Mommybloggerstopic #4

Hier voor ons huis is ook tiener verdronken (ook 2 ambus, 2 politie, 2 brandweer, sonar boot, traumaheli, het hele pakket, eigenlijk). En ja, ik vond het ook heftig om te zien dat er dus blijkbaar mensen van de andere kant van dorp/stad komen alsof het een evenement is, echt ramptoerisme dus.
En dat fotos gepubliceerd worden voordat familie het weet/personen herkenbaar in beeld, dat vind ik ook echt niet kunnen, en wmb wordt die 112-persfotografie dan beter gereguleerd. Maar het is wel echt wat anders dan hapsnapvakantiekiekjes van in-de-weg-lopende ramptoeristen.

Mochten mensen 't nog interessant vinden; slachtoffer en fotograaf aan 't woord https://www.fotoclub.nl/blogs/fotografietips/ongevallen-fotograferen-mag-dat. En dat het slachtoffer in dat interview dus in beeld is gebracht, like i said, not done.

Jeeeej!!

En België? Daar ligt ook zeker een markt :blush:

1 like

Ik vind sowieso 112 fotografen heel erg raar. Jouw beroep is foto’s maken van elk ongeluk in de regio. Waarom? Waarom zou je dit willen? Schijnbaar levert het genoeg geld op, maar ik kan me niet voorstellen dat je hier voldoening uithaalt. Er is bij mij in de regio één gast die bij elk ongeluk wel een foto gemaakt heeft. Maakt niet uit of het overdag is of midden in de nacht. Hebben deze mensen ook een politiescanner thuis zodat ze als eerste aanwezig kunnen zijn?

3 likes

Houden waarschijnlijk p1200 in de gaten. Daar komen alle meldingen binnen. Vind het maar een raar beroep. Soms staat er ook echt onjuiste info bij. Afgelopen jaren tweemaal een reanimatie in de familie gehad. Als eerste van een baby van paar maanden die als gevolg van pneumokokken pneumonie plots is overleden. Dat werd lokaal gemeld als “ incident thuis”. Vond dat zo vervelend en misplaatst. De volgende keer was het de reanimatie van mijn neefje welke tijdens zijn eerste zwemles was verdronken en ter plekke gereanimeerd is (wel overleefd). Daar zag je ook overal ambulances en trauma helikopters van op de foto. Maar werd het op nieuws vermeld als “uiteindelijk betrof het geen reanimatie” terwijl hij dagen na zijn reanimatie op IC heeft gelegen

2 likes

Dit denk ik ook wel eens. Schaam me voor die gedachte eigenlijk.

Staat op Netflix een hele serie hierover. Real life en in LA. Je verdient best goed met zo’n foto (in amerika iig) maar de competitie is ook echt heftig. Heet shot in the dark!

1 like

Op Linda Reinhardt haar stories: morgen gaat ze weer ‘gezellig’ een dagje bloedprikken in Amsterdam.
Totaal geen gĂȘne 

6 likes

Oeh waar staat deze info?

Er wordt veel beter geklikt op artikelen met foto dan zonder foto en artikelen over ongelukken en rampspoed worden sowieso al veel aangeklikt.

Meer clicks is meer inkomsten voor de (gratis) nieuwssites. De fotograaf is enkel een symptoom van dit hele systeem.

Omg die term progressieve geneeskunde

Huilen. “ Erg vooruitstrevend”.

30 likes

In een story van Rachel gisteren!

Oh Ik zie hem nog wel staan? Meer dan 4000 likes ook.

2 likes

Ik zie hem ook nog! 4201 likes!

1 like

Oh sinds wanneer isprogressieve geneeskunde een synoniem voor kwakzalverij? :unamused:

25 likes

Onder wiens IG is dit gepost?

“Mocht je nog vragen hebben, voel je vrij om een dm te sturen”. Ja, want deze discussie willen we niet openbaar voeren, want kunnen we niet hard maken met bewijzen.

19 likes

Ik heb dit bedrijf hier een paar keer genoemd zien worden, hoe zijn hun ‘bekend’?

“Mocht je nog vragen hebben, voel vrij om je een dm te sturen. Maar als blijkt dat je meer kennis hebt dan ons en je vragen gegrond zijn, dan sturen we een advocaat op je af”

15 likes

Ach ze vond laatst ook al dat de schedelstructuur op de 12-weken echo heeel erg op die van Fos en Hazel leek.

6 likes