Sorry maar de pest is echt heel gevaarlijk als je zwanger bent. Je zou echt beter moeten opletten.
Wat snap je er niet aan? Ze zegt toch letterlijk wat ze er vervelend aan vindt.
nu snap ik het beter, dan zijn we het gewoon niet eens denk ik! bedankt voor je extra uitleg.
Ja, het wil wel eens escaleren heā¦
Ik verzin het in elk geval niet. Waarom zou ik?
Overigens wil ik er voor de volledigheid wel aan toevoegen dat de oorzaak van de alcohol afhankelijkheid ligt in het feit dat de rijke blanke boeren van oudsher de landarbeiders (deels) uitbetalen in drank.
Edit: waarmee ik dus onderken dat de oorzaak van het probleem voornamelijk ligt hij de maatschappelijke ongelijkheid en het feit dat de rijke boeren denken dat het acceptabel is arbeid te belonen met drank
Zullen we dit gesprek voort zetten in het āblanke rijke boeren zijn teringleijersā topic?
Het thema is helemaal niet grappig, maar ik ga stuk om de escalatie van het onderwerp
Als het over dit thema gaat, denk ik nog steeds aan de 18-jarige bijdehante stagiair die ineens naast mijn bureau stond toen ik zwanger was en een 0% biertje dronk en zei: Je weet wel dat daar ook alcohol in zit he? Rot op vrindje
Ik hoop dat je toen zei: āklopt, ik drink tijdens mijn zwangerschap om te voorkomen dat mijn kind zo irritant wordt als jijā
Hahaha rottt op! Maar volgens mij kan je het NOOIT goed doen als zwangere vrouw: drink je een 0% biertje krijg je te horen dat dar alsnog 0,003% alvohol in zit en eet je een gepocheerd ei, krijg je ābezorgde opmerkingenā.
Maar als je wel alles als de pest meid, krijg je opmerkingen als āik eet wel patĆ© en mijn kind is kerngezondā en āeen slokje wijn/goed doorbakken bierfstuk/ plakje brie kan heus welā.
āJe moet niet te erg stressen over wat je wel en niet eet hoor, stress is niet goed voor de baby!!ā
Ben ook benieuwd hoeveel zwangere dames hier afgelopen kerst een wijntje hebben gedronken
Wow wtf ik kom nu iets tegen op insta. Blogmamanl? Echt wtfff
Ze kwam bij mij ook al voorbij. Vond de overgang van de zomer allemaal instaperfect ontbijtjes nar deze ālekker gekkeā content zo grappig.
Huh, heel apart. Inderdaad tm juli alleen maar lekkere ontbijtjes en dan opeens dit. Sudden change of interest.
He?!
Die heeft echt een tik van de Corona molen gehad volgens mijā¦
Waarschijnlijk omdat het zo belachelijk is dat ze veel meer aandacht krijgt op dr insta. Negatieve aandacht is ook aandacht
Precies dit dacht ik ook toen ze voorbij kwam in mijn tijdlijn (waarom?? )
Volgens mij klopt dit wel inderdaad. Heb het eens uitgezocht toen ik zelf zwanger was. Alcohol is met mate niet per se schadelijk in de zwangerschap (wel voorbij een bepaalde termijn geloof ik). Het is alleen voor een algemeen publiek enigszins complex wanneer je wel een wijntje kunt drinken en hoe vaak etc. Ze houden bij die voorlichting ook rekening met dat niet elke zwangere dit snapt. Daarom is het gemakkelijker en veiliger om te zeggen: geen alcohol tijdens de zwangerschap.
Maar ja als je wel een glaasje drinkt krijg je inderdaad de hele maatschappij over je heen. Alsof je een publiek bezit bent/zelf geen rationeel besluit kunt nemen.
Deze meit heb ik laatst ook gevonden ik heb zo lang met verbazing al die reels zitten kijken. Het is naast hele vreemde humor ook gewoon slecht opgenomen. Echt ik ben altijd van you do you maar met deze filmpjes denk ik echt doe maar ff niet