Mommybloggerstopic #7

Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen gewoon echt niet zo snugger zijn

12 likes

Hier kan ik ook echt niet bij en had ik echt niet verwacht van haar. Haar zoontje heeft zoveel in het zkh gelegen en nu haar man. Wel echt verschrikkelijk voor haar trouwens, hoe veel kan 1 mensen overkomen? Maar zeker gezien de ziekte die haar man heeft, ze moest zelfs bruine plekjes uit appels schillen postte ze laatst, omdat z’n afweer zo slecht is. Dan wil je toch niet dat hij extra risico loopt door zelf niet te vaccineren.

7 likes

Ze heeft zelfs de opleiding tot diĂŤtist gedaan (heb ik zelf ook gedaan), dan snap ik deze keuze helemaal niet. Is helemaal niet evidence based wat zij nu allemaal aanbied. En ze schrijft ook nog voeding en dietiek terwijl het voeding en diĂŤtetiek is.

Een en al ergernis die meid. Ook zo’n isa aanhanger

6 likes

Urgh jammer, ook direct ontvolgt. Ze gaat haar kind wss ook niet laten vaccineren. Ze heeft al een kind verloren (super sneu), dan zou je toch denken dat ze haar andere kind iniedergeval wil beschermen tegen alles wat je enigzinds wel in de hand hebt, er gebeurd al zoveel narigheid en er zijn zoveel ziektes waar je absoluut niks aan kan doen, dat weet zij als geen ander. Ze zegt ook ‘mijn kind, mijn keuze’. In alle andere dingen; absoluut. Wat betreft vaccinaties kan ik zo ècht niet meer denken sinds ik in het ziekenhuis een pas geboren baby heb zien vechten tegen kinkhoest omdat ze was aangestoken op de kinderopvang en zelf nog te jong was om gevaccineerd te worden (tijdens zwangerschap kwam echt vlak daarna). Het meisje heeft het net gered(:raised_hands:t2:), maar sinds dien kan ik het ècht niet hebben als mensen dit soort dingen zeggen,

16 likes

Snap dat ook echt niet. Denk juist omdat het nu zo weinig voorkomt (door het vaccineren natuurlijk) dat mensen ‘vergeten’ wat de ernst van zo’n ziekte is en dat het echt heel gevaarlijk is. Er zijn kindjes die dit wegens gezondheid redenen niet mogen en het lijkt me zó frustrerend (en eng!) als ouders zijnde van zo’n kwetsbaar kind. Ik ben zeker voor zelfbeschikking etc maar met dit soort dingen heb je ook vooral anderen ermee.

Edit; ‘demammavan’ heeft er eens een stukje over geplaatst. Zij was eerst een ‘kritische prikker’, dus niet anti maar een beetje sceptisch. Tot dat ze de gevolgen zag van niet prikken, sindsdien krijgen haar kinderen elke prik. Ze sloot haar post af met ‘ Van leven ga je dood, honderd procent zeker. Maar van niet inenten gaan ook andermans kinderen dood, en daar trek ik de grens. ’. Vind ik echt een mooie!

49 likes

Ik ook.

Mijn dochter kan door de medicatie die haar afweer onderdrukt niet gevaccineerd worden en is door deze medicatie juist extra kwetsbaar. Ik vind het zo rot om dit soort berichten te lezen…Hoop maar dat er weinig van dit soort mensen in onze omgeving wonen of hun kind niet naar dezelfde opvang brengen.

17 likes

Klopt, ik heb het account zelf ook even gecheckt. En daar heeft ze idd een hele post waarin ze zich voorstelt en benoemt ze dus idd dat ze voeding en diëtetiek gedaan heeft. Toen dacht ik ook hoe kun je dan nu dit gaan doen?? Dat je dan verstand zou moeten hebben van voeding, ok. Maar die bloedtesten slaan gewoon nergens op. Het is zo’n onzin.

En zoals hier ook wel vaker benoemd is; als mensen twijfelen over hun bloedwaarden, laat het gewoon checken via je huisarts! Is tenminste betrouwbaar en een stuk goedkoper (alleen eigen risico voor het bloedprikken geloof ik?) dan via haar. Kan er echt niet bij dat mensen zomaar hier een bedrijf voor kunnen opstarten. En als er dan tekorten naar voren komen via haar, wie zegt dat dat Ăźberhaupt waar is?

6 likes

Ik twijfelde of ik hier iets over moest delen. Ik vind het nl echt vreselijk wat haar overkomt: Eerst je kind na een ziekte verliezen, daarna je man ernstig ziek. Maar ik triggerde ook op haar post en om precies dezelfde reden als jij noemt. En dan ook met zo’n supervage ““bron”” als bewijs.

3 likes

Twee buisjes is ook omdat er voor elk onderzoek een andere soort buis met coating nodig is. Dus voor een bepaling is niet per se 4 of 10 ml nodig. Maar zo’n druppel is echt bullshit

5 likes

Iemand die ik ken van vroeger is een anti vax gekkie en deelt altijd dingen (terwijl ze verpleegkundige is??) en nu deelde ze deze aankondiging van een vragenuurtje en Willemijn reageert erop met :clap:t2: Als je andere Posts bekijkt is t wel duidelijk hoe dit ‘artsen collectief’ over vaccineren denken. Ben benieuwd of het voordeel en goede van vaccineren ook ter sprake zal komen tijdens dat vragenuurtje

Ik denk echt dat dit een ‘waarom je het vaccin echt nièt moet nemen vragenuurtje’ wordt. Ik verwacht geen positieve geluiden, helaas.

3 likes

Nee het bloed wordt verdeeld voor meerdere bepalingen en per test is niet veel nodig. Om te zorgen dat bloed niet stolt in de buis, zit er een antistollingsmiddel. Meest gebruikte zijn EDTA en heparine gel. Elke soort antistollingsmiddel heeft invloed op sommige bepalingen. Dus als je meerdere bepalingen wil doen, heb je vaak meerdere buizen nodig.

10 likes

Bah zo egoĂŻstisch die Mathilde. Vertrouw maar lekker in God hoor en niet in de wetenschap :rage:

4 likes

Ik kende deze vrouw niet maar wauw. kindje verloren, man ernstig ziek en dan niet vaccineren, niet alleen voor Covid. Mind is blown. En dan vertrouwen ze wel op artsen die haar man behandelen? Hoe verantwoord je dat aan jezelf?

16 likes

Zullen we religie er even buiten laten? Het overgrote deel van de christenen laat zich gewoon vaccineren en we weten uberhaupt helemaal niet of dat haar beweegreden is.

12 likes

Christelijk🙋🏼‍♀️ Gevaccineerd🙋🏼‍♀️ Gezond verstand🙋🏼‍♀️

Wat mij in mijn omgeving wel opvalt is dat meer mensen uit de (streng) gereformeerde hoek (en biblebelt) zich niet laten vaccineren. Vaak gebruiken ze als argument dat ze volledig op God vertrouwen. Joe, dat doe ik ook, maar diezelfde God heeft in mijn ogen voor dit soort dingen juist wetenschappers en doktoren gemaakt. Ik vind het overigens ook wel gek om te redeneren dat God je beschermt tegen corona (en je geen vacc nodig hebt), maar je dan blijkbaar niet gelooft dat God je behoedt voor eventuele gevolgen van een vaccin?

69 likes

Maar misschien doen de echte artsen wel aan kwakzalverij en gebruiken wij het extra bloed voor andere zaken! :wink:

3 likes

Jullie zijn gewoon vampiers.

4 likes

M’n schoonmoeder is niet eens heel streng gelovig, maar die wil het vaccin niet nemen omdat ze denkt dat dit het einde der tijden is en je als gevaccineerde hard wordt afgestraft als je voor de poort van de hemel staat. Maar goed ze is verder ook vrij wappie hierin en geloofde van de week weer helemaal in het magnetisch zijn door vaccinatie dus toen konden m’n vriend en ik haar weer gaan ompraten dat dit onzin is bla bla bla (m’n vriend heeft een opscheplepel aan z’n voorhoofd laten plakken in te bewijzen dat je alles kunt laten plakken en dat dat niets te maken heeft met een magnetische plek)

9 likes

En ik maar denken dat ik een gekke en lastige schoonmoeder heb :thinking:

3 likes