Hij bedoelt denk de professorenwijk. Omdat hij zei dat het een wijk was in Leiden die hetzelfde soort huizen had en opzet van de wijk als in oud zuid.
Volgens mij wilt âie gewoon zeggen dat hij uit een dure witte wijk komt.
Ik wilde heeeeeel graag jaren 30. Maar ik ben echt afgeknapt door de verhalen van een vriendin met jaren 30 huis is al 8 jaar non stop aan het klussen. Dan weer een scheur in de gevel, een lekkage, extra isoleren⊠het houd echt nooit op.
Same here. Schimmel overal.
Ben zo benieuwd wat ze voor het huis hebben betaald; oud zuid met grote tuin is zoo duur in deze tijd.
Volgens mij hebben ze het niet gezegd. Andere twee biedingen waren wel zuid en pijp geloof ik
Hij bedoelt denk ik de Professorenwijk. Ligt in het zuiden en is iets chiquer tov de rest van Leiden, maar verder slaat het niet echt ergens op, neeâŠ
Oh oeps, mosterdâŠ
In oud-zuid leg je zo 2 miljoen neer voor een leuk familiehuis + tuin.
Idd, klinkt lekker interessant. Ken ook iemand die zegt dat ie in oud zuid woont op 90 m2 ipv Rivierenbuurt op 70 m2.
De Pijp ligt ook in Oud-Zuid?
Hoe is het trouwens met Miss Kwakzalverij?
Annick?
De pijp is toch oud-zuid? Ik dacht te begrijpen wel in oud-zuid want er viel al veel af (oost, noord e.d.).
De Pijp en Oud Zuid zijn buurten die beide onder stadsdeel Zuid vallen.
Oh dit is veranderd sinds ik er woonde dan. Zie nu dat stadsdeel Oud-Zuid blijkbaar wat anders is dan wat ze nu het âgebiedâ Oud-Zuid noemen. Lekker verwarrend.
Ik denk dat Wout wel echt dik gecasht heeft als model, in die Q&A vertelde hij dat hij soms 3x per week in het vliegtuig zat en shoots deed voor Hugo Boss enz
Campagnes leveren zo 50k op (ligt ook een beetje aan je ânaamâ in die wereld) en als je bijv. voor de webshop schiet dan is dat zoân 2k per dag, en shows (de grotere merken dan, kleine merken zijn vaak maar 500âŹ) ongeveer 2/2,5k) of als je exclusief een show loopt 15k. Plus dat ze alles vergoeden (reis/verblijf/eten). En editorials (Vogue, Elle etc) is niks want daar krijg je hooguit 300⏠voor en is meer de exposure waar je het voor doet. Maar je moet als model wel fee betalen aan je Nederlandse agentschap en het buitenlandse agentschap welke de opdracht binnen krijgt. En je bent gewoon een ZZP-er dus ook nog belastingen etc, maar als man is het wel zo dat er veel minder werk voor je is in de modellenwereld. Sadly nog een van de weinige jobs waar je als vrouw meer verdient als man.
Ik weet niet zo goed hoe je aan die bedragen komt, maar er kloppen een paar niet. Een gemiddelde campagne is echt geen 50k geloof me. En een exclusive voor een show is hoogstens 5k want je moet het met de âeerâ doen. Een gemiddelde webshop is al gauw 1,5-3k en een lookbook vaak rond 2-5k. Dit zijn vrouwenprijzen dus voor mannen zal dot sowieso lager liggen. Maar ik heb nooit in mijn leven 50k gekregen voor een gewone campagne en ik heb heel wat merken gedaan waaronder grote namen. Het enige waar je bedragen als 50k of hoger mee casht zijn voor parfum of makeup. Je betaald in nederland 20% agency fee aan je agentschap. En i. Het buitenland meestal 20 of 30% in die 20 of 30% zit al het percentage voor je nederlandse bureau verrekend dus die komy er niet nog bovenop.
Gelul over modellenwerk dus maar even in een spoiler voor we het hele topic kapen.
Samenvatting
Ik kom zelf ook uit die wereld (maar ik was toen ik begon 16 dus al 10 jaar geleden, nu ben ik gewoon een zure kantoortrut).
In het geval van die 50k ging ik ook uit van een parfum campagne (Wouter had een campagne voor een parfum van Michael Kors), maar dit zal voor mannen idd lager liggen. Heb zelf alleen campagnes gedaan voor middelgrote namen en geen parfums/cosmetica (Estee Lauder: jullie mogen me nog altijd bellen!!) dus over echt grote campagnes weet ik alleen wat ik heb gehoord van collegaâs en vriendinnen uit die wereld (die wel succesvol waren, lol). Voor een webshop kreeg ik ook ongeveer hetzelfde bedrag idd (volgens mij 2,5k op mijn duurste dagen). Voor kleinere shows kreeg ik zoân âŹ500 in het buitenland maar voor mijn allereerste show op de Amsterdam fashion week kreeg ik niks. Ik heb een paar keer als exclusive in optie gestaan voor de grotere namen in Milaan en daar zou ik âkaalâ 15k voor krijgen, maar hier ging alles nog vanaf. Een huisgenootje heeft datzelfde seizoen âgewoonâ een aantal shows gelopen voor de grotere namen in Parijs en daar kreeg ze 2,5k voor.
Zelf zat ik in de hf categorie en verder geen commercieel werk gedaan want daar had ik het hoofd niet voor en mijn maten/lengte waren ook meer geschikt voor de catwalk (maar ik had niet een heel sterk loopje).
In mijn geval was de fee voor je bureau in NL 20% als het om een opdracht in NL ging en 10% als er een opdracht via een buitenlandse agency ging (bij mij kwam die 10% er nog wel bovenop dus) volgens mij betaalde ik in Italië 30% maar daarvoor moet ik eens een oud contract nalezen. Maar mijn laatste moederbureau (ben een keer geswitcht) stond ook niet goed aangeschreven in het buitenland en moesten het echt hebben van een paar toppers in het bestand.
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar wie je bent haha. Misschien zijn we elkaar wel een keer tegengekomen op een casting, who knows!
Offtopic:
Samenvatting
Haha ik wil dit begrijpen, want snap het niet. Ingewikkeldđ Is oud zuid niet een deel dat bestaat uit diverse wijken i.p.v. dat het zelf een wijk is? Zoals het hieronder staat. Dat dacht ik altijd.