publiciteit komt, gaat hoe dan ook gebeuren want als je Google doet krijg je sowieso dit forum m.b.t mamaworden en er is geen ontkomen aan dat dit forum naar voren komt. Laat het gewoon, mensen hebben al genoeg gedoe hiervan ondervonden

5 likes

Ik vind dit forum totaal niet als ik google op mama worden(.nl) en ook niet met ‘kritiek’ erachter

1 like

Kan er niet gevraagd worden aan de vereniging tegen de kwakzalverij of ze dit forum uit hun artikel willen halen? Als ik op google kijk is dat zo’n beetje de enige link die ik kan leggen met dit forum.