Mommybloggerstopic #6

Ja dat zegt ze dan natuurlijk niet. Ze zegt dat het heeft geholpen om zich er niet te veel zorgen er over te maken en dat je als vrouw (was een borstonderzoek) het in de gaten moet blijven houden.

Maar toch, alsof je door te denken ‘ik ben gezond, ik ben gezond’ ineens geen borstkanker hebt ofzo. Heel raar.

Vanaf 17.22 in de vlog.

Ja ik ken dus echt iemand die zichzelf de schuld gaf :sweat_smile: ze had huidkanker en linkte de plek aan dingen die ze fout heeft gedaan in haar verleden en zag het als signaal om aan zichzelf te werken. Volgens mij was overmatig zonnebanken gewoon de oorzaak :woman_shrugging:t3:

8 likes

Ik ging naar de medisch psycholoog na mijn kankertraject en die vertelde me dat dit de een van de grote veroorzakers van mentale problemen na ziekte is. Ik heb ook wel 10 mensen gehad die me vertelden dat het kwam omdat ik te negatief dacht… (of omdat ik suiker had gegeten, of vlees, of juist geen vlees. Mensen zijn stom)

16 likes

Er zijn serieus mensen geweest die je hebben verteld dat je kanker hebt gehad omdat je negatief dacht?

Wauw.
Wauw.

Ik wil deze mensen echt een dreun verkopen.

53 likes

Wat erg! Mensen tikken echt niet. Vind het ook zo kwalijk om mensen die kanker genezen zijn van kanker vechters te noemen. Alsof de mensen die ongeneeselijk ziek zijn of er aan overlijden niet hard genoeg hun best gedaan hebben? Komt ook voort uit dezelfde gedachtegang.
Mensen zijn iig zeker stom! Hoop dat je het los hebt kunnen laten.

9 likes

Heb van de week voor het eerst een video gekeken. Ze komt echt super sympathiek en enthousiast over.

4 likes

Ja, dat denk ik ook. Deze mensen denken dat alles maakbaar is en dat je gedachten je lichaam en omstandigheden volledig kunnen sturen. Het zijn ook de types die over je money mindset beginnen als iemand zegt dat ze ergens geen geld voor heeft.

4 likes

Ja ik volg haar ook! Super interessant. Ben inmiddels al een jaar geleden bevallen van mijn eerste dochter maar ik luister nog steeds haar podcasts en kijk haar video’s. Ze legt alles ook heel helder uit.

4 likes

Als dat allemaal stuurbaar was, waarom is de wereld dan zo kut?

3 likes

Zo erg dat Unicef deze kennis niet deelt met al die arme gezinnen. Zou ze veel werk schelen! Je moet gewoon die zaken rijst visualiseren!

8 likes

Ja :sweat_smile: En dan had je ook nog de groep die het niet rechtstreeks zeiden, maar dan tegen mijn moeder. Bedankt Anita die ik al 15 jaar niet heb gezien, daar slaapt mijn moeder vannacht super van!

1 like

Ja dat is zo’n irritatiepunt! Het krijgen is een kans, het overwinnen is een kans. Of je het nu pech of geluk noemt. Ik ben nu bezig met het loslaten, maar ugh. Duurt wel langer voor ik mensen echt aardig vind of wat van mezelf ‘geef’.

1 like

Ik zou de uitspraak graag willen doorsturen naar een Linda Hakeboom, Fien Vermeulen oid…

2 likes

Ik kan me goed voorstellen dat je daar terughoudend van wordt. Herken het van mijn moeder, die heeft ook kanker gehad en zegt altijd ’ ik weet nu op wie ik echt kan rekenen’. Heel naar natuurlijk, maar dat maakt dat soort dingen wel heel duidelijk. Ook met zulke uitspraken. Ik hoop dat je fijne mensen om je heen hebt en je daar mee omringt!

3 likes

Volgens mij staat ze nogal bekend om haar loa-visie en dacht ze hetzelfde over corona

1 like

22 likes

Hoe is het eigenlijk met die appgroep van Wil en Tien? Moest er ineens aan denken, hoor je echt nooit meer wat over. Die ‘exclusieve club’ voor zoveel euro in de maand/jaar. :joy:

5 likes

Ben het wel met je eens. Zoals ik het hoor zegt ze alleen dat ze zichzelf zo moed in wilde praten/positief wilde houden in het wachten op de uitslag, niet dat ze daarmee een slechte uitslag/kanker voorkomt oid.

3 likes

Corona noemde ze in een video het opschonen van de aarde/schoon schip maken

Vanaf 3:00

Ik ben nogsteeds verbaasd dat er vrijwel alleen maar positieve reacties onder die video staan… Maargoed, maart 2020 waren we allemaal een beetje in de war zullen we maar zeggen…

4 likes

Wat een slap gelul. Gefeliciteerd meid dat je dat ‘op zielsniveau voelt’.

4 likes