Ja eigenlijk is het toch kut dat je een kind krijgt en als t 5 wordt alle regels moet volgen niet eigenlijk je eigen leven kan leiden omdat het niet mag van de overheid. (Snap ook heel goed dat de overheid dit doet uit bescherming denk ik?) maar het voelt betuttelend.
Al dat geregel voor vakanties/fulltime banen. Alles precies plannen zodat het allemaal net uitkomt. Ben al gestresst als ik eraan denk😂.
Zoals dat zeilmeisje toen, die mocht ook niet zeilen want ze was leerplichtig. Ik dacht meid ga lekker, tis niet dat ze kinderarbeid verricht op de boot ofzo.
Maarja inderdaad een hersenspinsel😂. Ben echt niet anti-leerplicht.
Ben trouwens zelf ook ooit een paar dagen eerder weg gegaan op school in de meivakantie omdat we met het gezin vakantie wilden (voor t eerst met het vliegtuig) met mn oma en mn oom en tante. En dat kwam zo goed uit, met het reizen en dergelijke. Anders werd het mss heel duur? Weet het niet meer want is al bijna 15 jaar geleden ofzo. Weet nog dat het een heel gedoe was en mn moeder zei ik had je beter ziek kunnen melden (maarja 3 kinderen tegelijk ziek op dezelde school is een beetje gek).