Mommybloggerstopic #7

Nou met views van mensen zoals jij cashen ze voor die tijd nog even.

Sorry dat ik zo hard ben maar stop gewoon met deze mensen kijken, je draagt bij aan het probleem.

23 likes

Ja mee eens ! Ik volg ze niet maar nu met dit weer te lezen ging ik nog eens kijken en tjah daar is ze weer.

2 likes

Ik volg die lui niet, pik hier af en toe wat op maar ze komen bij mij nooit voorbij. Blokkeer dit soort accounts gewoon op instagram en Youtube (of rapporteer ze). Dan zie je ze echt niet en hoef je ook geen aandacht te schenken aan dit soort types. Ik zie hier te vaak mensen posten hoe erg het allemaal is maar ondertussen alle vlogs kijken.

9 likes

Ik kwam laatst tegen dat die oudste twee Bellinga kids ook meedoen / meededen in een of andere Sinterklaasfilm ofzo.

Maar echt, dat is dus het toppunt van opportunisme toch. Zo’n omroep/makers die weten dat dit een familie is met veel fans in hun doelgroep. En die dan doelbewust zo’n jongen en meisje Bellinga vragen om in die film te spelen. Om zo’n lullige film aan wat meer populariteit te helpen en meer inkomsten te genereren. Wéér een ervaring in het leven van die kinderen waarin ze moeten ‘acteren’ en zichzelf op scherm zien.

Ik weet dat ‘dingen’ zo werken, maar blegh, vind het zo lelijk allemaal.

En inderdaad wat die vrouw uit t programma zegt. Hoe de fuck gaan deze kinderen ooit uitvogelen wie ze écht zelf zijn? Dat is voor de gemiddelde mens al moeilijk genoeg.

5 likes

Ministerie wil strengere regels tegen inzet kinderen door influencers - https://nos.nl/l/2401038

Zie nu trouwens dit. Dit jaar een meldpunt en volgend jaar concrete gesprekken over inperking.

5 likes

Ik volgde Shirley (Mommyhood) nog als enige (mommy)blogger op Insta, maar als ik niet hypocriet wil zijn moet ik haar nu toch gaan ontvolgen, want ik vind het toch ook echt niet oke hoeveel zij van haar zoontjes laat zien, met als toppunt dat ik vanochtend een story zag (hij is al weg, dus doe geen moeite) waarbij ze -hoe het lijkt- stiekem die oudste filmt, die staat te dansen met een Youtube-filmpje, ze filmt hem op de rug.

Ik kan mezelf nog herinneren dat m’n vader mij vroeger als kind (weliswaar groep 8) “stiekem” had gefilmd terwijl ik met vriendinnetjes aan het dansen was met carnaval, op mij ingezoomd, en dat vond ik al zooo stom, en dat is dus alleen in huiselijke kring gedeeld met anderen. Shirley heeft 13.000 volgers.

Naja, niets nieuws, maar deze VOELDE ik gewoon even vanochtend.

40 likes

Ik vind het echt heel grappig dat er in de KASSA aflevering nog ff benoemd wordt dat een aantal het er niet mee eens zijn dat ze als voorbeeld in de compilatie zijn meegenomen.

Hoe voelt dat nou? Zonder je toestemming openbaar gegooid worden. Kunnen ze zich alvast inleven in hun kinderen over 10 jaarđŸ€Ł

102 likes

Ik kijk de Bellinga’s inderdaad niet. Maar wat ik in het verleden wel eens zag, had ik echt het gevoel dat dat kind aanging als de camera begon te draaien. Vreselijk kinderen inzetten om geld te verdienen.

2 likes

Uugh mijn vader had zo’n filmpje eens naar mijn tante gestuurd (begin tijd van e-mail) en dat vond ik zo erg! Cringe al bij het idee dat dit nog ergens in hun collectie zit, laat staan online.

Heb een melding gemaakt van dat bericht en account van e.va tu.yt trouwens, en dat bericht. Wat heeft zij veel foto’s van haar kinderen zonder kleding zeg! Helemaal niets mis met dat feit an sich (lekker spelend in de tuin, zwemmend), maar allemaal op de foto online. Heb er ook maar meteen geblokkeerd.

4 likes

Stap in de goede richting

31 likes

Interessante Kassa.aflevering en fijn dat er nu (langzamerhand
) actie word ondernomen. Ik vind het bizar dat er voor kinderen die bwvs in de folder van de Hema staan of reclame maken voor de Intertoys er regels zijn en voor kids van vloggers die thuisreclame maken voor appelmoes en speelgoed niet. Bedrijven en die agencies die samenwerkingen opzetten moeten zich ook schamen dat ze dit vrolijk blijven doen zonder regelgeving (maarja :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:)

10 likes

Alsnog ben jij de ouder toch? Ga ervan uit dat je dochter niet al 16 jaar is.

9 likes

@Fishing wow dat wist ik helemaal niet. Ik ga die Tim Hofman eens mailen. Lekker hypocriet bezig om Annic en Linda de grond in te werpen maar z’n eigen vriendin hand boven het hoofd te houdt . De grip rammelt van alle kanten. Teksten die op hun website staan zijn misleidend.

2 likes

Ik vind dat meldpunt eigenlijk een beetje een rare stap. Heel goed dat er iets wordt gedaan, maar ik denk dat hier alleen maar meer verwarring over komt. Szw roept al heel lang dat het normenkader niet duidelijk is en dat heel veel kindinfluencers (en zeker kinderen van influencers) in een grijs gebied vallen waarop de huidige regelgeving niet op van toepassing is. En nu komt er een meldpunt terwijl ze niet kunnen communiceren wat wel en niet mag. Vanuit een handhavingsperspectief slaat het eigenlijk nergens op en ga je er niets mee bereiken. Las ook dat ze een onderzoek gaan doen en dat lijkt me een betere eerste stap, maar heb het idee dat dat meldpunt echt puur alleen is vanwege de maatschappelijke roep.

9 likes

Haha Sanne. Een uitdaging om voor €250 een outfit te shoppen
 :sweat_smile:

12 likes

Die reactie ook :’)

1 like

@Totoro ja zeker dat hij dat destijds verdedigd heeft
 volgens mij op YouTube in de comments maar ik dácht ook op z’n eigen Instagram destijds (of zij, een van de twee postte er toen over)

1 like

Zeker mee eens, maar ze geeft nu daarna nog aan dat ze bij hun vader kijken, daar heb je dan daadwerkelijk beperkte invloed op, toch

4 likes

Haha ja ik weet zeker dat hij toen gereageerd had op de YouTube comments :see_no_evil:
Maar niet of hij of zij het op Instagram had gezet :nerd_face:

1 like

Ik vind het vooral erg hypocriet. Daar val ik over. Want grip valt in het zelfde straatje als Linda en Annic.

Edit maar je hebt wel gelijk hoor. Je kunt niet bepalen wat je partner wel of niet mag gelukkig maar.

1 like