Mommybloggerstopic #3

Als Annic echt niet aan mensen met een kinderwens wil verdienen, had ze toch ook een platform kunnen beginnen zonder webshop en met hooguit een verwijzing naar die testen? (En evt advertentie-inkomsten kunnen doneren aan Moeders voor Moeders of een andere hulporganisatie?)

18 likes

Daar kom ik dan weer wederom met mijn waarom is het dan een b.v. en geen stichting? Maarja daar geeft ze geen antwoord ol…

7 likes

We zouden een crowdfunding moeten opzetten voor de auteur van VtdK. Die persoon heeft inmiddels een fulltime job aan artikelen schrijven over Annic hahaha

21 likes

De ironie wanneer Annics doen en laten het verdienmodel wordt van de vereniging tegen de kwakzalverij :grimacing:

(Grapje hoor, alleen maar hulde voor hun werk!)

9 likes

Haha en ik blijf me ondertussen steeds meer afvragen waarom Annic Royke als advocaat heeft genomen (letterlijk 5 minuten googlen en stuit al op artikel dat het kantoor “wéér” zaak verliest), verbaas me zo over het feit dat ie dan in zijn brief kennelijk valt over de term ‘verdienmodel’ die wordt gebruikt, weet niet hoor maar zodra je over je inkomsten/uitgaven hebt nagedacht, wat elke onderneming doet, is er toch per definitie een verdienmodel :woman_facepalming:

17 likes

eens met #1, maar dat was juist mijn punt: het is heel normaal, maar je kunt ondanks goede voorlichting niet voorkomen dat vrouwen zich na 6 maanden al zorgen gaan maken en dan “iets” willen. Nu gaan ze liegen bij de huisarts, dan heb ik liever dat ze 150 euro neerleggen voor een test.

Het hele argument dat je niet alles kan zien met die test, tsja dat kan de arts ook niet. Ik zit zelf in het fertiliteitstraject en bij mij begon dat toch echt met een bloedtest, AMH , chlamydia etc. Je begint bij de meest voorkomende oorzaken en daarna ga je steeds een stapje verder. Ik vond het zelf wel een stukje geruststelling dat mijn AMH goed was en ik geen infecties had doorgemaakt, en jaa ik wist heel goed dat er nog 100 andere dingen mis konden zijn, maar dan heb je in ieder geval wat afgestreept. Ik had het best fijn gevonden als dat eerder had gekund en ik had daar persoonlijk best geld voor over gehad.

Wij hebben voor mijn vriend trouwens wel een thuistest gedaan. We konden niet naar de arts omdat we toen niet in Nederland verbleven en het land waar vriend zat is de zorg nogal ongeorganiseerd. Om een stukje zekerheid te krijgen hebben we toen een thuistest uit de VS laten meenemen. Op die test stond destijds heel duidelijk dat het niet dezelfde uitslag als een sperma onderzoek in het ziekenhuis gaf, maar in ieder geval een indicatie. Wanneer zijn sperma 100% dood zou zijn zou de test dat wel aangeven, maar kleinere afwijkingen niet. Wij vonden die indicatie wel 20 dollar waard en vonden het op dat moment (na 6 maanden proberen) wel even voldoende voordat we 6 maanden later verder zouden gaan in NL.

1 like

Wat ik zelf zo frappant vind is dat ik bij de eerste keer bloedprikken (in fertiliteitttaject) echt talloze buisjes heb laten prikken, en nu kan het “allemaal” met 1 of 2 druppels (bij grip 5 dacht ik?). Dat is toch gek :thinking:?

4 likes

Heeft papa Peterke geen insta/twitter ofzo? Zouden we hem eens moeten vragen wat hij van deze oplichterspraktijken vind. Is wel een beetje zijn vakgebied :sweat_smile:

2 likes

… en dan liegen ze misschien wel. Want dan gaat een gezonde 27 jarige naar de huisarts met: ik denk dat ik minder vruchtbaar ben.
Die dan zegt: probeer je al een jaar?
Die dan liegt: ja.

2 likes

Hahaahha :wave::wave::wave::wave:

2 likes

Hahahahaha dit is zo grappig

Sinds 28 april ook echt

26 likes

Haha Royke exposed!

9 likes

Minder dan 1 minuut leestijd? Of is dat 1 maand. Suspicious. Waarschijnlijk heeft hij zich meteen weer afgemeld maar is nog wel mee blijven lezen.

2 likes

Het gezicht van Royke als ie op zn privémail bericht krijgt dat ie is getagd: :hushed:

59 likes

LOL welkom Royke, wil je vast m’n werkemailadres?

18 likes

@roycedevries zit nu zo

117 likes

Hahahahaha nee zou dit echt zijn? Geen spannende username maar gewoon zijn eigen naam :stuck_out_tongue:.

8 likes

Kunnen de moderators zijn naam aanpassen naar Royke? Royce kennen we niet.

63 likes

Haha ja als titel

9 likes

Ah wat jammer dat ie niet gezellig meedoet

1 like