Bij dit soort mensen moet ik altijd aan deze cartoon denken. De hele serie is (helaas) treffend.
Ja dit is echt zo, ook in Nederland en andere landen uiteraard, van een ādjaydenā wordt al in het basisonderwijs minder verwacht / onderschat dan van een āSterreā. Kleine kinderen moeten al tegen vooroordelen opboksen, echt heftig is het.
Snap precies wat je bedoelt, maar waarom. Hij heeft alles? Rijk, (objectief gezien) knap, leuk gezinā¦
En dan kan je niet onzeker zijn?
Trueā¦
Haha same, oeps! Dacht al waarom tagt hij zichzelf ook joh.
Hij heeft adhd. (Zijn woorden.)
Dat is eens kort besproken in een vlog. Dat maakte voor mij wel wat duidelijk waarom hij graag zo aanwezig is. Hij heeft gewoon een druk karakter/adhd.
Sinds ik dat weet heb ik er wel meer begrip voor dan dat ik het alleen maar irritant vind. Ik spoel alsnog door als hij langer dan 1 zin aan het woord is.
Ik krijg er altijd een beetje jeuk van als mensen die druk zijn meteen roepen dat ze ADHD hebben. Adhd is zó veel meer dan druk zijn of veel energie hebben oid (vaak speelt dat bij volwassenen ook veel minder). Op de voorgrond willen staan of aandacht willen hebben is heel iets anders dan Adhd hebben.
Maar wij weten toch helemaal niet of hij onderzocht is? Vind het ook altijd kwalijk als je dan wƩl echt wat hebt en minder serieus wordt genomen omdat anderen maar zo wat roepen. Net als met allergieƫn/intoleranties
Ohjaa Lot Keckeis. Zij post al haar zinnen met bloemetjes ertussen.
Why?
Uit haar filmpjes begrijp ik dat ze 3 keer per jaar een aantal kledingstukken (essentials kots) gaat uitbrengen. Wat die verhalen ermee te maken hebben snap ik ook niet helemaal.
Had Wouter ook geen zelfgediagnosticeerde glutenallergie?
Glutenallergie bestaat niet. Glutenintolerantie wel en dat heet coeliakie. Is echt heel anders dan glutenvrij eten wat hipsters doen. Je kunt dan al ziek worden van een spoortje gluten. Dat heeft wouter niet.
exact mijn punt ja
Ik bestelde in een pannenkoekenrestaurant eens een lactose-vrije pannenkoek omdat ik daar een intolerantie voor heb (instant diarree enzo). Hoorde ik de kok helemaal losgaan dat mensen niet zo moeten zeiken en ze het allemaal zelf verzinnen.
Sorry man, maar zet het dan ook niet op de kaart
Hij zei zelf (in een Q&A) dat het nooit onderzocht is en hij dus geen diagnose heeft. Kan alsnog dat hij het echt heeft, maar ik trek mensen die het grappig vinden om zichzelf ADHD te noemen omdat ze veel energie hebben oid niet zo heel goed.
Ah dan snap ik het, wist niet dat hij letterlijk heeft gezegd dat het niet is onderzocht.
@Snygg ja, herkenbaar. Ik ben ook zoān āaanstellerā met mijn āhippeā intoleranties. Ik snap wel dat het vervelend is als mensen het zeggen om interessant te doen, maar alsnog neem ik liever even iemand onterecht te serieus (zoals Wouter met zijn potentiĆ«le adhd als er niet bij staat dat het niet is onderzocht) dan het direct af te doen als onzin.
Nee, wat onbeschoft
En sowieso, er zijn ook mensen die geen epipen bij zich dragen maar toch echt heftige intoleranties/allergiƫn hebben? Slaat echt nergens op.
Veel intoleranties worden niet getest door een arts maar onder begeleiding van diƫtist! Enige bewijs zijn de klachten achteraf
Ik zie haar dus al-tijd bij mijn zoeken/verkennen functie voorbijkomen en bijna elke foto lijkt het alsof ze moet poepen. Uit nieuwsgierigheid een filmpje bekeken, maar het is echt een āfotoblikā.
Precies dit. Dit soort mensen zorgt er juist voor dat het minder serieus wordt genomen bij mensen die er wel echt last van hebben