Treinreizen mag voor noodzakelijke doeleinden. Werk is noodzakelijk dus dan ‘mag’ je met de trein.
Niet te verwarren met ‘noodzakelijke beroepen’, daar gaat deze maatregel niet over…
“Werk zoveel mogelijk thuis” betekent: werk zoveel thuis als mogelijk is. Als het niet mogelijk is om thuis te werken omdat je werk in een ziekenhuis of fotostudio is, hoef je dus niet thuis te werken…
Goeie vergelijking wel. Een ziekenhuis of een fotostudio
Vooral op dit moment 🥲
Ik denk eigenlijk niet dat het nog zin heeft om hierop te reageren want @DonnieDarko gaat toch niet van haar standpunt afwijken
Ik snap eigenlijk niet goed wat je hiermee probeert te zeggen. Zoals al vaker aangegeven, gaat het er niet om wat voor werk je doet, maar over de noodzakelijkheid van het op locatie aanwezig zijn daarvan.
Kun je je werk thuis doen? Dan is reizen dus niet noodzakelijk.
Kun je je werk niet thuis doen? Dan is reizen dus wel noodzakelijk.
Niemand hier vergelijkt de noodzakelijkheid van het werk van een model met dat van iemand in het ziekenhuis, behalve jij.
Ik heb het idee dat jij de regel: ‘Reis alleen naar het buitenland als dit noodzakelijk is (voor werk)’ interpreteert als ‘Reis alleen naar het buitenland voor noodzakelijk werk’.
Modellenwerk is inderdaad geen noodzakelijk werk (als in: een noodzakelijk beroep), zoals zorg, onderwijs, politie, brandweer etc, maar zo is de regel ook niet.
Klopt idd.
Pfff ja zo kunnen we wel blijven doorgaan. Denk dat iedereen begrijpt dat een ziekenhuis íets essentiëler is dan een fotoshoot maar er is echt al meerdere keren uitgelegd dat de gevolgen desastreus zijn als deze billion dollar industry in elkaar klapt. Kan jij wel vinden dat het niet belangrijk is, zeg dat tegen al die mensen die afhankelijk zijn van deze industrie.
Prima dat mensen voor hun werk naar het buitenland moeten, maar op insta zie ik echt 99% gewoon lekker op het strand zitten. Goed excuus wel.
Ik snap de moeilijkheid van deze kwestie eigenlijk wel. Dat bedrijf in het land waar ze heen reist zou immers toch ook een model uit eigen land kunnen inhuren? Genoeg keuze waarschijnlijk. Anderzijds snap ik de regel wel en is dit gewoon prima volgens de regels, dus doet Romee niets verkeerd. Op het strand liggen wanneer er negatief reisadvies geldt snap ik dan weer niet, maarja, er zijn altijd mensen die de mazen van de wet opzoeken.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze op het strand ligt.
Ik heb haar nog niet ontvolgd op insta.
Ze is op Ibiza zag ik net.
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van wat het merk qua stijl wilt, dan moet er maar net zo een model in het bestand zitten in het desbetreffende land. Of er is vorig jaar/ paar maanden terug al een contract met dit model afgesloten, dan is het als bedrijf ook lastig om te zeggen nou ja hier is gewoon je geld en we boeken gewoon een nieuw model.
Het ligt ook aan de opdrachtgever of zij er iets aan willen doen om het modellenwerk/de photoshoot door te kunnen laten gaan zonder te reizen (en daar heb je als model weinig over te zeggen natuurlijk). Er zijn genoeg merken die nu werken met modellen thuis, die de kleren thuisgestuurd krijgen en de catalogus op hun iphone schieten in de slaapkamer.
Elke keer als een influenzer iets durft te zeggen over dat iedereen haar/zijn dromen kan waarmaken wil ik ze echt een klap voor hun harses geven (niet heel vredelievend nee sorry), uggghhhhhh kappen nou met die onzin, afhankelijk van hun eigen situatie moeten sommige mensen nu eenmaal heel andere doelen stellen dan jullie hè!?!?!?
Zo mee eens dit.
Ik koop dus uit principe ook niets om die reden van merken als NAKD enz.
Ookal hebben ze soms best leuke dingen.
Al die sponrotzooi die opgestuurd wordt naar influencers en daarna op marktplaats of vinted oid beland.
Wil dat echt niet stimuleren.
Dat heb ik ook bij Hello Fresh. Zie je bij zoveel influencers dat ik er een afkeer van krijg. Of Desenio, ook zoiets.
Weet niet of zij nou echt onder “mommybloggers” valt, een beetje misschien?
Maargoed, ook al op Ibiza want opeens moet iedereen er naartoe voor “werk”
Romee overigens nog niet op het strand maar wel echt aan het werk.
Haha net als die keer dat ze bij “de nonnen in Vught” zat. Maar dat dat eigenlijk Curaçao was.
Haha herkenbaar. Ik ben daarom Marley Spoon gaan proberen (en nu fan).
Ik kan die posts daarover ook gewoon niet meer lezen. Nu ook weer iets met meditatie ofzo. Geen idee eigenlijk om wat voor product/dienst het precies gaat maar ik zag bij 3 influencers tegelijk een blablaverhaal over ontspanning en dan haak ik meteen af.
Nog zo’n irritante: de fotoboeken van once upon en die verhalen daarbij🤢