Bij mijn zoontje stonden zijn oortjes toen hij net geboren was een beetje van zijn hoofdje af. We hadden toen al gehoord of we niet een paar maanden zo’n strakke band om zijn oren zouden doen. Want dan schenen de oren nog plat te gaan staan. 🤷🤷
Blijft bizar dat mensen dit soort opmerkingen maken. Echt hoe haal je het in je hoofd?
Ik had vroeger dus flaporen en ik heb zoveel opmerkingen gekregen daarover dat ik toen geen oorbellen meer in durfde en m’n haar altijd los had zodat het er overheen viel. Uiteindelijk heb ik er nooit iets aan gedaan en valt het op een of andere manier nu niet meer op. Maar ik kan nog steeds zo kwaad worden om opmerkingen daarover. Waarom altijd zo dat streven naar ‘perfectie’.
Dit klinkt bijna zoals dat ze bij puppies met oren die omhoog “horen” bij het ras van die lucifers of muntjes in de oren doen zodat ze omhoog gaan staan haha
mijn ouders hebben op aanraden van de kraamzorg mijn oren aan mijn hoofd vastgeplakt met van dat zachte witte tape, omdat ze telkens dubbelklapten als ik er op ging liggen heb er ook geen trauma aan over gehouden hoor haha
@Oprah @unglaublich Ik denk ook niet dat een baby dat een trauma aan over houdt, maar ik vind het zelf niet nodig. Dus waarom zou je dat zeggen tegen iemand die net een baby heeft gekregen 🤷 Het was ook niet dat ze 90 graden tov zijn hoofd stonden (en wat dan nog).
Bovendien is zoiets juist leuk aan iemand vind ik.
Love een scheve tand, Romeinse neus, afwijkend oor, ongelijke lippen.
(Alleen haat ik dan wel weer al m’n eigen gebreken maar ja)
Ik zou het zelf voor mijn baby wel doen. Ze ervaren er geen pijn of hinder aan om het te tapen. En ik ken teveel mensen due heel ongelukkig zijn met hun oren en hebben laten opereren. Als ik het zo pijnloos kan voorkomen dat mijn kind ermee zou gaan zitten en evt zelfs operatie zou willen doe ik het liever al bij voorbaat. Ook al vind ik flaporen, scheve tanden of whatever gewoon moet kunnen.
Het gaat over een 5/6 jarige, niet over de baby.
Dat weet ik?
Ok. Omdat je zegt
dacht ik even dat je dacht dat het over de baby ging.
My mistake
Ik had zelf vroeger flaporen en vond ze verschrikkelijk, heb ze laten opereren. Kon 5 dagen niet normaal slapen door die strakke band en deed echt veel pijn maar het was het waard. Ik hou ook wel van inperfect maar het moet je niet doodongelukkig maken.
Nou idd, 100% mee eens. En nu zijn flaporen ‘lelijk’, misschien zijn ze over 200 jaar wel in de mode. Het is zo grillig en zo arbitrair. Wie bepaald wat perfect is. Ik heb me altijd geschaamd voor mijn hoge voorhoofd, totdat een man (waar ik ongelofelijk verliefd op was) zei dat hij mijn voorhoofd zo prachtig en vrouwelijk vond.
Edit- maar snap natuurlijk ook dat als je echt ergens van baalt dat dat er ook gewoon mag zijn/je er iets aan laat doen. Nog steeds met periodes baal ik echt flink van mijn hoofd.
Er is tegen mij 1 keer gezegd dat ik flaporen heb, weet nog precies wie en hoe we zaten in het klaslokaal bij Engels. Heb daardoor lang mn haar niet in een staart durven dragen en heb nooit gaatjes genomen daardoor.
Zo gek dat 1 zo’n opmerking zo in je hoofd kan blijven zitten na 10 jaar.
In het ziekenhuis waar ik werkte, was het corrigeren van flaporen de meest voorkomende ingreep bij kinderen. Misschien krijgt Wil hier opmerkingen over omdat het genormaliseerd lijkt om iets aan flaporen te doen.
Dit heeft onze kinderarts ooit gezegd: Je zoon heeft wel een beetje een scheef hoofd, hier kunnen we heel makkelijk wat aan doen hoor. Wat wat wat?
🦭
Wel heel mooi!
Zeker heel mooi! Ben benieuwd naar het hele huis, maar denk dat het mooi is en ze er anders wel wat moois van maken.
Vrije school haha, hij heeft ‘t al verbeterd