Mommybloggerstopic #7

Nee zo is dat helemaal niet bedoeld. Meer van; ik neem de levende aanwezigheid van mijn kinderen zo voor lief, dat ik soms in de rush van de dag / avond gewoon niet eens even genoeg en bewust stil sta bij het feit dat ze er zijn, gezond en wel.
Als ik dan zo’n bericht lees besef ik mij dat veel meer en uit ik dat door middel van een knuffel.

En dit nu al typende vind ik het ook mega confronterend dat ik mij zo laat ‘leven’ door de dag, moet gewoon eens wat meer bewuster met mijn kinderen, mijzelf en mijn man omgaan.
Hoop dat dit wat verduidelijkt.

4 likes

Iemand zei eens tegen mij dat ze haar vader thuis even goed had geknuffeld nadat die van mij overleden was en dat voelde als een trap op dat moment. Just so you know. Op een forum schrijven vind ik al discutabel, maar ik raad je af dit ooit tegen iemand te zeggen die zijn of haar kind is verloren.

32 likes

Nee heel erg mee eens, buiten het feit dat het vrij ongepast en heel confronterend is voor de ander is het mi ook gewoon best wel egoïstisch om zo’n groot verdriet meteen zo openlijk op jezelf te betrekken (dat je het denkt is nog iets anders, maar om het zo hardop uit te spreken…)

Vond ik op insta toen ook enorm toen mensen dit zeiden bij het delen van het verhaal van Elise Joanne, en haar daar dan soms ook nog in taggen… echt zo ongevoelig :sob:

21 likes

Daar heb ik me toen ook zo over opgewonden. En toch weet ik zeker dat ze het niet kwaad bedoelde en degene hierboven ook niet.
Blijft bizar hoe verschillend mensen zich met zoiets uiten terwijl ze hetzelfde voor ogen hebben (meeleven).

2 likes

Mja, ik weet niet of ik het nou echt medeleven zou noemen. Het is natuurlijk niet kwaad bedoeld, maar als je echt meeleeft met iemand probeer je je toch in die persoon te verplaatsen? En denk je toch wat langer na voor je (zo)iets zegt? En betrek je het toch niet meteen op jezelf?

Misschien wat cynisch, nogmaals, het is echt vast niet slecht bedoeld, maar ik vind het ook niet echt medelevend/empathisch

1 like

Deze comment ook :joy:

75 likes

Hahaha love Marten

8 likes

Oh jeetje. Ik heb mij echt nooit beseft dat dit zo kwetsend zou kunnen zijn. Maar nu ik er door jou en onderstaande comments over nadenk is het inderdaad heel confronterend. Het spijt mij.

Het doet mij meer en meer beseffen dat ik niets voor lief kan nemen en dat moet ik gewoon niet meer op deze manier uiten.

Wat verdrietig van je vader. Nogmaals mijn oprechte excuus.:frowning:

15 likes

Ik las deze comment te snel en dacht even dat 'ie van Martien Meiland was :nerd_face:

Meeeeiddd

12 likes

Ik zat even op de insta van Barts Boekje te kijken (ze is nu zwanger en met verlof) maar letterlijk elke post is spon. Hoe kunnen volgers dat nou gewoon chill vinden… ik snap dat echt niet

Ik zou echt keuzestress krijgen als kind. Lijkt inderdaad meer een winkel dan een simpel speelhoekje.

3 likes

Wow ik zit het zonder geluid te kijken, maar dat ziet eruit als een mini KDV met duur speelgoed :crazy_face:

6 likes

Maar de echte vraag is: wil je naar de driedaagse manifestatie?

3 likes

die speelhoek is groter dan mijn woonkamer joh, misschien zelfs groter dan mijn huis.

8 likes

Voor jou hebben ze een manifestatie-event én een manifestatiemagazine!

1 like

Heb jij geen privé kinderboerderij? :hushed:

7 likes

Is toch net een kinderdagverblijf. Ik vind het niet normaal.

1 like

op zich hadden mijn zusje en ik vroeger ook wel zoveel, maar niet zo uitgestald meer in gesloten kasten. Misschien waren wij ook wel heel verwend hoor :woman_shrugging:

3 likes

Dat is bij mij thuis ook zo… waarom vind je het teveel ?

Weet niet goed waar ik het anders moet laten. Mijn kindjes vinden het fijn… alles is mooi opgeruimd in dozen etc… ze kunnen dan kiezen waarmee te spelen

Ik ben Laura Ponticorvo gaan volgen omdat ze op dezelfde dag als mij bevallen is van een premature baby, maar my goddd, ik heb haar weer ontvolgt. Zo irritant hoe ze de hele dag door praat :speak_no_evil: Ook met zo’n babystemmetje tegen haar man, ieee.

2 likes