Mommybloggerstopic #6

Ja is dat initiatief toch van een aantal dames, die brief en nu veel lokale clubjes (in veel plaatsen) pfff

2 likes

Dat zwijggeld is een hardnekkige, die heb ik nu al vaker voorbij zien komen. Ook in de variant dat mensen door politieoptreden bij de demonstraties in Amsterdam gewond zijn geraakt zwijggeld hebben gekregen. Ik weet echt niet zo goed wat ik met die verhalen moet. Het is gewoon allemaal vrij bizar en ik weet niet wat een betere waarheid is. Dat het waar is, of dat mensen echt zo diep zijn weggezonken in hun wantrouwen dat ze dit geloven.

3 likes

De mensen die dat roepen geloven ook dat er echte zorgverleners en militairen op museumplein stonden. En dat afgelopen zondag een oma onterecht is opgepakt (daarbij vergaten ze even dat oma een gebiedsverbod van 9 weken heeft) Mensen waren dit echt massaal aan het tweeten, retweeten inclusief de politie, gemeente amsterdam etc er in taggen. Het wordt gewoon massaal gelooft omg er is een oude vrouw opgepakt ipv omg de oude vrouw was in overtreding.
Of mijn favo van de afgelopen tijd: de tv is er om het volk te herprogrammeren dus kijk niet te veel en wees voorzichtig met wat je kijkt.
(Als ik dan verder kijk bij de mensen die dit delen dan zijn het ook mensen die in dingen buiten coroma normaal overkomen maar op de een of andere manier helemaal in the black hole van complotten worden gezogen)
Dus ik kan de zwijggeld verhalen niet zo heel serieus nemen :sweat_smile:

4 likes

Ik heb vandaag het boek van de huismuts als kraamcadeau gekregen :joy:maar wow, ik had het me eerder totaal niet gerealiseerd maar ze noemt een heleboel favoriete producten, merken, vakantieparken etc.
Er zijn kledingmerken die een hele pagina hebben. Waarom zou ze met een instagrampost duizenden euro’s verdienen en met een pagina in een boek niet? Kortom ze heeft met dit boek denk ik echt meeeega veel verdiend. Slimme meid.

Ga hem binnenkort uitgebreid doorbladeren, dan meld ik me hier vast weer :grin:
De cover is trouwens wel aangepast. Die werd hier toch afgekraakt omdat er tekst door een foto stond etc? Is niet meer zo.

2 likes

Ik weet niet wat ik erger vind, als hartje als hardje wordt gespeld of hard als hart.

24 likes

In onze omgeving worden überhaupt geen kinderfeestjes gevierd nu

Weet je wat ook zielig is: de kids voortdurend in beeld in vlogs en op Insta. Daar staan die mommybloggers/vloggers dan weer niet bij stil.

5 likes

Grappig dat verschil. Hier worden er wel kinderfeestjes gegeven want er wordt onderling ook gespeeld maar mag er absoluut niet uitgedeeld worden. Zelfgemaakt dingen sowieso niet en voorverpakte dingen vind school geen goed idee voor milieu.

1 like

Haha zal niet veel zijn geweest dan :wink:

2 likes

Doutzen is wel erg stil de laatste tijd of mis ik het gewoon?

Zie niets meer van haar voorbij komen.

1 like

Misschien zei haar manager: STFU als je nog opdrachten wilt in de toekomst.

24 likes

Ja dit is ook echt goed voor je kind, leren zijn/haar hoest in te houden. Hier krijgt een kind geen trauma van dan :roll_eyes:?! Thuisblijven en lekker goed laten doorhoesten!

1 like

Ik denk dat er ook zoveel traumastokjesmoeders reageren omdat al die wappies dat bericht van Kelly delen. Soort zoekt soort, dus dan heb je een domino effect van huilende moeders in de reacties.

4 likes

Hier zelfde ik moet maandelijks en soms wekelijks mijn zoontje een vingerprikje geven en drie druppels bloed opsturen net zo als bij de hielprik. En hij moet dagelijks medicatie opdrinken. Wat moet dat moet. Soms is het ontzettend rot maar hierdoor blijft hij gezond.

En ja wij moesten ook testen. Het viel mee en het moest gewoon.

2 likes

Verstandig idd :rofl:

1 like

Ik heb vanmorgen mijn eigen kinderen (bijna 2 jaar) getest met een neus- en keel swab. Ik heb dus officieel geen moederhart :joy:

25 likes

Wil schrijft in haar stories dat er mensen zijn die vragen of ze het flapoortje van J. wil laten corrigeren?!?!

Euhmmmm? Haar respons is best oké, maar wie vindt het in godsnaam oké om dit aan een ouder te vragen? Of nog maar te suggereren over een 5/6 jarige?

2 likes

Ik las het ook met verbazing. Maar zo vraag ik me ook al jaren af waarom mensen het nodig vinden om opmerkingen te maken over bijv. gewicht, of je buik als je zwanger bent, of iets anders in uiterlijk dat afwijkt van wat in hun ogen ‘normaal’ is. Gewoon lekker je mond houden :+1:

5 likes

Onze zoon heeft een bij oortje. Al sinds ie geboren wordt vragen mensen: wat is het? En laat je het weghalen?
Zelfs de kinderarts zei meteen na de geboorte dat ze dat makkelijk weg konden snijden… :grimacing:

Ik geloof dat zij ook al sinds het begin van haar Youtube carrière opmerkingen krijgt over dat ze een beugel moet nemen. Hou het lekker voor je! :wave:t2:

1 like