Mommybloggerstopic #7

@Fishing wow dat wist ik helemaal niet. Ik ga die Tim Hofman eens mailen. Lekker hypocriet bezig om Annic en Linda de grond in te werpen maar z’n eigen vriendin hand boven het hoofd te houdt . De grip rammelt van alle kanten. Teksten die op hun website staan zijn misleidend.

2 likes

Ik vind dat meldpunt eigenlijk een beetje een rare stap. Heel goed dat er iets wordt gedaan, maar ik denk dat hier alleen maar meer verwarring over komt. Szw roept al heel lang dat het normenkader niet duidelijk is en dat heel veel kindinfluencers (en zeker kinderen van influencers) in een grijs gebied vallen waarop de huidige regelgeving niet op van toepassing is. En nu komt er een meldpunt terwijl ze niet kunnen communiceren wat wel en niet mag. Vanuit een handhavingsperspectief slaat het eigenlijk nergens op en ga je er niets mee bereiken. Las ook dat ze een onderzoek gaan doen en dat lijkt me een betere eerste stap, maar heb het idee dat dat meldpunt echt puur alleen is vanwege de maatschappelijke roep.

9 likes

Haha Sanne. Een uitdaging om voor €250 een outfit te shoppen… :sweat_smile:

12 likes

Die reactie ook :’)

1 like

@Totoro ja zeker dat hij dat destijds verdedigd heeft… volgens mij op YouTube in de comments maar ik dácht ook op z’n eigen Instagram destijds (of zij, een van de twee postte er toen over)

1 like

Zeker mee eens, maar ze geeft nu daarna nog aan dat ze bij hun vader kijken, daar heb je dan daadwerkelijk beperkte invloed op, toch…

4 likes

Haha ja ik weet zeker dat hij toen gereageerd had op de YouTube comments :see_no_evil:
Maar niet of hij of zij het op Instagram had gezet :nerd_face:

1 like

Ik vind het vooral erg hypocriet. Daar val ik over. Want grip valt in het zelfde straatje als Linda en Annic.

Edit maar je hebt wel gelijk hoor. Je kunt niet bepalen wat je partner wel of niet mag gelukkig maar.

1 like

Ja dit. Ik ken wat mensen in de musical wereld en als je hoort hoe streng de regels & controles op de kinderacteurs zijn dan vind ik het echt bizar dat hier nog niets voor verzonnen is. Als ze iets na 11 (even uit m’n hoofd hoor) klaar zijn krijgen ze al boetes, terwijl dat voor de rest strikte & duidelijke (en niet privacy schendende) omstandigheden zijn.
Echt bizar. Moeten we dan inderdaad wachten op de eerste rechtszaak van een kind om hier actie op te krijgen?
Maar massaal dat meldpunt gebruiken dan

5 likes

Oké wow ik wilde de video zo gaan kijken nav haar Instagram post, maar vind het bizar dat het oa om een samenwerking gaat? Nevermind, ik skip deze wel even.

4 likes

Ik stoor me alleen al enorm aan de naam. Vind het zo irritant dat het hierdoor lijkt alsof vrouwen zelf controle over hun vruchtbaarheid hebben en alsof dat de taak van de vrouw is. Onder het mom van empowerment een beetje kwakzalverij en een extreem traditioneel rollenpatroon verkopen. Want er is nog geen mannen-editie zeker?

10 likes

Er zijn wel thuis testen om de zaad kwaliteit te testen geloof ik!

Ik bedenk me nu dat mannen misschien ook terecht niet al te happig zullen zijn om hun zaadkwaliteit door een commercieel bedrijf te laten testen. Voor je het weet blijkt het een verkapte spermabank.
Maar daarom snap ik sowieso totaal niet dat mensen zo makkelijk biologisch materiaal en medische data met commerciële partijen durven te delen. Je weet gewoon oprecht niet wat daarmee gebeurt.

5 likes

Daar had ik nog niet eens over nagedacht - maar in deze wereld kan alles inderdaad :sweat_smile:

Vruchtbaarheid is ook veelste complex om daar uitsluiting over te geven. Naast dat het aan de man kan liggen (ook al denken veel mannen volgens een topic laatst op dit forum dat ze allemaal “super zaad” hebben), kan je ook met bepaalde aandoeningen die waarschijnlijk de vruchtbaarheid verminderen alsnog gewoon in 1 keer zwanger worden. Ik heb een familielid die veel eerder al met anticonceptie was gestopt, omdat het waarschijnlijk moeilijk zou worden, nou zij heeft het geweten :laughing: (ze was wel heel blij, maar het kwam als een verrassing) Dan snap ik wel dat artsen je niet zoiets gaan vertellen.

1 like

Yep dan verwijs ik wel door. Als iemand er zo van overtuigd is kom je er niet meer met praten alleen.

Dit dus. Hoe vaak ik bij echo-uitslagen niet PCOS-like ovaria zie staan, bij vrouwen die regelmatig menstrueren en zonder hulp vlot zwanger zijn geraakt… Het doet er vaker niet dan wel toe. En als het er wel toe doet dan heb je dus ook klachten, waar je mee naar de huisarts kunt, als je wilt.

Het is echt markt creëren voor een probleem wat er vaker niet dan wel is. Commercieel gezien slim, ethisch gezien slecht.

26 likes

Misschien ook omdat ze migraine en buikkrampen heeft tijdens haar menstruatie? Ik snap overigens niet zo goed dat ze dat elke maand ondergaat. Ik ben ook echt dagen beroerd tijdens m’n menstruatie en slik daarom de pil. Nouja, het is haar keuze, maar ik zou echt niet elke maand migraine willen hebben, als ik er wat aan kan doen.

Vind t heel dubbel. Aan de ene kant, ja goed dat ze nu weet dat ze pcos heeft. Aan de andere kant, kut dat het via zo’n test moet. Want ga gewoon naar de huisarts als je vermoed dat er iets aan de hand is. Die test roept onzekerheid op, terwijl dat gewoon echt niet nodig is.

1 like

Migraine en menstruatiepijn heeft niets met PCOS te maken.

5 likes

Nee, maar het is wel een reden om een echo te laten maken. Extreem veel pijn kan ook op endo wijzen.

1 like