Mommybloggerstopic #7

Ik vind deze constatering van Laura Ponticorvo heel… bijzonder :sweat_smile:

14 likes

Maar het is wel hoe het gaat, al in de buik van de moeder heeft een baby meisje al haar eitjes al. Dit neemt vanaf in de buik al af zelfs.

13 likes

Maar dat is toch niet de (enige) reden dat er een genetische verbinding is?

13 likes

Nee dat is zo.

2 likes

Ja precies, de kritische reacties onder haar vlog krijgen wel meer dan 200 duimpjes, dus dat geeft wel aan dat veel mensen dit totale onzin vinden.
Zo mooi dat zij en wouter altijd doen alsof ze onwijs om het milieu geven (bijv wouter zo’n emo post na het zien van een docu), maar vervolgens al hun zorgen opzij zetten voor een goeie spon-deal :roll_eyes:
Echt beroerd ook dat je als merk flink wat influencers (want bijv Nienke Plas was er ook) laat invliegen voor deze 24 uur promo, lekker ongeloofwaardig.

9 likes

En een (of twee?) dikke jeeps rijden normaal toch haha

5 likes

Maar een eitje is nog geen baby he🤪

5 likes

Vind het sowieso een dooddoener. Je baby is je baby omdat er 50% papa en 50% mama in zit. Dus oma’s kleinkind zat niet in de buik van oma. Er zat een eicel in waaruit na hulp van papa uiteindelijk de baby is ontstaan zoals die is.

22 likes

Ik snap wel dat je je daar zo over kunt verwonderen hoor.

7 likes

Haha Iris Rulkens vind ik echt heel grappig, ze doet in haar youtube serie “De imitatieshow” een aantal vloggers na, o.a. Moncia Geuze, Josh V, Queen of Jetlags :joy: Lekker voor in de lunchpauze van onze saaie kantoorbaan.

13 likes

Haha Monica doet ze wel goed openen en gedag zeggen maar dat tussenstuk gewoon praten niet zo. Nu praat Mo misschien ook niet heel “onderscheidend”? Zou ook niet zo snel weten wat het accent uit (ik dacht?) H-I Ambacht is

1 like

Ik vond deze constatering eerlijk gezegd ook heel verwonderlijk toen ik dit plaatje voor het eerst zag. Mijn moeder is overleden toen ik jong was en het idee dat ze ooit zo dicht bij mijn kind is geweest voelt heel bijzonder voor mij.

50 likes

Ja ik vind dit ook wel bijzonder hoor! Sowieso de gedachte dat we mitochondriaal DNA alleen via de vrouwelijke lijn doorgeven en dat je dus je via je moeder en haar moeder en haar moeder genetisch allemaal aan elkaar verbonden bent, tot aan ver in de prehistorie de allereerste vrouw!

Beetje zweverig haha, maar toen ik dat leerde dacht ik echt: wow wat vet om een vrouw te zijn

19 likes

Hier baby uit mijn buik maar andermans eicel. Kan tegenwoordig ook allemaal :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Vind dat echt zo mooi dat dat kan :heart:

5 likes

Wat lief!!! :smiley::two_hearts: Ik ook, haha! Echt een wonder der wetenschap wat mij betreft :slight_smile:

Ik zag van de week bij een kleine insta”mom” foto’s in haar verhaal voorbij komen over een bestelling die ze plaatste bij Kruidvat en dat ze op het einde voor een paar centen erbij condooms kon halen, dat was nu wel écht te laat omdat ze zwanger is aldus zij.

Een foto daarna, haar echo van haar nog ongeboren kind, met de mededeling dat die condooms dus niet meer werken en dat de kleine man zelfs door de morning afterpil is gekomen. Nou, ook fijn om te weten als buitenstaander en voor dat kindje (wellicht later) :woman_facepalming:t2:

7 likes

Soms vraag je je echt af waar mensen hun hersenen laten.

3 likes

Ik trigger een beetje op de ‘not all classrooms have four walls’ post van de Huismuts. Ik zie het wel vaker bij mensen die veel reizen en dat de kinderen daar zoooooooo veel meer van leren dan school en hoe fantastisch dat is, maar er zit (voor mij) ook zo veel privilege in. Iets verhevens. Hoe freaking uitzonderlijk is het dat je de middelen hebt (ohnee, hebt gemanifesteerd) om met je kind naar een tropisch eiland te vliegen.

55 likes

Oh mijn God wat een nare berichten. Echt leuk ook voor vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen om te lezen dat haar baby dus eigenlijk ongewenst is want waarom zou je anders een morning-afterpil nemen :face_with_raised_eyebrow:

1 like