Mommybloggerstopic #7

Als ik naar mezelf kijk, komt die wens van een dochter wel echt uit de band die mam en ik hebben. Lijkt me geweldig om dat ook te ervaren. Maar goed, wie zegt dat je wel zo’n goede band krijgt met je dochter/zoon 🥲

Vroeger was die wens heel sterk, daar schaamde ik me ook voor. Nu is de wens gewoon überhaupt zwanger mogen worden.

6 likes

Ik was er altijd van overtuigd dat we als ouders en als maatschappij meisjes de ‘roze’ kant op duwen en jongens de ‘blauwe’, en hun gedrag daar uiteindelijk het resultaat van is. Voor mijn zoon wilde ik dit zo veel mogelijk in het midden laten. Dus ik heb altijd neutrale kleding en speelgoed gekocht. Hij is niet naar het kdv geweest dus heeft weinig invloed van buitenaf gehad.
Maargoed, inmiddels zijn we twee jaar later en wil hij alleen maar voetballen en met auto’s spelen.
Van mijn originele overtuiging ben ik dus wel een beetje teruggekomen :laughing:

14 likes

Hier ook. Vrij neutraal opgevoed, maar het gaat de hele dag over tractors, graafmachines, Max Verstappen en Ajax.

Hij heeft een pop van mij gekregen. 1 x mee gegooid (in een hoek) en nooit meer aangeraakt.

Op 1 of andere manier zit het gewoon in hem.

8 likes

Er is niks mis mee, het gaat om de verwachtingen dat iedereen zich aan die rollen vasthoud en dat het ‘raar’ is als het anders is.
Iedereen die nu reacties achterlaat van “Nou mijn meisje is echt een meisje hoor”, ja prima maar meisjes die meisjes dingen doen en jongens die jongens dingen doen krijgen geen gezeik, daar gaat het niet over.

6 likes

Mijn vriend zorgt (naast vaste dag, weekenden etc), ook al heel lang elke ochtend voor de kids (als ik slaap inhaal) en kookt meestal etc. Mijn zoont loopt graag met zijn poppenwagen naar de supermarkt en vindt zijn poppenhuis ook heel tof (en hij wil graag roze sandalen).

Hier pas ik n=1 dan weer heel graag toe :wink::wink:

11 likes

Omdat Say it louder for the people in the back

28 likes

Wie zegt dat dat erg is? Echt, wijs het aan.
Je mist echt 7000 punten in de ‘debat’.
Super tof en leuk dat je man ook een schoonmaakdoekje kan vasthouden maar daar gaat de discussie toch echt totaal niet over?

7 likes

Volgt iemand M.athilde B.everloo? Vorig jaar is haar kindje overleden en nu heeft haar man kanker. Echt hoe kan het dat sommige mensen alles overkomt. Zo verschrikkelijk voor hun.

4 likes

Je kind van 2 leren van catcallen is, well done :cry: je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen hè?!

23 likes

Ooh neee wat heftig. Zo oneerlijk, hoeveel verdriet kan een mens hebben in het leven…

2 likes

Ja, ik! Super heftig voor ze…

2 likes

Pff ik zit nu te lezen. Tranen in m’n ogen. Dat kindje heeft ook echt veel geleden volgens mij :sob:.
En nu dit…wat een nachtmerrie.

1 like

Mijn vader heeft me uit de maxi cosi laten vallen in het ziekenhuis. Of ik er iets aan over heb gehouden…

11 likes

Mijn moeder heeft me van de trap laten vallen. Geef haar hier nog de schuld van als ik iets niet kan :joy:

(Ik heb er niks aan overgehouden)

6 likes

Ben benieuwd naar Elise haar vakantie vlog (als die er komt natuurlijk). Hoe vaak zullen ze benoemen dat het echt niet alleen maar vakantie vieren is met een tweeling??

1 like

Ik vind die stories dus echt leuk om te kijken, ben jaloers op zo’n leuke groep vrienden

5 likes

Ik zou het zelf geen 3 dagen volhouden in hun groepje, maar ik vind het wel mooi om te zien hoe het voor hun zo goed werkt.
2 zussen die goed klikken, de partners kunnen het goed vinden. Beste vriend van de ene zus brengt veel sfeer, maar kan het goed vinden met iedereen. Mooie dynamiek in die groep.
Relaxte ouders die hulp krijgen met de kleintjes.
Ze zitten met z’n allen in een fijn huis met praktische tuin, zwembad, groot terras om buiten te eten en te werken,…

Ik kijk uit naar de vlogs over de vakantie.

33 likes

Same. Niks voor mij want ik ben een einzelgänger en introvert, maar het ziet er wel gezellig uit.

(Ik zou het 1 uur volhouden en me daarna opsluiten op mijn slaapkamer en de rest van de vakantie nodig hebben om bij te komen :rofl:)

7 likes

Geen idee hoe de rest is, maar Joey is sowieso echt net zo enthousiast en positief in het echt!

1 like

Vond de vlog ik ivvj echt mooi en kwetsbaar. Heb wel te doen met Scarlet en al die onderzoeken en dan sommige botte artsen. Hoop dat ze snel zwanger is, gun het haar heel erg.

20 likes