Mommybloggerstopic #7

Je ziet toch rechts michelles hand… Kind kan niet vallen als zij er zo dicht op zit en naar kijkt. Als je telefoon dan binnen handbereik is kan je die foto maken.

2 likes

Toch fijn dat Elise op tijd terug is van me-time op Ibiza om even van wat welverdiende family-time te genieten in de vorm van een weekendje in de bossen zeg.
Ja ik ben jaloers.

23 likes

Dit doet de vriendin van Tim (van Boos) toch ook?

3 likes

Dit is toch iets anders dan wat onze grote vrindin She Who Must Not Be Named propageerde? Wat meet dit eigenlijk? Volgens mij kan het ziekenhuis ook wel een dergelijke meting naar een bepaald hormoon (AMH? Was dat het?) doen en dan heb je ook inzicht in je vruchtbaarheid én wordt het gewoon vergoed.

Maar misschien is dit iets te simpel beredeneerd, dat kan ook.

Klassiek gevalletje geldklopperij dus

1 like

Doet me ook denken aan ~girlboss~ Elizabeth Holmes eigenlijk. Is goeie podcast over gaande, The Dropout. Over hoe ze een bedrijf opzette dat met een paar druppels bloed allerlei testen beweerde te doen.

7 likes

Ja ik love het. Mijn lievelings is dat ze zelfs een lagere stem aannam. En nee, is wel anders idd. Maar deed me eraan denken. Wat een gesjoemel in de wereld van bloed.

3 likes

Ik vind het wel iets anders want het pretendeert geen oplossing te zijn, wat bij die andere bloedtesten wel zo was (‘als je versgeoogste winterpeen bij de wassende maan eet ben je binnen drie dagen zwanger’).
Maar alsnog kun je een vals gevoel van zekerheid geven, want lijkt me niet dat zo’n test alles kan meten wat relevant is.

Vruchtbaarheid is gewoon niet meetbaar. Een aantal sub- en infertiliteits oorzaken, maar daar blijft het wel bij.

En sinds wanneer is het een argument dat iets in de VS gedaan wordt? Het systeem daar is totaal niet te vergelijken met hier. Eitjes invriezen is ook al schijnzekerheid.

6 likes

Ik ben het met je eens hoor, ik vind het ook niet aan te raden. Maar ik vind het erger dat die Annic van Wonderen ook deed alsof bepaalde dingen doen dan zou helpen bij vruchtbaarheid.

1 like

Dat deed Annic toch ook?

Maar ja dat is waar, je geeft wel een soort ‘advies’ (‘je kunt nog makkelijk wachten tot je 35 bent’) terwijl dat helemaal nergens op gebaseerd is. Of ja wat goede waarden bij een bloedtest die verder weinig zeggen.

2 likes

Omg ein-de-lijk. In Kassa nu aandacht voor vloggers die hun kinderen commercieel inzetten. Oa KC als voorbeeld.

Straks gesprekje met de staatssecretaris. Ben benieuwd

57 likes

Nadruk ligt meer op het ‘werken’ dan het privacy gedeelte of niet? Tune net in.

3 likes

Wow Kelly wilde NIET op tv? Shocked.

11 likes

Ja jammer dat op dat aspect niet werd ingegaan. Ik vond het wel goed dat die deskundige het over de gevaren voor hun ontwikkelingen gehad bij het continue terugzien van hun beelden ipv zich van binnen uit te ontwikkelen.

2 likes

Ik denk dat de influencers echt verslaafd zijn aan de views, interactie met kijkers etc. Het is hun job geworden. Dus net zoals dingen waar je aan verslaafd bent, kan je de negatieve effecten ( nog ) niet zien.

Zou echt eens met een van hun in gesprek willen gaan maar vaak komt er geen antwoord. Omdat ze het negeren.

2 likes

E.va tuyt ook weer een half naakt kind gebruikt voor spon. ( de spon met de step ).

Van die kindjes weet je echt zoveel als je ze volgt… zij is echt een van de grootste mom influencers in Belgie. Maar geeft vaak het verkeerde voorbeeld

2 likes

Solomon is mijn fave. Mega benieuwd hoe het nu met hem is. En met zijn pa.

6 likes

Ik vind het echt walgelijk om als professional in welk vakgebied dan ook iets te verkopen waarvan je weet dat het niet zo werkt. Die gripmeiden weten dat hun product niet waterdicht is, dat zeggen ze ook steeds. Dat het om awareness gaat en niet om een waterdicht advies. Vind dat kwalijker dan Linda en Annic. Die zijn gekkie maar geloven wel echt dat het werkt om oyalele te zingen tijdens volle maan. Grip verkoopt een niet werkend duur product, voor een bestaand en steeds serieuzer wordend probleem. Als ze ook maar enigszins integer waren hadden ze gewoon voor de gratis oplossing gekozen. Een campagne + objectieve website die hun doelgroep (de jonge professional met kinderwens en carrierewens) informeert over vruchtbaarheid, kinderwens en jong ouderschap in de tijd waarin vrouwen ook aan de top willen komen. Edit: denk dat daar zeker wanneer het niet gepaard gaat met babyfoto’s en ‘mama van drie kleintjes’-taal een behoorlijke markt voor is.

Dit is echt alsof drie zelfbenoemde girlsbosses naar een startupweekend gingen en daar besloten een extra zakcentje te gaan verdienen aan vruchtbaarheid

10 likes

Ik vindt de Bellinga’s de meest irritante familie vloggers, Dat oudste kind praat zo overdreven als de camera op hem gericht staat. Ben benieuwd hoelang ze nog doorgaan als de kinderen straks niet meer in beeld mogen. Dan zullen de views ook minder worden en mensen zullen stoppen met kijken. Want alles draait om de kinderen.

3 likes