Sorry maar laten we ff niet zo super overgevoelig zijn zeg. Het is toch prima als je een vraag stelt over iemand met een andere levensstijl? Het is toch helemaal niet erg dat je bepaalde algemene aannames hebt over zo’n levensstijl en dat als je iets ziet dat jij denkt dat hiervan afwijkt, dat je daar een vraag over stelt? Als diegene daar dan iets over uitlegt heb je toch weer iets geleerd. Lijkt me echt een normale zaak in een samenleving met zoveel diversiteit dat je inmiddels echt niet meer van elke levensovertuiging de ins en outs kunt weten. Laten we niet achter elke vraag een oordeel zoeken.
Ik heb zelf ook een achtergrond met een bepaalde specifieke levensovertuiging waar ongelofelijk veel misverstanden en oordelen over zijn. Heb het nog nooit 1 seconde erg gevonden als mensen daar een vraag over stellen, zelfs als ik die vraag dom, ongeïnformeerd of al van een impliciet oordeel bevonden vond. Is het soms een beetje vermoeiend, weer die zelfde vragen? Ja zeker. Frustrerend, weer diezelfde oordelen gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie? Absoluut. Irritant, al die boute meningen. yup. Maar het helpt onze samenleving er echt niet op vooruit als we dan gelijk elke vragensteller gaan lopen shamen.
Ok einde spreekbeurt.
Overigens geen reactie op deze specifieke post, maar op de hele discussie.