Mommybloggerstopic #4

Dat heb je goed aangevoeld (om even in de tien-termen te blijven)

15 likes

Wat lelijk die tuin van Martine. Zou echt verboden moeten worden. Dan ga je maar lekker op een industrieterrein wonen.

18 likes

Ja en vind het heel knap hoe ze het allemaal doet. Mooi ook dat ze ook laat zien dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Dat ze een therapeut heeft en ook aan geeft dat het oke is om je kut toe voelen en goed is om te huilen

6 likes

inderdaad!

1 like

Maar echt, ik kijk nu de rest van de vlog en ik wil ook een caravan!!! Wat heerlijk zeg zo’n change of scenery. Ik droom helemaal weg. :joy:

1 like

Ben het met je eens! De hitte blijft ook zo lekker hangen in tegentuinen.

2 likes

dit valt voor mij in hetzelfde straatje als niet iedereen houdt van een schone berm! en je afval uit het raam gooien. of katten vergif in je tuin strooien: niet iedereen houdt van katten!!
plantjes en gras zijn zo belangrijk voor de biodiversiteit, de bodemkwaliteit en het grondwaterpeil. het is niet alleen maar “niet mooi vinden”

17 likes

Exact dit: typisch zo’n voorbeeld waarbij gezegd wordt ‘iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken’ (wat ik op zich wel snap, zeker als het om je eigen huis of tuin gaat), maar waarbij de gevolgen van je keuze niet alleen jou beïnvloeden maar ook andere mensen, dieren en de natuur. Dat maakt het een stuk ingewikkelder.

14 likes

Het valt me ook echt van haar tegen, terwijl ik eigenlijk zelf ook totaal geen groene vingers heb. Ik heb helaas geen tuin, maar bijv. een groot grasveld met wat planten eromheen is toch ook best onderhoudsarm en oké voor de natuur? Dat was mijn plan voor als ik ooit een tuin zou hebben.

4 likes

Ja, en er zijn planten die je 1x, misschien 2x per jaar moet snoeien en je bent klaar. Echt geen moeite en het helpt enorm.

3 likes

Helemaal eens en ik vind dat we als mensen gewoon moeten accepteren dat we een verantwoordelijkheid hebben voor onze leefomgeving. En dat daar een beetje ongemak mee gepaard kan gaan (‘t is maar wat je ongemak noemt natuurlijk).

Geldt ook voor “ik vind een grote brandstofslurpende dieselmotor gewoon veel prettiger” en “ik vind het gewoon zo mákkelijk om de auto te pakken als ik naar de brievenbus moet op de hoek van de straat”
Niet. Doen.

En voor “ik kan wel een flesje water meezeulen maar ik vind dat onhandig, ik wil gewoon een klein tasje en elke keer onderweg een plastic flesje water kopen”
Niet. Doen.

En kan nog wel meer bedenken.

We zijn toch ook gewend om de afwas te doen elke dag? In plaats van van papieren bordjes te eten en die heel comfortabel na elke maaltijd weg te flikkeren? Omdat dat onzin is en vreselijk slecht.

Een compleet betonnen tuin is ook slecht. Jammer dan dat je niet van grasmaaien houdt, je gaat echt niet dood van een wekelijks taakje.

Oja en: voor een fucking dakkapel moet je een vergunning aanvragen maar je hele tuin ontdoen van elke vorm van leven is dan weer helemaal prima eigen tuin eigen keuze. Koekoek.

33 likes

Haha love it hoe fel jullie over dit onderwerp zijn, maar kan me er alleen maar 100% bij aansluiten.
Bij grootschalige (zowel residentiële als commerciële) bouwprojecten gaat groen ook steeds meer meespelen, gelukkig maar!

Stel dat je voorbeeld een winkelruimte wenst te bouwen, moeten minstens x% groenzone zijn.
Stel dat je een groot appartementencomplex wil bouwen, gaat tegenwoordig gelukkig quasi elke gemeente/stad opleggen dat er gemeenschappelijk groen moet worden aangelegd in de zin van daktuinen/groendaken
 of zelfs een nieuw park op eigen terrein dat dan kosteloos wordt overgedragen aan de stad/gemeente die het op zijn beurt onderhoudt.
Wat mij betreft is dat een heel positieve kentering die hopelijk in de toekomst alleen nog maar zal toenemen. Ook gemeenschappelijke moestuinen etc zie je in dergelijke projecten steeds meer voorbij komen; echt heel leuk.

6 likes

Haha ik ging dat artikel eens bekijken maar hoezo deze opstelling


Wie doet dit nou zo?
Wat smeer je dan op dat brood
En liggen er nou cherry tomaatjes onder?
En waarom de paprikas

46 likes

nee deze dan:

even wat drinken pakken:
unnamed

58 likes

Waar zien jullie die betonnen tuin dan? Ik kan het niet terug vinden en wil ook zeuren :joy:

3 likes

Moet nog aangelegd worden maar ze deelde beelden van haar tuin met hun plannen en meteen een heel verweer waarom ze enkel tegels wil en geen commentaar hoeft.

2 likes

gewoon beetje naar boven scrollen, op het moment dat je denkt “wow wat een grote badkamer”: dat is de tuin van martine

59 likes

Hahahahaha Die cherry tomaatjes had ik nog niet eens gezien. Wie bedenkt dat nu? Zo duidelijk dat dit alleen voor de foto is en ze er geen 5 seconden over nagedacht hebben.

3 likes

Omg ik hoopte dat dat gewoon slechte voorbeelden waren :sob: Zo lelijk

1 like

oh oeps dat zou ik niet weten! misschien wel