Dat is dus m’n vraagstuk precies, als je alle labels in de winkels weghaalt en gewoon “babykleding” verkoopt, dan vinden we zélf nog steeds dat bepaalde kleuren/modellen/patronen “meer voor meisjes” of “meer voor jongens” zijn. In ons eigen brein zit ook “blauw en groen met autootjes en dinosaurussen is jongensachtig” en “roze met madeliefjes en regenboogjes is meisjesachtig” en “rood-wit gestreept of blauw geometrisch patroon is unisex” (even simpel gezegd)
Hoe komt dat? Is dit goed?
Ja precies, dat bedoel ik ook. Maar moeten we dáár dan niet ook wat mee (tegen)?
En toch hebben jongens voor mijn gevoel andere voorkeuren ofzo? Wij hadden thuis 2 auto’s ofzo, die ik voor de geboorte al op z’n lijstje had staan (en toen wisten we niet of het een hij/zij was). En een shitload aan open ended speelgoed en dieren en alles.
En toch… heb ik een kind (20mnd, en dus een “hij”) met een serieus trekker verslaving
Nouja hij wordt dus eeeeecht heel gelukkig van trekker rompertjes van de Hema haha. En hij speelt ook graag met z’n pop en houten dieren. Maar… kom niet aan de trekkers / vrachtwagens / graafmachines (hebben we zelf niks mee maar goed
)…
Of ze moeten daar op het kdv heel sturend in zijn, maar we waren dat dus thuis bewust niet…
Oh well misschien zou een meisje van onze genen ook trekker verslaafd geworden zijn? En is het de combi haha? Dan zou ze overigens prima een trekker romper aan mogen van ons
Sowieso waar slaat deze vraag op.
Ik krijg die al 25 jaar en haat hem nog steeds
- Bemoei je met je eigen zaken
- Hoezo ga je er zomaar van uit dat ik een vriend wil
- Hoezo ga je er zomaar van uit dat ik een relatie wil
- Bemoei je met je eigen zaken
Sorry het zit blijkbaar diep
“Wordt het niet eens tijd dat …?”
Nee, flikker op.
En van die boomers die dan eindeloos over hun kinderen en hun nieuwe relaties gaan zitten ratelen nadat ze je dat soort vragen hebben gesteld. Ugh.
Ja precies dat. Leuk Wilma, dat je zoon een nieuwe vriendin heeft. Couldn’t care less
Ik had na zoon 1 wel een lichte voorkeur voor een meisje. Niet vanwege jurkjes, poppen e.d. Maar meer omdat ik denk dat het anders is als je dochter later een kind krijgt dan je zoon. Is natuurlijk ook nog eens gebaseerd op dat je geen mot krijgt met die dochter en dat ze überhaupt kinderen wil en mag krijgen.
Dus toen er een tweede jongen in mijn buik zat heb ik dat wel even af moeten sluiten. Mocht er nu een derde komen zou ik weer voorkeur hebben voor een jongen, niks zo veranderlijk als de mens.
Ik ken wel iemand die een lichte voorkeur heeft voor een meisje, omdat ze zelf bijvoorbeeld met haar moeder veel op vakantie gaat, weekendjes weg etc en dat ziet ze met een zoon toch minder snel gebeuren. Maar ze is net zo gelukkig mocht ze een jongen krijgen. Vind daar niet zoveel mis mee eerlijk gezegd.
Ik vind het echt stom dat als je ‘hoopt op’ een jongetje of een meisje dat dat niet zou kunnen. Dat je hoopt op een meisje betekent toch niet meteen dat je het kind in een roze hokje wil proppen? Je mag toch gewoon zo’n wens hebben?
Valt Marij.e de Haa.s onder mommy bloggers?
Ze gaat/is gescheiden schrijft ze net…
Zie het zoontje van haar ex onder zijn post reageren: “ik wil eigenlijk nog steeds wel weten waarom”. Au.
Hihi ik ben daarin bevooroordeeld denk ik. Ik ken maar 1 iemand die een voorkeur heeft in m’n omgeving (of deze uitspreekt). En die zegt letterlijk; “er is toch niks heerlijker dan zo’n zuurstokroze kamertje schilderen? En al die tierlantijntjes en jurkjes.”
Want dan ben je dat ook! Het is meer dat je achteraf teleurgesteld bent als het geen jongetje of meisje is dat ik het zorgelijk vind.
Ik herinner me overigens wel een vlog die hier ooit eens gepost was van “een meisjesmoeder” die na 3 meisjes een jongen kreeg en dat ze er bijna depressief van was dat het geen meisje was. Daar gaat het fout.
Om wie gaat dit?
Ja…dat ben ik nu aan t proberen te zoeken…ik weet het echt niet meer.
Het was een vrouw met een getinte huidskleur (ja echt niet relevant maar misschien dat sommigen hier het dan herinneren) en ze had een paar dochters aan wie ze in de vlog dan ook ging vragen wat ze ervan vonden dat ze een broertje kregen, en ze bleef maar doorgaan dat ze het zo moeilijk vond om ermee om te gaan want ze was echt een “meisjesmoeder”.
ohhhhhhh ik weet al wie je bedoelt, maar ik kan me inderdaad geen naam meer herinneren
Ik ken haar/hun verder niet. Nog nooit van gehoord. Maar weet je zeker dat dit zijn echte account is? Niet dat het een fake of fan account is oid?
Ja! Dit is die video!!!