Zij is tegenwoordig ook 1 grote ergernis voor mij.
Wat begrijpt ze niet aan “alleen noodzakelijke reizen?”
En al die opzichtige spon altijd.
Crrrrringe en unfollow.
Vind haar echt heel vervelend geworden. Jammerr.
Zij is tegenwoordig ook 1 grote ergernis voor mij.
Wat begrijpt ze niet aan “alleen noodzakelijke reizen?”
En al die opzichtige spon altijd.
Crrrrringe en unfollow.
Vind haar echt heel vervelend geworden. Jammerr.
Nou ze is voor haar werk op reis, dus niks niet noodzakelijks aan
Ik vind modellenwerk momenteel niet zo noodzakelijk, jij wel?
Voor jou niet nee, maar naar ik aanneem is het dan ook niet jouw werk
Als je baan model zijn is en je moet reizen voor het model zijn (jouw baan dus) dan is dat toch net zo noodzakelijk als iemand die op een andere locatie een andere baan heeft?
In het eerste corona termijn mocht je voor je werk reizen en hoefde je niet in quarantine.
Maar het is haar werk, daar haalt ze haar inkomen vandaan. Ik heb ook niet het idee dat modellen nou zo veel financiële steun krijgen van de overheid. Dus het werk an sich is niet noodzakelijk nee, maar zij moet ook haar hypotheek betalen toch? Ze heeft ook al meer dan een jaar wel thuisgezeten.
Ik denk daar echt anders over.
Normaal hartstikke leuk, maar nu wordt afgeraden om te reizen vind ik het echt slecht om dat nu te doen.
Modellenwerk is niet echt een baan die nu belangrijk is imo.
Dus kan best een tijdje stilstaan om verspreiding te voorkomen zodat de rest weer gewoon open kan. Dat is imo veel belangrijker dan zoiets.
Als de modellen dan doorbetaald krijgen, heb je misschien een punt.
Ja, en de fotografen en stylisten en editors en mua’s doorbetalen en dat de tijdschriften/blogs dan geld krijgen om stockphoto’s te kopen, en dat de hele modewereld dan mannequins kan kopen om hun nieuwe collecties op te presenteren en die op een loopband zetten om een modeshow te organiseren. Geen modellen meer nodig!
Ik vind het echt te kort door de bocht gedacht van je @DonnieDarko. Er worden ook zeker aanpassingen gedaan, fashion shows worden gestreamd zonder publiek, maar je kan niet een jaar (of langer) al die beroepen platleggen omdat het volgens jou niet noodzakelijk is
Edit: ik vind ‘normaal hartstikke leuk’ ook een beetje patronizing klinken eigenlijk. Modellenwerk is gewoon een serieuze job.
Ja ben het hier inderdaad helemaal mee eens (maar jij kan het beter verwoorden). Daarnaast is het maken van promotiemateriaal ontzettend belangrijk want zonder dit materiaal wordt er niet/veel minder verkocht wat grote gevolgen kan hebben ook voor de vele werknemers die de kleding maken etc etc.
Plus krijgt zij zo’n opdracht aangeboden vanuit een werkgever en is het niet dat zij zelf voorstelt om het maar even in het buitenland te doen, denk dat ze zelf (zoals je in de vlog ook kan zien) veel liever in Nederland was gebleven bij haar dochter maar er moet ook brood op de plank komen. Het zou veel logischer zijn als dat merk gewoon een model kiest die toevallig al in dat land zit maar die fout ligt dan bij de opdrachtgever en niet bij Romee.
Je kan niet alles perfect doen toch. Beter dit dan koemelk denk ik dan maar. Oke die tuin blijft afgrijselijk maar dat ze havermelk drinkt is toch top.
Eens met wat anderen zeggen, het is haar werk. Rekeningen moeten ook betaald worden. Je kan toch niet verwachten dat ze ineens heel ander werk gaat doen.
Kan je beter zeuren over D.aisy O.ppelaar, die gewoon even lekker 2 weken op vakantie is. Want hard gewerkt de afgelopen tijd
Ja of Josh, die in een 5-sterren hotel in Dubai met haar gezin zit onder het mom van “werk trip”. Echt can’t relate, maar daardoor dus ontvolgt. Mijn lijstje influencers die ik volg op Instagram is sinds Corona gehalveerd Kelly Caresse, Cynthia, Martine, Willemijn etc.
Zij gaat daar niet heen voor fun, ze gaat daar heen voor werk. En wat dat werk is is niet relevant toch. Als dit soort dingen niet meer zouden plaatsvinden stort de hele industrie in. Bladen, fashionmerken etc. En geloof me die hebben het al enorm zwaar. Voor jou is dat werk misschien niet belangrijk maar zij moet haar rekeningen betalen. Beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze het dan maar moet uitstellen. Ga jij 1,5 jaar zonder werk zitten omdat het niet ‘noodzakelijk’ is en je onder mensen bent?
Dan zijn er echt ontzettend veel beroepen die je momenteel kan stilleggen die ‘niet zo belangrijk zijn’ momenteel. Beetje rare argumentatie. Ze zal zich vast laten testen ook.
Ja maar daarvoor dan moeten reizen?
Vind het vooral vreemd van de opdrachtgevers idd.
Snap dat zij graag geld wil verdienen maar het wordt gewoon afgeraden om te reizen, ook voor werk.
Het openbare leven ligt nog grotendeels stil.
Dat vind ik een hogere prioriteit hebben dan een modellenklus en een fashionblad.
En zo blijft de verspreiding in gang.
Ze zal zich vast wel getest hebben maar het geeft gewoon geen goed voorbeeld ook.
Ook programmamakers reizen wel naar buitenland, producties van series /films etc. gaan door bijvoorbeeld.
En qua voorbeeld vind ik dat eerder bij mensen die op vakantie te gaan, of coronaregels aan de laars lappen. Terrassen open is ook geen noodzaak.
Ja dat vind ik nu ook echt geen prioriteit.
De norm is nu toch niet voor niets “ werk zoveel mogelijk thuis”
Maargoed mijn mening zal wel impopulair zijn.
Nee, maar je noemt haar specifiek. En je doet alsof haar werk niet belangrijk is. Ik vind het wel erg denigrerend om dat over iemands beroep te zeggen.
Edit: en idd ‘werk zoveel als mogelijk thuis’ dat lukt dus wat lastiger bij deze beroepen.
Nou, het is vooral gewoon te kort door de bocht. Want het gaat niet alleen om het modellenwerk, maar om de hele industrie. Denk een paar stappen verder dan een modellenklus en een fashionblad, maar ook bijvoorbeeld de banen die ik in mijn post noemen en wat @tierelantijn ook noemt over de gevolgen voor de (ook vaak onderbetaalde) kledingindustrie. Het zou een mega crisis zijn als die industrie over de kop gaat. En er is voor zover ik weet ook geen potje om al bovengenoemde medewerkers te financieren in de tussentijd.
Edit: ik denk ook dat mensen die de regels aan hun laars lappen door teveel mensen te zien, geen afstand te houden, niet in quarantaine te gaan bij klachten of zelfs positieve testen ervoor zorgen dat de verspreiding in gang blijft. Niet de mensen die reizen voor hun beroep.