Mommybloggerstopic #3

Ik vind het zo vreemd dat mensen echt op zoek gaan naar een special needs kind. Naar aanleiding hiervan heb ik wat videos bekeken op een ander familiekanaal (Knorpp and South) van een Mormoonse familie en zijn hebben een meisje uit China met het down syndroom geadopteerd. Die moeder verteld letterlijk in een video dat ze op een website met adoptiekinderen specifiek aan het zoeken was naar een Chinees meisje van 5 jaar met down “want dat kregen ze door van God”. Dat klinkt toch alsof je op zoek bent naar een rood zomerjurkje en daarop filtert in een webshop? Ik vind het eigenlijk al belachelijk dat je bij adopties soms mag aangeven of je een voorkeur voor een jongen of een meisje hebt.

13 likes

Het lijkt me voor de andere kinderen in dat gezin ook traumatisch. Je hebt drie jaar lang een broertje gehad en ineens wordt hij uit huis geplaatst. Hoe enorm onveilig moeten die kinderen zich voelen?!
Als je volgens pa en ma “lastig” bent word je het huis uitgegooid, net als je kleine broertje.

15 likes

Heeft dat opzoek naar special needs niet ook een andere kant?
Ik ken twee verhalen die dat ook deden… 1 omdat de wachttijd simpelweg veel korter is… en als je bijv al 38 bent en na 8jr strijden voor biologisch kind het er niet van komt heb je nog maar 2jr ofzo. Want het verschil tussen leeftijd adoptie ouders en kind mag niet 40+zijn (of 42 ofzo, is een Max aan iig…)

En het andere verhaal is uit de instelling (gehandicapten) waar ik stage liep… die ouders zeiden dat kinderen met bepaalde handicaps “daar” (een zuid afrikaans land iig) het echt zo slecht hebben, nog slechter als de gewone wezen… die worden toch wel geadopteerd uiteindelijk… de gehandicapten maken kans op dood door moord of slecht verzorging. En zij hadden de middelen en geld in deze westerse wereld om aangepaste schoenen/rolstoel/therapie en alles te regelen. Het “rendement” (of hoe zeg je dat…) voor het kind zou veel groter zijn dan bij een gezond kind…

2 likes

Er staan nog een paar recente foto’s met het jongetje op haar Instagram account en wauw, de comments zijn niet mis. Wel heel terecht overigens. Maar zij is duidelijk niet bij Annic in de leer geweest, alles is negatief wat je leest.

9 likes

Ik kan na het kijken van die documentaire Annic alleen nog maar zien als een soort Elizabeth Holmes 2.0

44 likes

Bij kindjes uit china is het sowieso dat als je een 2e kind uit china adopteert het special needs moet hebben. Dit kan iets ‘kleins’ zijn als astma maar ook dat er veel meer special needs zijn

1 like

Ik vrouw van jou doet mee aan de Annic propaganda.

2 likes

Annic heeft van die preview filmpjes gedeeld. Dus ik gok op het kanaal van mamaworden

RN is “gewoon” een bachelor dacht ik. Zoals wij hbo verpleegkunde hebben: krijg je ook een bachelor.

In Amerika kun je geld krijgen van de overheid als je zorgt voor een kind met special needs. Sommige mensen doen dit dus om er zelf beter van te worden. Ik ken voorbeelden waarin meerdere kinderen met special needs werden geadopteerd en die vervolgens verdwenen. En doordat de controle daarop niet altijd even scherp is, blijft het geld binnenkomen.

Wat intens verdrietig zeg. Mensenhandel.

Vreselijk

1 like

Ik moet echt te hard lachen om Elise vandaag in de vlog. Als ze met haar haar vast komt te zitten. ‘jeeeezus, doe even normaal’. En ‘helemaal lachen’ als ze die lange rok laat zien

2 likes

Ik kijk wel is ‘this gathered Nest’. 8 kinderen waarvan een deel geadopteerd.
Ik vind dit wel een heel warm gezin, maar wel wat uitgebuit voor youtube soms. Daarnaast veel special needs en dan snap ik niet waarom er maar steeds meer en meer kids bijmoeten.
In mijn beleving kan je ze dan niet meer bieden wat ze nodig hebben, puur omdat je er teveel heb.

2 likes

Wacht welke docu precies?

(Er is hier de afgelopen tijd zoveel gedeeld en gebeurd, ik houd het niet meer bij :))

1 like

Een super interessante docu over een bedrijf dat met 1 druppeltje bloed allemaal ziektes kon ontdekken, maar het bleek achteraf allemaal fake.

6 likes

De dames van Ik vrouw van jou hebben een filmpje opgenomen voor de site van a.nnic. Over de lange weg naar moeder worden. Valt me wel van ze tegen, gezien Joyce nota bene een opleiding tot verpleegkundige doet. Die zou beter moeten weten.

9 likes

Aangezien Linda ook verpleegkundige is, is dat geen garantie.

Hebben ze nou echt geen besef welk beeld ze hier mee schetsen? Als ik verpleegkundige was zou ik echt niet met hun geassocieerd willen worden.

9 likes

En… hun weg was toch opzich niet lang? Ja het voorwerk maar qua vruchtbaarheid was Joyce zo zwanger toch? Daar hebben ze geen hele speciale dingen voor moeten doen / laten.

Het moeizame was… het zaad krijgen. Niet het zwanger worden ansich met het zaad toch :joy::see_no_evil:

9 likes

Ik meen me te herinneren dat Scarlet in het verleden iets van 12 pogingen in het ziekenhuis gedaan heeft. Maar dat was al iets van 6 jaar geleden ofzo. Dus in totaal heeft t wel lang geduurd. Maar het traject met de vader van Hunter was volgens mij redelijk kort. Joyce was binnen een half jaar zwanger geloof ik

1 like