Tja, een van de nadelen van Artikel 23.
Gelukkig is de Onderwijsinspectie hier zeker scherp op.
Even uit mezelf, maar mijn man had werk waarbij zijn enige vakantie de hele maand juni was (prof voetbal). En wij moesten een schriftelijke bevestiging van de club hebben, dit indienen bij de school directrice. Zij moest dit voorleggen bij de inspectie en die besloten dat of we wel of niet maximaal 2 weken buiten de vakanties om weg mochten. Ik geloof dat we 2 weken rond de zomervakantie mochten indienen en 1 week rond de kerstvakantie.
Je mag dus echt niet onbeperkt zomaar je kind van school halen, er zitten heel veel regels aan.
Ik dacht dat annemerel ofzo was bevallen, zoveel berichten terwijl het de laatste tijd rustig is.
Over haar gesproken. Ze zei laatst iets van; moet ik nu iedere dag een story plaatsen anders denken jullie dat ik aan het bevallen ben. Maar ze plaatst dus wel elke dag wat en nu al 8 uur niet
Och dit lijkt me ZO VERMOEIEND aan zwanger zijn. Misschien is ze wel moe. En misschien is ze aan het bevallen, dan horen we het snel genoeg.
Haha ja maar daar heeft ze het toch zelf naar gemaakt. Door zo te zeggen van; nu moet ik zeker iedere keer wat plaatsen en dat dus ook echt doen.
Dit bericht mist ergens nuance… ongeoorloofd verzuim is een overtreding en op overtredingen staat nooit een gevangenisstraf. Het gaat om geldboetes of taakstraffen. Die zijn dan meestal voorwaardelijk met als voorwaarde het accepteren van een vorm van hulpverlening. Straffen voor verzuim is bij jeugd nooooit het doel, het wordt wel in voorwaardelijke vorm ingezet om hulpverlening op gang te brengen én de financiering te regelen. (Bijzondere voorwaarden worden door justitie gefinancierd terwijl vrijwillige hulpverlening op eigen initiatief ergens anders van betaald moet worden).
De enige manier waarop zij in een jeugdgevangenis terecht is gekomen is na het niet verrichten van een taakstraf vermoedelijk na het weigeren van hulp.
Dat is ook pas iets van de laatste tien jaar ofzo. Daarvoor kon je nog in een justitiele jeugdinrichting belanden i.v.m. (crisis) psychische problematiek als er geen plek was in de psychiatrie… maar tegenwoordig moet er een strafrechtelijke grondslag voor zijn gelukkig.
Maar dit is ook dus ook gewoon hun ‘kleine’ vakantie hè? Aldus de kinderen in de vlog. Vind dat redelijk verwend hoor. Een week naar Mallorca en dat de ‘kleine’ vakantie noemen. Dus ze gaan ook gewoon nog in de zomer met de hele fam.
Ja misschien zit daar wat in, maar het kwam wat decadent over toen haar zoontje het zo zei.
Ben hier ook wel heel benieuwd naar. Mijn eerste gedachte was: haar broertje gaat trouwen op Mallorca. Maar zag in een story dat ze woensdag weer terug zijn, dus dat zal het vast niet zijn. Ziet er nu gewoon uit als een extra vakantie. Bijzonder dat ze daar verlof voor hebben gekregen terwijl ze over een maandje weer met de hele familie gaan in de zomervakantie…
Is Mallorca nou het nieuwe Ibiza ofzo? Zo’n beetje al die influencers lijken daar nu rond te hangen
Onze dochter zit op een school waar je zelf je vakanties mag bepalen echt ideaal. Ze zijn maar 2 weken per jaar echt dicht.
Maar we weten toch helemaal niet of ze verlof hebben gehad? Wij waren het weekend op Texel, en daar waren ook hele veel kinderen en gezinnen die deze week bleven: juni vakantie.
De school waar ik werk heeft dat ook semi, wij hebben 4 studiedagen gepland, op donderdag, vrijdag, maandag, dinsdag…
Hemels! Dit zou ik ook graag willen. Maar hoe doen ze het in de klas dan? Want het kan dus zijn dat er elke week een kindje ontbreekt.
Dit soort dingen weten we natuurlijk niet he. Misschien is er wel iemand terminaal ziek, weten wij veel. Hoop het niet voor haar.
Elke leerling volgt zijn eigen leerlijn, dus ze kunnen niks missen want zijn toch met hun eigen ding bezig. Ze hebben wel thema’s.
Dit lijkt me wel echt mega lastig voor een leraar om te bolwerken. Allemaal een eigen leerlijn. Hoeveel kindjes zitten er gemiddeld in zo’n klas?
Dit klinkt echt geweldig, ipv die 6 weken per jaar. Maar goed, ik heb onlangs ontdekt dat er zoiets bestaat als BSO wat gewoon de hele zomer doorgaat dus ik maak me geen zorgen haha. Wel jammer dat je daarbuiten inderdaad geen vrij kunt nemen. Vind het gewoon een gek idee dat kindjes maar tot hun 4e ‘vrij’ zijn en daarna echt zoveel moeten. Maar dat is misschien heel erg TienvanWil-gedacht van me.
Ik zat op een daltonschool, hadden we ook bijna nooit iets klassikaal. Ook gewoon klassen van 25-26 leerlingen.