Mommybloggerstopic #6

Agree. Rondom dat hele natuurlijk ouderschap (alsof er onnatuurlijk ouderschap is, maargoed) hangt imo wel een zweem zelfvoldaanheid

10 likes

Ik ben een keer geshamed door een 50+ plusser toen ik met kiddo in de draagzak aan het wandelen was. Want HAAR herder liep los en sprong tegen me aan in mn rug. Ze vond dat wel gevaarlijk hoor, zo’n kind in de zak. Want wat nou als ik viel? Het was zo’n mindfuck?! Hou je hond gewoon aangelijnd als hij tegen mensen op springt?!

47 likes

Ik snap dit punt ook wel een beetje hoewel ik mij er zelf ook wel ‘schuldig’ aan maak dit allemaal zelf ook te willen.
Uiteindelijk mega dure tula gekocht, heeft baby er welgeteld 3 keer ingezeten en verder zworen wij bij de kinderwagen.
Draagdoek nu wel aangeschaft voor aankomende baby omdat ik denk dat dragen + peuter soms wel handig is en ik de eerste weken/ maanden ik zo’n draagzak alsnog wel wat groot vind voor een baby.

Maar soms denk ik: ik moet een schapenvachtje, wollen kleding/ dekentjes/mutsjes, draagbare kolfmachines, een groter bed om met al m’n kinderen in te slapen, een zoutlamp en thuisbevalling want dan doe ik het wel Ă©cht goed. En wat als dit niet lukt?!

Wat natuurlijk volkomen onzin is, maar de ‘sfeer’ is wel een beetje zo op the gram. Of ik ervaar dat zo en volgde de ‘verkeerde’ moeders. Inmiddels volg ik helemaal geen enkele moeke meer en kijk alleen nog nav opmerkingen in dit topic, wat een opluchting.

7 likes

Oja, ik ben heel blij dat ik in een positieve bubbel zonder mommybloggers zit :grinning_face_with_smiling_eyes: krijg daar niet zoveel van mee en kan gelukkig gewoon doen waar ik zin in heb zonder commentaar te krijgen.

4 likes

Mmm soms lees ik hier en krijg ik de indruk dat sommigen al invullen “deze persoon veroordeeld mij om dit of dat” als iemand ze te lang aanstaart of een klotedag heeft en dus wat kortaf is. Ik voel me echt zelden veroordeeld om wat dan ook, maar als ik hier lees bestaat minimaal de helft vd mensheid uit onbeschofte horken.

13 likes

Zo blij dat ik haar al maanden geleden heb ontvolgt. Heeft zij ook de flex 560 van rowenta ontvangen? Of niet, en is ze daarom extra zuur?

2 likes

Ik woon niet in een dorp maar niet een bijzonder grote stad en kreeg meerdere keren de vraag: zit daar een echte baby in??!

Ik weet natuurlijk niet hoe het gebracht wordt maar ik vind het dan weer fascinerend dat zoiets als opscheppen en prestige
(???) wordt weggezet.
Jezus als iedereen stopt met oordelen plakken op een andermans opvoedstijl, of dat nu is o
teveel dragen of teveel kinderwagen of teveel samen slapen of te weinig, en elkaar gewoon lekker laat doen wat voor diegene werkt, is het toch een stuk leuker voor iedereen.
Die oordelen altijd en mensen die denken beter te weten wat goed is voor andermans kind.

Edit: oh je hebt je prestige verwijderd

9 likes

Dat je een keer kut opmerking van een brommer krijgt betekend toch niet direct dat dragen een “taboe” is?
Kom zeg.

8 likes

Jij kan toch niet bepalen dat “wij” maar 1 kut opmerking van een brommer hebben gehad?
Kom zeg.

Boomer, sorry.

Al zijn het er 30. Dan is het toch nog steeds geen taboe? Het is een doodnormaal beeld in de samenleving

1 like

Boomer brommer potato potato

19 likes

Hoe wil je dan dat ik het zeg?:rofl: Zo kunnen we op elke slak wel zout leggen.
Het is niet aan jou om te vinden dat ik me van 30 opmerkingen niks aan moet trekken en dat iets, alleen omdat het jou een doodnormaal beeld is, dat voor iedereen zo is.

Echt een zinloze discussie dit maar vind het echt irritant dat je het gevoel van meerdere mensen hier bagaliseert omdat je je zelf niet kunt voorstellen dat iemand veel opmerkingen krijgt en dat dat op den duur super irritant is.

3 likes

Ik ondermijn je gevoel helemaal niet. Een kut opmerking is een kut opmerking. Het spijt mij dat ik je dat gevoel gegeven heb.

Ik zeg dat ik ‘taboe’ een heel zware term vind voor dit onderwerp.
Ik krijg ook kut opmerkingen over m’n roze haar en tatoeages, maar dat maakt het nog steeds geen taboe. Het is kortzichtigheid of een gebrek aan inlevingsvermogen.

Het zou inderdaad aan mijn bubbel kunnen liggen. Ik heb nog nooit iemand op een kring verjaardag horen vertellen hoe totaal absurd het is dat Grietje van de hoek haar baby draagt in plaats van rolt.
En gelukkig maar.

8 likes

Ondertussen in de jaren 30 https://youtu.be/NerS17sC0Bg

:sweat_smile:

5 likes

Mascha die in de baby musthave video zegt dat ze het zo fijn vindt dat de kap van kinderwagen X bijna helemaal dicht kan. ‘Voor slecht weer, of privacy’. Privacy :see_no_evil:

27 likes

Ohmy- :crazy_face::see_no_evil:
Ik krijg gewoon buikpijn als ik het zie hahahaha.

Overigens, mijn ‘boomer’ vader (70jr) droeg mij/ons 26jr geleden haha. In een draagdoek. Draag jassen bestonden toen niet (Naja of kon hij niet vinden, idk). Maar hij had zo’n hele lange potloodventer achtige jas. In maar XXL ofzo waar wij dan onder paste hahaha.
Echt geen gezicht. Maar wij (kind & ouder) vonden het wel heerlijk :crazy_face::see_no_evil:

5 likes

Ja ik zat vroeger ook gewoon in draagzak
 bij beide ouders. Humblebrag dit

5 likes

Ik vind potloodventer zo’n prachtig woord.

Potlood verkoper, doet me denken dat degene die dat woord coinede daarmee suggereerde dat iemand die z’n piemel laat zien een kleine heeft.

3 likes

En wat dachten de buren daarvan?

2 likes