Mommybloggerstopic #4

Leuk voor de verandering:

Duidelijk spon voor de kids, maar geen kind op foto!

13 likes

[quote=“tuula, post:563, topic:20097, full:true”]
Ik heb kort bij een PR-bureau gewerkt (jezus kutste job ooit, al lag dat waarschijnlijk ook aan het bureau) en het is wel geinig om een inkijkje in die wereld te hebben omdat iedereen er altijd zo geheimzinnig over doet. Dan hadden we een deal met een influencer, maar moest je nog 100 keer vragen naar die foto’s. Je bent inderdaad een soort bemiddelaar, en klant is niet snel tevreden dus dan moeten de foto’s opnieuw. Op zich niet erg want ze krijgen er dik voor betaald, maar voelde me soms zo’n schooljuf. [/quote]

Ik vind dit wel fascinerend, want moest je Ă©cht vaak vragen waar de foto’s bleven? Houden die influencers zich dan niet ad deadline? Lijkt me toch niet zo moeilijk, vandaar de vraag :see_no_evil:

En lagde standaard van de opdrachtgever dan zo hoog, of is de kwaliteit van de foto dan zo laag? Als ik bijv kijk nr mascha (geen mommyvlogger, maar wel veel bereik) of sommige andere vind ik de kwaliteit van de foto echt niet zo goed.

2 likes

Nope hahaha

Onze Kim van Alboe heeft ook alweer vers van de pers een foto online waarop Mila staat om reclame te maken voor P.rince.

Het houdt niet op.

1 like

Daarbij, ook als het betaald, als een persoon zegt “merk x is geweldig” is het altijd nog geloofwaardiger dan wanneer merk x zelf zegt “wij zijn geweldig”.
User generated content scoort beter dan brand content dus influencers inzetten levert vaak méér op voor minder geld dan zelf een fotoshoot en campagne enzo inplannen.
Die influencers maken ook altijd content die hun doelgroep aanspreekt want daar hebben ze ervaring mee. Als merk is het meer gissen.

4 likes

Eigenlijk is het vrij simpel om te weten of iets betaald/gekregen/uitgenodigd is want zodra dat een keertje niet het geval is benoemen ze er altijd bij “dit is no spon, zelf betaald!!!” :joy:
Omgekeerde van de reclamecodecommissie maar als je oplet
 :wink:

17 likes

Oh, wow, dat is een stuk hoger
 Dan snap ik ook meteen waarom ze zo makkelijk een huis van 500k kunnen kopen als starters.

Dat is jammer om te horen, hopelijk heeft ze nu het licht gezien

Yes I wanne know

1 like

Mijn complimenten voor het insta account! Heel netjes.
Ik denk dat Katrien hier ook niet zoveel meer tegenin te brengen heeft, ze had er wellicht andere verwachtingen van. Ze volgt ook steeds minder mensen haha, maar het was een leuk probeersel.

3 likes

Ik zou 'm ook wel willen volgen! Wil iemand mij een DM sturen? Oh, en spaar je de moeite Katrien; ik ga je toch niet accepteren.

1 like

Zou je mij ook een DM willen sturen met het account? :smile:

1 like

@FISSA wil je mij ook sturen?

1 like

In dit topic:

is eerder discussie geweest over dit onderwerp, misschien interessant voor mensen die er meer over willen lezen!

3 likes

Helaas, de pagina bestaat niet meer op RTLnieuws.

Wow wow wie had dit insta account nou opgezet? Het ziet er echt heel mooi uit zo. Complimenten!

7 likes

Krijg een foutmelding als ik tag. Iets met het beschermen van de community. Superraar.

Ik ben ook benieuwd!!

1 like

Zouden ze niet heel snel je op “beperken” hebben gezet ofzo?

Ik heb deze kleurencombo ook in mijn huis😂

P.s mocht iemand nog een leuk idee weten voor een logo?

4 likes