Mommybloggerstopic #7

Wat moet een kind met zoveel speelgoed joh. Wij hebben nu 1 grote lade en naast de grote spullen die we vast gaan krijgen (fietsje, keukentje, etc) probeer ik het bij maximaal twee grote lares en alles wat erop past te houden. Nu is mijn kind wel pas 8 maanden, dus misschien is het naïef. Maar heeft een kind dit nou echt nodig.

5 likes

Ik weet vrij zeker dat ik écht geen speelgoedtekorten had als kind en bij ons was het echt alleen wat in je eigen slaapkamer in je eigen kastjes/bureautje paste.

1 like

Wij hebben het speelgoed verdeeld. Wil echt niet alles wat we hebben ( gekregen) beneden in de woonkamer. Boven staat een kist met speelgoed en eens in de zoveel tijd wissel ik om met wat er beneden staat. Al had ik de ruimte had ik niet zo’n giga speelhoek gemaakt. Ik merk juist ook dat als ik op bezoek ga bij vrienden zonder kids, en ik neem 2-3 speelgoed dingen mee, mijn oudste er veeeel langer zoet mee is dan thuis tussen al zijn speelgoed.

2 likes

Wat een leuk hoekje!

2 likes

Sorry nog meer offtopic maar wij gingen vroeger vaak naar de speel-o-theek, mocht je speelgoed een tijdje lenen! Was echt geweldig, had je steeds wat nieuws maar kostte vrijwel niks. Echt een aanrader ik wil dit als ik ooit een gezin heb ook doen. Het zit op heel veel plekken.

14 likes

Wij hebben ook heel veel speelgoed, maar ook voor 3 - 4 kinderen. Van verschillend leeftijd / niveau. Daardoor is het automatisch al 3x zoveel als van 1 kind…

3 likes

het is wel grappig, hier valt nu net de bol.com cadeaugids op de mat…

4 likes

Wil die in de nieuwste vlog een heel pleidooi houdt over een duurzaam merk en hoe geweldig dat wel niet is om even later samen met Martine een mega shophaul (of zo?) van Guts&Gusto op te nemen. Heel geloofwaardig meid :+1:t3:

12 likes

Wow het was in 30 sec ook uitverkocht

1 like

Ja veel vrouwen laten een sieraad maken met moedermelk erin verwerkt, als herinnering aan een bijzondere periode. Vind dit in tegenstelling tot placentacapsules ofzo niet raar.

Beetje hetzelfde idee als as van een overledene in een sieraad verwerken. Gebeurd volgens mij ook vrij vaak.

10 likes

Nouja, ik heb zelf bij mijn laatste ook een ring met moedermelk erin verwerkt laten maken.
Ik weet zeker dat het de laatste keer was, was er best emotioneel van, het stoppen. Vond borstvoeding geven ook super mooi/zwaar alles erop en eraan. Dat is dan wel in die zin iets wat ik een mooie manier vond om te herinneren. De manier waarop ze de melk en resp. as verwerken in een sieraad is hetzelfde, misschien werd dat bedoeld?

En herinnering aan een overleden persoon of een borstvoedingsperiode is natuurlijk niet hetzelfde maar het idee erachter, iets tastbaars in een sieraad verwerken wel.

20 likes

Ja zoals @Uprooted zegt, een tastbare herinnering in de vorm van een sieraad.

1 like

Als ik van mezelf bedenk dat mijn kinderen de eerste 6 maanden van hun leven zijn gegroeid puur en alleen op melk wat mijn lichaam aanmaakt, vind ik dat wel heel bijzonder. Ik heb zelf niet zo’n sieraad maar snap wel dat mensen dat willen. Veel moeders vinden dat gewoon een hele bijzondere tijd van hun leven.

Wat betreft de tweet: beetje makkelijk scoren dit, ten opzichte van een trotse moeder. Als zij een ring wil van moedermelk (of whatever ze erin wil stoppen), laat haar lekker.

22 likes

Uh waarom zo lullig? Borstvoeding is helemaal niet vanzelfsprekend voor iedere vrouw en ook niet vanzelfsprekend dat het nog een keer gebeurt. Het kan een dierbare herinnering zijn aan de eerste periode met je kind. Als iemand daar een herinnering van wil maken in de vorm van een ring, wat is daar mis mee?

27 likes

Ze mengen het met een middel heb ik ooit eens gelezen, een soort conserveermiddel? Dat het niet gaat rotten, inderdaad

(omg stel je voor, wat zal dat rieken :joy:)

1 like

Ik vind het vreemder om op grote schaal koeien te insemineren, ze kalfjes te laten krijgen, die weg te halen en dan de melk voor dat weggehaalde kalfje te gebruiken voor mensen. Toch werken er duizenden mensen in de agrarische sector.

Qua houdbaarheid: deze hotdog is een jaar geleden in epoxy gegoten. Luchtdicht blijft dat goed, zo te zien.

18 likes

🥲🥲🥲

34 likes

Die is echt van het pad af :unamused:

Kwam op mij nogal laatdunkend over, alsof het echt zo vreemd is om er een sieraad van te maken.

“ iets lichaamseigen wat je zelf produceert en waarschijnlijk weer zal doen als de situatie zich herhaalt?” zo simpel is het voor velen dus niet.

Maar misschien verkeerd geïnterpreteerd. De vergelijking met een overleden persoon was meer om aan te geven dat een sieraad maken van een herinnering wel vaker gebeurt, niet om borstvoeding gelijk te trekken met het overlijden van een persoon.

7 likes

Yes angel Mari warior.

7 likes