Mommybloggerstopic #3

Dit vraag ik mij dus ook altijd af.

Ik ben al ruim een jaar erg moe, ernstige haaruitval, last van mijn buik, heb ook al maanden een slechte huid en chronische hoofdpijn. Gelukkig heb ik van Linda net de uitslag van de afgenomen bloedtest gehad:

Ernstige intolerantie voor domme influencers.

Ik ga minderen.

62 likes

Maar dit is het he?!

Stel je voor dat het ergens aan ligt waar je zélf dingen anders door moet gaan doen, dat je eens kritisch moet kijken naar je balans, je energiegevers en -vragers, naar wat je nu echt voor jezelf doet of wat je vooral voor een ander doet, waarom je nou toch zo onzeker of perfectionistisch of chaotisch bent…

Nee, dan liever een lekkende darm en wat vitaminepillen er in. En jezelf vooral wijs maken dat je dus prima zo door kan gaan. :thumbsup:

23 likes

Ondanks dat de leaky gut hier helemaal verkeerd gebruikt wordt, bestaat het wel degelijk. Normaal gesproken kun je uit de darm alleen kleine deeltjes opnemen, door je darmwand heen, in de bloedstroom. Door verschillende aandoeningen, zoals auto-immuunziekten, kan de permeabiliteit van de darmwand veranderen waardoor ook grotere moleculen door de darmwand heen kunnen naar je bloed. Dat is in de wetenschap een leaky gut. En dat is dan weer niet hetzelfde als een perforatie waarbij je echt een gat naar je buikholte hebt, dat is iets heel anders en inderdaad zeer ernstig! Maar een leaky gut bestaat dus wel echt.

8 likes

‘leaky gut’ :cold_sweat:

3 likes

Aaaaah. Waarom volg ik die Linda en annic eigenlijk. Laatste story vam linda… JEZUS.
Hoezo geen verdienmodel.

Boos gaat overigens weer beginnen :heart_eyes: hoop zo dat ze dit daadwerkelijk gaan meenemen

3 likes

Ik heb hier boven een blogpost gedeeld waar dit in uitgelegd wordt. Daarin wordt eigenlijk aangehaald dat de term leaky gut/lekkende darm beter vervangen kan worden door hyperpermeabiliteit of misschien increased intestinal permeability. Betekent idd niet dat het niet bestaat. Alleen hangt het van flink wat factoren af. En met een simpel bloeddruppeltje kun je dat echt niet aantonen met 100% zekerheid.

Ik heb het idee dat de lekkende darm waaruit toxines etc lekken een beetje sensatie oproept, zeker in combinatie met de vrij basic en veelvoorkomende symptomen die erbij zouden horen. Het klinkt ernstig genoeg om te geloven dat je moet stoppen met gluten, lactose en dat je echt die vitaminepreparaten nodig hebt om je lekkende darm te repareren. Terwijl het helemaal niet zeker is of je darmwand hyperpermeabel is en of die ‘behandelingen’ überhaupt nut hebben. Dat vind ik echt een kwalijke zaak.

(Hier staat nog wat meer info, mocht iemand dat interessant vinden: https://www.nhs.uk/conditions/leaky-gut-syndrome/)

5 likes

:eyes: Kan hier echt heel boos om worden. Hoe durven ze

4 likes

Ik zou niet weten wat voor nuance je hierin zou kunnen aanbrengen eigenlijk. Ja, misschien als het kind zo moeilijk behandelbaar is dat het niet veilig is bij hun ofzo, maar ik heb de video’s zelf niet gezien dus geen idee of dat het geval is.

2 likes

Nee ik sluit me daarbij aan. Daarom zei ik ook: ik denk niet dat er een nuance in valt aan te brengen want ik kan me niet voorstellen dat je zoiets doet en waarom ook.

1 like

Wat vreselijk. Je hebt een levensbeslissing genomen en die is niet zo uitgepakt als je hoopte, live with it. Het gaat om een kind notabene. Hoewel ik in dit geval bijna blij ben voor dat kindje, want het alternatief was dus bij dit gezin blijven en die mensen zijn blijkbaar totaal incapabel.

10 likes

Moest er echt bijna van huilen en zo’n knoop in m’n maag. Vre-se-lijk. Dit is gewoon human trafficking maar dan vermomt. Ben er misselijk van echt. Hij wordt zonder consent weggehaald uit zijn omgeving, jarenlang ingezet als content, brengt (ook zonder consent want dat kan simpelweg nog niet) followers en geld in het laadje en dan “doen ze 'm weg”…

13 likes

Wat erg :cry::sob:
Zou ze haar biologisch kind ook ter adoptie afstaan als het een gedragsstoornis ontwikkeld ?

3 likes

Dit. Perfect verwoord.

En dan is hij niet zoals ze verwachten en is het doei? Echt ik hoop dat hij nu in een gezin terecht komt waar hij heel liefdevol wordt behandeld en de juiste begeleiding krijgt. Want wat moet dit fucking traumatisch zijn om mee te maken, ongeacht hoe oud je bent. En ik hoop dat deze mensen jeuk krijgen op een plek waar ze niet bij kunnen. Rot op met je zielige verhaal. Dit valt niet goed te praten.

@Maison ik heb vanavond wat video’s van deze mensen gekeken die werden gehigight in twitter-treads en deze mensen meten zo met 2 maten. Er is een video waarin zijn duim met ducttape wordt afgeplakt, zodat hij niet duimt. In diezelfde video duimt hun oudere kind ook. Aan tafel notabene. Wordt haar duim afgeplakt (even los wat ik van die methodiek vind). Nee.

6 likes

Jezus wat idioot en vreselijk treurig dit.
Krijg hier wel meteen zo’n only-in-america-vibe van maar dat zal (helaas) ongetwijfeld niet zo zijn.

Zo zie je maar weer hoever die insta mommy’s gaan… Alles voor de fame

3 likes

Pff wat erg. Laat dat jochie lekker duimen. Als hij daar rustig van word. Misschien maar beter dat hij daar weg is, ik hoop dat hij heel goed terecht gaat komen💕

1 like

Denk inderdaad dat het voor hem beter is, want in zo’n gezin wat zo met je omgaat opgroeien is ook traumatisch en tekenend. Maar jemig, dit ook. Echt mn hart breekt hoor. En medelijden met hun andere kinderen die ouder zijn en djs vast wel heel goed begrijpen wat er gaande is.

Ik kan hier echt niks mee.
Alleen al de woorden “returned” in een zin met “child”. Huh.

Volgens mij mankeren deze volwassenen ook iets. Want er moet wel een steekje los zitten wil je je zo extreem niet hechten aan een kind dat je het kan “returnen”.

6 likes

Even los van het feit dat ze influencers zijn en dat ze waarschijnlijk prima voor hem konden zorgen, al viel het heel erg tegen omdat ze natuurlijk niet bewust voor een autistisch kind gekozen hebben. In de wereld van adoptie/foster care is het volgens mij niet onmogelijk dat kinderen overgeplaatst worden als ze echt niet kunnen blijven. Daar gaat een super lang traject aan vooraf en zal koste wat het kost voorkomen willen worden, maar wat soms niet mogelijk is. Maar in zulke gevallen denk ik eerder aan kinderen die toch al wat ouder zijn en een gevaar vormen voor hun (pleeg/adoptie) ouders of andersom.

Maar ik ben het ermee eens dat dit echt zwaar verkeerd over komt. “Oei het is toch wel zwaar om een kind op te voeden, het valt toch wel een beetje tegen, laten we hem overplaatsen.”

Ik vind dit ook wel lastig, want hier wordt gezegd dat je dit met een biologisch eigen kind ook niet zou doen. Dat vind ik alleen een beetje te kort door de bocht. Ik ken deze specifieke casus niet maar ook biologisch eigen kinderen worden weleens op jonge leeftijd uit huis geplaatst omdat ze thuis niet te handhaven zijn. Verschil is alleen dat zij dan vaak naar een gezinsvervangend tehuis gaan. Ik kan me voorstellen dat in het geval van een adoptiekind het misschien beter is om nieuwe adoptieouders te zoeken (als dit lukt) dan het kind in een gezinsvervangend tehuis te plaatsen. Ik twijfel dus of het niet fouter klinkt dan het is. Want bij ‘returned’ krijg je zoals @oliverqueen al zegt wel een hele nare bijsmaak.

3 likes