Nou ga er maar van uit dat (een groot gedeelte) van (Insta)shops liegen als ze zeggen dat bestellingen de deur uit vliegen, dat de pre-order al bijna uitverkocht is of dat ze aandringen op snel aankopen doen voor het uitverkocht is. Dat is een van de meest voorkomende beïnvloedingstrategieën voor productverkoop. Stukje sociale druk (iedereen heeft het, dus ik mis iets als ik het niet heb), schaarste faken (nog maar enkele stuks op voorraad/OP=OP/limited edition -komt echt nooit meer op voorraad… twee weken later aankondiging: door overweldigende reacties en bestellingen toch nabesteld blabla-), sympathie kweken (wat een lovende reacties, iedereen is zo blij met wat ik “voor jullie” heb gemaakt en het perfecte plaatje van haar als big businesswoman dat ze ons voorschotelt via haar marketing kanalen YT en Insta) en als laatste autoriteit (voordoen alsof je bijzonder deskundig bent of aangeven dat je daar mee samenwerkt).
En wat betreft de hele zomer door de tuin heen banjeren met suede tijgerprint loafers: ik flaneer nu al weken op mijn oude teenslippers door de tuin terwijl ik mijn volle winkelwagentjes wegklik na uren online window shoppen. Dus dat succesverhaal lijkt mij in beginsel persoonlijk ook niet kloppen nee haha.