Snap dat ook echt niet. Denk juist omdat het nu zo weinig voorkomt (door het vaccineren natuurlijk) dat mensen ‘vergeten’ wat de ernst van zo’n ziekte is en dat het echt heel gevaarlijk is. Er zijn kindjes die dit wegens gezondheid redenen niet mogen en het lijkt me zó frustrerend (en eng!) als ouders zijnde van zo’n kwetsbaar kind. Ik ben zeker voor zelfbeschikking etc maar met dit soort dingen heb je ook vooral anderen ermee.
Edit; ‘demammavan’ heeft er eens een stukje over geplaatst. Zij was eerst een ‘kritische prikker’, dus niet anti maar een beetje sceptisch. Tot dat ze de gevolgen zag van niet prikken, sindsdien krijgen haar kinderen elke prik. Ze sloot haar post af met ‘ Van leven ga je dood, honderd procent zeker. Maar van niet inenten gaan ook andermans kinderen dood, en daar trek ik de grens. ’. Vind ik echt een mooie!
Als je andere Posts bekijkt is t wel duidelijk hoe dit ‘artsen collectief’ over vaccineren denken. Ben benieuwd of het voordeel en goede van vaccineren ook ter sprake zal komen tijdens dat vragenuurtje