Ik kende deze vrouw niet maar wauw. kindje verloren, man ernstig ziek en dan niet vaccineren, niet alleen voor Covid. Mind is blown. En dan vertrouwen ze wel op artsen die haar man behandelen? Hoe verantwoord je dat aan jezelf?
Zullen we religie er even buiten laten? Het overgrote deel van de christenen laat zich gewoon vaccineren en we weten uberhaupt helemaal niet of dat haar beweegreden is.
Christelijk🙋🏼♀️ Gevaccineerd🙋🏼♀️ Gezond verstand🙋🏼♀️
Wat mij in mijn omgeving wel opvalt is dat meer mensen uit de (streng) gereformeerde hoek (en biblebelt) zich niet laten vaccineren. Vaak gebruiken ze als argument dat ze volledig op God vertrouwen. Joe, dat doe ik ook, maar diezelfde God heeft in mijn ogen voor dit soort dingen juist wetenschappers en doktoren gemaakt. Ik vind het overigens ook wel gek om te redeneren dat God je beschermt tegen corona (en je geen vacc nodig hebt), maar je dan blijkbaar niet gelooft dat God je behoedt voor eventuele gevolgen van een vaccin?
Maar misschien doen de echte artsen wel aan kwakzalverij en gebruiken wij het extra bloed voor andere zaken!
Jullie zijn gewoon vampiers.
M’n schoonmoeder is niet eens heel streng gelovig, maar die wil het vaccin niet nemen omdat ze denkt dat dit het einde der tijden is en je als gevaccineerde hard wordt afgestraft als je voor de poort van de hemel staat. Maar goed ze is verder ook vrij wappie hierin en geloofde van de week weer helemaal in het magnetisch zijn door vaccinatie dus toen konden m’n vriend en ik haar weer gaan ompraten dat dit onzin is bla bla bla (m’n vriend heeft een opscheplepel aan z’n voorhoofd laten plakken in te bewijzen dat je alles kunt laten plakken en dat dat niets te maken heeft met een magnetische plek)
En ik maar denken dat ik een gekke en lastige schoonmoeder heb
Haha nee dit is wel echt erg. Ze is super lief, maar super beïnvloedbaar en neemt dus echt alles aan wat ze hoort. Dat en een beetje eenzaam is wel een recept voor wappie zijn
Als dit niet streng gelovig is wil ik niet weten wat wel
In NL? Hier heeft iedereen rondom onze kwetsbare gewoon moeten wachten tot de uitnodiging en griepprik ook nooit aanbod voor gehad…
Kan/kon je dat bij de huisarts aanvragen oid?
Ik hoopte op een upgrade maar laat dan maar, deze was gewoon gratis
Volgens mij denken gelovige antivaxxers niet dat god ze wel zal behoeden voor Corona. Meer van “als God wil dat ik corona krijg dan is dat zo, ik wil zijn plan met mijn leven niet in de weg zitten.”
Living on the edge zie dat in mijn omgeving best veel, ook op andere fronten, financieel bijv.
De één noemt het vertrouwen op God, de ander geen eigen verantwoordelijkheid willen nemen
Inderdaad!
Ze neemt selectief aan wat ze hoort, want ze neemt alleen de verkeerde dingen aan🤣
Van wie wel?
Voor wie het interessant vindt: deze folder wordt in mijn biblebelt-omgeving bij het consultatiebureau aangeraden aan mensen die om religieuze redenen twijfelen over vaccineren (ik ben niet de doelgroep gelukkig).
Een cliënt van mij zegt altijd “vertrouw op God maar doe je deur op slot”
Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot, als je echt niet wilt dat ie gestolen wordt.
Elise legt in haar vlog van vandaag uit dat ze de gezichten van haar kinderen niet meer in beeld brengt. En ik vind dit echt een goede beslissing van haar!