Mommybloggerstopic #6

Vrienden van me krijgen zelfs in Rotterdam er regelmatig commentaar op. Ook als de vader het draagt want “dan hecht het kind niet aan de moeder”.

Ik doe de kindjes waar ik op pas wel eens in de draagzak zodat ik dingen kan doen maar ook makkelijk toegang heb tot een hoofdje om zoentjes op te geven

15 likes

Haha ja echt, nsja ik ben toen ik het voor het laatst checkte wel 18+ maar mijn humor is het niet ben ik bang, wel m’n leedvermaak. Ook alleen maar smerige mannetjes in de reacties haha
Ja ze heeft wel tiktoks met de dochter vol in beeld hoor helaas, alhoewel die wel al wat ouder lijkt 10/11

Oh boy! Als zij het leuk vind om die reels te maken moet ze het vooral doen, maar ze is qua timing en playback niet heel goed :sweat_smile:

2 likes

Heeft vast een cursus bij KC gevolgd dan! :no_mouth:

2 likes

Ja dit. Kind moet in z’n bed slapen, teveel dragen verwen je ze, is raar, geitenwollen sokken blabla.
Het wordt gelukkig steeds normaler naar in heb echt VEEL kutopmerkingen gehad hoor erover in 5 jaar tijd, en nog geen 1 kutopmerking over een kinderwagen.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Is dat iets wat op allerlei manieren gebeurt… Een man, vader, die trots met zijn kind rondloopt.
Ik weet van verhalen dat mijn vader ook heel veel commentaar kreeg als hij met mij in de wagen trots door de stad liep. Dat het echt niet kon dat hij achter de wagen liep, want dat doet een man niet

Spijtig dat zulke dingen dus 30 jaar later nog steeds gezegd worden

2 likes

Vermoeiend zeg om steeds met zulke opmerkingen te dealen! Ik vind vaders met hun kind in een draagzak altijd super aantrekkelijk, daar gaan mijn eierstokken wel harder van rammelen :drooling_face:

11 likes

Heel ander verhaal, maar ik krijg dus ook telkens van die kutopmerkingen omdat ik mijn kinderen niet straf (door ze in de hoek te zetten bijv) want ik zou ze op die manier ook verschrikkelijk verwennen. (Sowieso lijkt de oudere generatie een buitenproportionele angst te hebben dat wij onze kinderen verwennen :sweat_smile:) Dan denk ik: waar the f bemoei je je toch mee? Als er iets is wat me heeft verbaasd sinds ik kinderen heb is het wel de enorme drang die mensen blijkbaar hebben om zich te bemoeien met de manier waarop jij je kind groot brengt. Ik zou echt niet weten waarom ik me druk zou maken om een moeder die haar kind draagt :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

precies hierom wil ik later/over een paar jaar zo graag een baby :heart_eyes: altijd iemand om mee te knuffelen haha

9 likes

Wordt tov een draagdoek nog vreemder aangekeken dan tov een draagzak?
Heb niet eens een baby haha maar vond dit wel interessant te lezen

Ja vaak volgens mij wel! Doek is nog meer geitenwollensokken.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Iedereen doet hier alsof je geshamed wordt als je je baby in een draagzak doet. Maar ik heb veel eerder het idee dat het een prestige dingetje aan het worden is om je kind zo min mogelijk in de wandelwagen te doen.

6 likes

afbeelding

30 likes

iets met dat wij te veel tijd hebben en dat ze graag een docu over ons maakt maar dat niemand hier aan mee wil werken :innocent:

En dat terwijl we in dezelfde stad wonen, kleine moeite :stuck_out_tongue:

1 like

Haha wat? Wat heeft dat nou weer met prestige te maken?

1 like

is hij niet de opa van dit kind.

Dat er een beetje opschepperig wordt gedaan over hoe veel een kind gedragen wordt. Net zoals hoe lang er samen geslapen wordt, en hoe veel maanden Frenkie exclusief borstvoeding heeft gehad.
Maar misschien is dat mijn Amsterdamse bubbel hoor…

3 likes

Zowel ik als mijn man hebben onze babys veel gedragen de eerste maanden, en ik heb echt nooit vervelende opmerkingen gekregen van bekenden of vreemden Hij kreeg juist 10x meer vertederende blikken, juist van oude omatjes die het helemaal fantastisch vonden.
Ook nooit gedoe gehad met het consultatiebureau die vanalles vond, oudere mensen of familie met mening. Maar misschien woon ik wel in een heel positieve bubbel :wink:

8 likes