Mommybloggerstopic #4

Dit is wat beter omschreven zoals ik het bedoel.

Van mijn collega vind ik het gewoon storend omdat zij weet dat oa ik, maar nog meer collega’s een spreekwoordelijke moord zouden doen voor een (gezond) kindje.

@marley ik ben mij bewust van het taboe echter vraag ik mij dan af hoelang je die teleurstelling of het verdriet / gemis openbaar aan gaat houden. Ik zou het zelfs nu in de 30 ook niet leuk vinden als één van mijn ouders zouden zeggen: we hadden zo op een zoon gehoopt bij jou, maar desalniettemin houden we wel van je! Ik weet niet, zoiets voelen mag, en uitspreken ook, maar op een gegeven moment houd je dat soort gevoelens toch voor jezelf?
Tuurlijk zou ik het leuk vinden om een ‘koningskoppel’ ( dat woord…) te hebben, maar wat weet ik van een koppel van hetzelfde geslacht? Misschien wel net zo leuk of leuker!! Of krijg je een vrouwelijke zoon of een mannelijke dochter. Ik begrijp het gewoon niet zo goed, misschien is dat het…

Bij Michelle gaat het idd meer over het feit; waar bemoei je je in godsnaam mee.

Zeer offtopic, maar Kha lid Kas em (de partner van Royce) wordt beschuldigd van het lekken van informatie naar Taghi. Tot zover de professionaliteit van Annic’s advocaten.

23 likes

Nouja het staat nog niet vast dat hij het heeft gedaan he. Ik dacht trouwens dat alleen die Royce haar advocaat was.

1 like

Nouja een taboe? Misschien eerder omdat het gewoon niet echt ergens op slaat om een voorkeur te hebben. Wat je tussen je benen hebt bepaalt niet je identiteit, je persoonlijkheid en karakter. Ik vraag me af wat mensen nou echt willen als je zegt dat je een meisje wil. Wat is het precies aan een meisje dat je dan graag wil. Want geen meisje is hetzelfde. En er zit zoveel tussen jongen en meisje in. Of een jongentje. Wat is het precies dat een jongentje een jongentje maakt en dat je daar een voorkeur voor hebt?

37 likes

Ja precies dit. Met het hebben van een sterke voorkeur leg je je kind (onbewust) bepaalde verplichtingen op. Want blijkbaar heb je dan bepaalde verwachtingen van hoe een meisje of jongen zich zou (moeten) gedragen.

Lastig wel.

7 likes

Volgt iemand Kim Kötter op YT? Zij krijgen nog een kindje, nadat de eerste twee via ivf zijn gegaan. Hoe bijzonder!

Kijk wat een gezellige comment iemand plaatst:

Samenvatting

16 likes

Precies dit is wat ik ook altijd zeg. Wat als je meisje van boomklimmen, auto’s en ravotten houdt, is het dan ook niet volgens de verwachting? Ik denk dat ik daarom die gender voorkeur zo gek vindt, het zegt precies niets over je kind. Misschien wil mijn zoontje straks wel de hele dag in een Frozen jurk rondhupsen of wil hij net als mama zn nagels lakken, ook prima toch.

3 likes

Dit is ook echt weer niveau wat een achterlijke opmerking, doe normaal. Echt wat zijn mensen online toch triest soms zo veilig achter een schermpje.

Het zegt inderdaad misschien meer iets over bepaalde verwachtingen die je automatisch ophangt aan een bepaald geslacht: als vrouw met je dochter lekker tutten, nagels lakken en shoppen. Als vader met je zoon voetballen en klussen.

Het idee dat tutten en nagels lakken exclusief iets is voor meisjes en voetballen en ravotten voor jongens is natuurlijk compleet achterhaald. Dat neemt echter niet weg dat over het algemeen de kans groter zal zijn dat je dochter het leuker vindt om nagels te lakken en Frozen jurkjes te dragen dan je zoon. En dat die kans groter is ligt misschien ook wel aan onze maatschappij en opvoedstijl hoor, waarin bepaalde activiteiten meer gefocust zijn op meiden en andere op jongens. Dus wie weet zal dat de komende jaren/decennia wel gaan schuiven.

5 likes

Maar waarom heb je dan een voorkeur voor een meisje, als ik vragen mag?

Ik was (en ben) dus dat meisje dat meer van voetballen en klussen houdt. Ik werd er heel veel mee gepest, en mocht me van andere meisjes in mn klas bijv geen meisje meer noemen want dat was ik niet. Ik begin ook echt te steigeren van dat dochter roze roze glitter en zoons blauw maar ook modder en vechten zucht

Maar je kunt een kereltje ook feministisch opvoeden, dat is net zo belangrijk.

24 likes

Inderdaad, zeg ik trots met 2 zonen :grin:

1 like

Misschien zelfs nog wel iets belangrijker

4 likes

Zo poste Mr. Kate gisteren op insta een story waarin haar zoontje een “smock” draagt. Hij is iets ouder dan 1 en ze doen babyzindelijlheidscommuncatie dus er stond een uitleg bij dat het was voor makkelijkere luierloze dagen thuis.

Samenvatting

Blijkbaar is het daarna nogal los gegaan met reacties ol die story want vervolgens post ze dit

Love de laatste twee ofs in haar tekst.

53 likes

Ik vind hen ook zo’n verademing om te volgen wb dit!

1 like

Ik vraag me sowieso een beetje af hoe het zit dat we jongens- en meisjeskleding zo belangrijk vinden? Ook in heel progressieve en feministische kringen hoor je het, “kan dit voor een jongetje/meisje?” “Dit is ook leuk als je een jongetje/meisje hebt” “Er is veel meer leuke babykleding voor meisjes dan voor jongetjes” “als ik een meisje had zou ik haar dit aandoen” etc etc. Ookal willen we van de genderrollen af, we doen een jongensbaby niet snel een rompertje met een lila bloemetjespatroontje aan. Weet niet of dit per se erg is maar vraag het me af.

3 likes

Ik vind het megairritant dat alles zo duidelijk is opgedeeld in jongens/meisjes. Ik bepaal zelf wel wat ik mn baby aandoe. Bij sommige webshops moet je eerst echt een keuze maken in geslacht voor je uberhaupt iets ziet. Ik speur dus altijd de jongens en meisjessectie af :joy: het liefste wil ik gewoon kunnen kiezen op soort kledingstuk & maat en dan alles zien en niet wat de webshop vindt dat voor een jongen of meisje is.

Bij HEMA zijn ook de benamingen jongens/meisjes weg in de winkel, maar bij de filialen hier in de buurt heb je dan een kledingwand of speelgoed want waar echt wel weer duidelijk onderscheid is gemaakt.

5 likes

Haha ja ik vind het wel hypocriet van HEMA want je weet precies wat de jongens- en wat de meisjesafdeling is.
Ik moet wel zeggen dat ik bij allebei de afdelingen kijk maar ik zou een jongetje toch minder snel een jurkje aantrekken, tenzij voor praktische zaken zoals zindelijkheidstraining. Stom eigenlijk.

1 like

Ik heb hier jnderdaad laatst een discussie via Twitter over gehad met Hema. Ze hebben echt maar een stuk of 6 rompers die genderneutraal zijn. De rest is zo ontzettend uitgesproken jongen of meisje, zonder dat het er op staat (met van die kapmouwtjes met roeseltjes bijvoorbeeld). Nou, dat vinden ze bij Hema zelf dus echt niet. Heel vreemd

5 likes