Mommybloggerstopic #3

Overigens zie je dat in het normale leven ook wel eens. Oh mijn zus gaat toch voor een 3e…nou dan ik ook. Ik ken echt families die elkaar daarin proberen bij te houden.
Net zoiets als buren die ook een nieuwe auto kopen als jij dat doet :rofl:

Ik vind dit echt een rare uitspraak om te doen, zeker nadat meerdere mensen al hebben uitgelegd dat het vrij normaal is als je kinderwens nog verandert door de jaren heen.

10 likes

Maar als dat zo algemeen bekend is, dat dat kan veranderen, dan snap ik echt niet waarom er nog zoveel stellige uitspraken over worden gedaan. Zeker als je zo onder een loep ligt ben je dan toch voorzichtig.

Overigens zegt ze zelf dat de wens ontstond door/tijdens de coronacrisis.

Ze heeft een persoonlijke blog waar ze veel over het moederschap deelt, lijkt me vrij normaal dat je dan deelt hoe je op dat moment over dingen denkt, waaronder je kinderwens. Waarom zou ze daar per se voorzichtig mee moeten zijn? Wat verandert er als ze niet haar wens voor een derde kind niet had gedeeld?

3 likes

Ja, precies. Ze doet toch niemand iets aan door van mening te veranderen? Plus dat een beetje drama en emotie Elise Joanne niet vreemd zijn. Zij zegt alles stellig, eigenwijs en 1000% overtuigd. Vind het juist wel verfrissend dat ze op haar eigen woorden terugkomt. Terwijl ik allergisch voor haar ben.

1 like

Ik wil hier even op reageren. Ik kreeg ook de tip YouTube-kids. M’n dochter is 4 jaar en ik had dat dus zo ingesteld. Toen kwam toch onderstaand filmpje voorbij. Ze is erna zooo bang geweest. Durfde niet meer alleen te zijn, we moesten naast haar slapen anders raakte ze helemaal in paniek. Dit was in maart en sinds een paar weken durft ze soms weer in haar eigen bed te slapen. Heb de app er direct afgegooid, het geeft helaas totaal geen garantie dat er niks verkeerds voorbij komt.

4 likes

Gatver wat is dit naar??? Ik vind dit ook eng. Wie verzint dat dit leuk is voor kinderen. Die ene stemmetjes en dan die enge blik van de poppetjes. Echt toxic gewoon. En het gaat ook echt 50 min zo door… snap dat je dochtertje er bang voor was/is.

Heb zelf geen kinderen maar mn nichtje zat ook eens door te klikken op youtube. Ze keek eerst heel onschuldig Frozen filmpjes. Maar naarmate ze doorklikte kwam ze op Elsa en Spiderman filmpjes waarin ze zwanger wordt?! Gespeeld door volwassenen in kostuums. Ook zo naar. Heb t maar meteen afgezet en tegen dr moeder gezegd. Heb wel nog verder gekeken later en er bestaan dus hele kanalen met dit soort dingen en worden miljoenen keren bekeken. Heel vreemd vind ik. https://youtu.be/A50CsPFkQY8

3 likes

Joh ik riep ook super hard dat ik het bij één zou laten en zo voelde dat op dat moment ook echt maar daar begin ik nu ook van terug te komen. Kan gewoon hoor.

1 like

Off topic maar dit doet me denken aan een discussie die ik had met een andere moeder in een facebookgroep die haar kinderen bewust niet insmeerde want ‘anders werden ze ziek van een vitamine d tekort’

Klopt, er staat ook op YouTube kids echt heel veel engs. En die Frozen-filmpjes ken ik ook, smerig gewoon.

Mijn dochtertje is nog te klein om zelf in haar eentje dingen te kijken, maar we wennen haar nu al aan dat ze alleen Netflix / Videoland mag zien via een kids-profiel. Alle content daarvan is gekeurd en geschikt voor kids.

8 likes

Ja erg hè? Echt walgelijk. En wat jij vertelt weet ik ook inderdaad, dat als je doorklikt en doorklikt op YouTube je op die tekenfilmpjes terecht kunt komen. Omdat te voorkomen had ik die kids geïnstalleerd maar dat is dus niet veel beter.

@FrauHelga wij nu ook. Ik wist het echt niet van die YouTube-kids app en vele anderen ook niet want het wordt vaak aangeraden. Daarom vertel ik ‘iedereen’ dit verhaal want het is echt niet ok en veilig.

4 likes

Precies. Of de app van Zappelin, daar kun je ook alle filmpjes terugvinden. Wij hebben YouTube er ook afgehaald.

1 like

Ik vind dit echt een vreemde manier om hier naar te kijken. Denk dat het vooral jouw projectie is, want ik kan me niet voorstellen dat ouders hun hoeveelheid kinderen als een wedstrijdje zien. Het gaat om levens die bovendien veel tijd, energie en geld kosten.

Trouwens, ik roep ook tegen iedereen die het wil horen dat wij de komende jaren Echt geen kind willen. Nou, wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar het is ook niet fijn als iedereen erop zit te wachten. Laat staan als je zo’n groot publiek hebt!

9 likes

Ja klopt! Zappelin vind ik ook fijn.
Ik heb trouwens nog NPO Plus aangeschaft zodat mijn dochtertje onbeperkt Bo Beer kan kijken. Enige nadeel aan NPO Plus is (althans, als ik het via de Chromecast stream op de tv) dat hij na 2 afleveringen stopt. Bo Beer duurt 5 minuten per aflevering dus dat dan moet je vrij snel je telefoon weer pakken om een aflevering aan te zetten.
Maar de inhoud is zeer geschikt, en ik heb liever dat J naar Bo Beer of Bing kijkt dan naar ogenschijnlijk onschuldige filmpjes met Disney prinsessen die halverwege het filmpje rare dingen gaan doen.

4 likes

Zou echt ziek zijn als mensen wel zo zouden zijn.

Krijg je straks docus over de kinderen die maar gemaakt zijn omdat het zo winstgevend was toentertijd. Of dat mijn ouders wedstrijden hielden en ik hierom op de wereld kwam. :zipper_mouth_face:

2 likes

Klein persoonlijk nootje: ik ben nu zwanger van de derde en we hebben hier veel rare reacties op gekregen. In plaats van een ‘oh wat zijn we blij voor jullie’ kregen we reacties als ‘maar jullie waren toch klaar’? Of een gezin nou uit 1 of 5 kinderen bestaat - it shouldn’t matter. Erover speculeren wat de reden geweest zou zijn dat ze dan nu toch drie kinderen willen kan ook gewoon pijnlijk zijn.

30 likes

Het is toch nooit goed. Als je geen kinderen hebt krijg je de vraag waar ze blijven. Is je kind rond de 2, dan krijg je vragen wanneer er een broertje of zusje komt.
En bij nummer 3 en hoger gaan mensen vragen of je geen tv of hobby’s hebt. :crazy_face:

18 likes

Of dat je perse nog een jongetje of meisje wilde als je er al twee van hetzelfde geslacht hebt :roll_eyes::roll_eyes:

8 likes

Ja! “Wel jammer hè, weer geen meisje”.

Ik heb 1 kind en krijg bijna wekelijks wel de vraag wanneer nummer 2 komt. Vet lullig want mijn man en ik zijn aangewezen op een medisch traject.

18 likes

Wat een bemoeienis zeg. Kan me juist heel goed voorstellen dat je kinderwens terug komt. Ben nu zelf zwanger van de tweede en denk dat ik als die geboren is dat ik onze wens ook vervult is. Maarja als er dan weer 1 of beide doorslaapt en naar school gaan en er komt meer rust. Tja misschien begint het dan weer allemaal rammelen van alle kanten.

————
Vind zelf youtube ook niet zo, dus heb Disney aangeschaft. Alleen stond er niet zo bij stil dat daar ook elke keer een ouder dood gaat en gemene mensen zijn. Maar het is wel beter te monitoren en wat ik ook wel een plus punt vind is dat je gewoon 1 film kiest. Mijn dochter bleef maar swipen op yt, was het 3 seconden “saai” hup volgende.

1 like