Mommybloggerstopic #6

Ik ook niet, dacht dat het probleem was dat ze een weekendje weg is.

Oke dan verkeerd begrepen, dacht dat het probleem was dat ze over de markt ging struinen.
Lees nu wel op haar insta dat ze normaal gesproken behoefte hebben aan de natuur maar nu eens lekker naar de stad. Dan snap ik die keuze ook niet echt in deze tijd. Ik zou als je dan even lekker weg wilt gewoon echt wat in de natuur zoeken en straks als alles de rug is een city trip inplannen.

Ja dit is in de context van vakantie? Daar valt een rondje wandelen op de markt niet onder.

Kritiek op Rutte was ook onlangs dat hij het niet meer zo duidelijk benoemde tijdens 2 laatste persco’s, las ik ergens. Dus: ja, zeker thuisblijven (zie ook de avondklok als vlg. noodmiddel omdat de zachte oproep niet werkt)

1 like

Naja verder geen problemen met thuis blijven, maar ik vind de maatregelen elkaar wel tegenspreken. Volgens mij is nl ook tijdens persconferenties ook vaker gezegd dat Rutte buiten wandelen/hardlopen/fietsen juist gezond vindt en dat juist aanmoedigt. Zij het op rustige plekken.

Ja idd op rustige plekken, massaal naar de markt gaan, valt er niet onder. Mij verbaasde het eigenlijk dat de markt ĂŒberhaupt open was, maar ik zit zelf echt in halve quarantaine al 10 mnd ivm moeder in kwetsbare groep dus krijg weinig mee

5 likes

De markt is hier elke week open alleen voor etenswaren. Andere kramen mogen er niet staan. Dus wel een hele beperkte markt

3 likes

Als ze graag naar de markt wil, prima, in haar eigen woonplaats. Ze is nu gewoon een weekendje weg (= vakantie in eigen land) en ‘struint’ over de markt en door de stad heen for fun. Niet om boodschappen te doen.
Die ik idd ook doe op de markt, in mijn eentje, in mijn eigen woonplaats, zo snel mogelijk in- en uit.
En als ik er even ‘uit’ wil loop ik een rondje door het park of bos, nabij mijn eigen woonplaats.

12 likes

Ik denk dat je een stap verder moet denken. Wandelen, hardlopen en fietsen zijn individuele en doelgerichte activiteiten. Die je hooguit in een tweetal uitvoert momenteel, met een duidelijk start en eindpunt, waarop samenkomst op een specifieke plek anders dan het stoplicht uitgesloten is. Maak het groter: wat gebeurt er als meerdere mensen gaan hardlopen? Wellicht wordt het dan net wat drukker, maar je kan wel om elkaar heen en hebt daardoor weinig risico. Struinen (anders dan boodschappen doen op de markt) op de markt is niet doelgericht en de markt is een vrij beperkte plek in ruimte. Wat gebeurt er als meerdere mensen voor de lol naar de markt in de grote stad die niet hun eigen woonplaats is gaan? Dan komen er mensen samen die staan te treuzelen voor een kraampje, niet om elkaar heen kunnen en neemt het risico toe.

14 likes

Ik begrijp echt niet hoe mensen dit zo intens moeilijk en/ tegenstrijdig kunnen vinden.

Je mag naar buiten. Op rustige tijden, in je eigen buurt en niet samenkomen met groepen.
Je hebt geen ophokplicht.

Lekker gezellig struinen over een markt in een andere stad hoort er gewoon niet bij.
Wat is hier nou zo moeilijk aan jongens :sob:

64 likes

Blijkbaar is het allemaal erg ingewikkeld voor een heleboel mensen.

1 like

Gewoon niet van huis gaan voor nutteloze fucking bullshit.
Misschien is dat duidelijker?

14 likes

Niets, mensen die het niet lijken te begrijpen kiezen daar imo zelf voor om te kunnen vergoelijken dat ze doen wat ze willen.

7 likes

Je maakt nu een vergelijking die gewoon niet op gaat? Het is inderdaad wat anders, ja.
Je zegt zelf toch al dat jullie in en om het huisje zijn gebleven en niemand hebben gezien?

Gewoon je kop gebruiken en logisch nadenken.

Lekker een weekendje door een stad gaan lopen zwalken is dus niet logisch nadenken.

1 like

Mij stoort het vooral aan Sanny dat ze dat allemaal moet delen. Iets van ‘picture or it didn’t happen’.

Ik vond haar vroeger leuk om te volgen (ook al heb ik niks met spiritualiteit) maar ik vind haar echt een karikatuur van zichzelf geworden. Ze is letterlijk een product geworden dat ze verkoopt in de vorm van ‘coaching’ en die gekke planners. ‘Als je maar hard genoeg visualiseert - en mijn dure cursus volgt - kan jij het ook’. Daarmee verdient ze nog meer geld waardoor ze nog meer zaken kan doen/vergaren wat niet iedereen kan —> waardoor ze nog meer kan zeggen dat LOA werkt —> waardoor nog meer naïeve (?) mensen die cursussen en planners kopen en ze NOG meer gaan verdienen.

Edit: ik denk dat ze ook al die rijkdom en ‘vrijheid’ tentoon stelt om aan te tonen dat ze echt zooooo happy en rijk en succesvol zijn. Dat moet natuurlijk want mensen moeten het ook echt geloven dat het voor hen ook kan werken.

16 likes

Offtopic. Sorry ik ben vervelend, heb het al gegoogled naar het zal wel forumslang zijn: wat is LOA?
Ik snap de helft vd berichten nu niet.

2 likes

Law of attraction = wet van aantrekking.
Als je hard genoeg iets visualiseert/uitspreekt, gebeurt het ook!!!

(Niet dus)

6 likes

Ah ok, bedankt! :innocent:

1 like

Hoh ik dacht dat er minstens iemand was bevallen aan de posts te zien, maar helaas.

4 likes

Ben het hier wel mee eens. De enorme interpretatie ruimte die er is, toont aan dat de regels niet duidelijk / concreet genoeg zijn.

Net zoiets als de ‘lockdown’. Wij zijn in Nl. zowel in maart als nu niet in lockdown geweest als je gewoon de oorspronkelijke definitie van dit woord erbij pakt. Mensen in Groot Britannnie (om maar iets te noemen) waren in lockdown. Die mochten elke dag max een uurtje ‘luchten’ incl boodschappen doen. Geen bezoek met max 2 pp. Niet op straat lopen met iemand buiten je eigen huishouden. Als je al op straat gaat, met een uur weer binnen zijn (wat dus betekent dat je niet zo ver weg kan). Reizen strikt verboden. Etc. Dát is een lockdown.

Wij hebben super chille én super onduidelijke regels.

16 likes