Mommybloggerstopic #7

Blijkbaar kent ze een “pedofielen jager” en hij heeft haar niet gewaarschuwd.

I’m out jongens, wat een wereld

4 likes

En al zou ze daar helemaal gelukkig van worden zit de essentie precies in wat je daarvoor zegt: dat haar kinderen hier niet zelf over kunnen beslissen op deze manier. Een beslissing later haalt nooit meer al het materiaal van het internet af.

10 likes

Ja dit. De fysieke en emotionele/cognitieve ontwikkeling liggen soms erg ver uit een.

Had ook ooit een jongen van jaar of 16 die bij z’n middagdutje een iets te gezellige droom had gehad (oid). Hij was nogal van het knuffelen en wilde na zn dutje mij dus een knuffel geven. Hij had helemaal niet door dat dat voor mij op dat moment niet zo prettig zou zijn en hij had ook niet het niveau om dat te kunnen uitleggen. Dit zou ook iemand kunnen zijn die op een bepaalde manier naar jonge kinderen krijgt zonder zich er van bewust te zijn dat dat niet gepast is. Het is gewoon ontzettend complex. Je moet hier echt naar ontwikkelingsleeftijd kijken en niet naar de kalenderleeftijd qua uitleg/voorlichting etc.

10 likes

Ja en juist die pubertijd is door die lichamelijk bijkomstigheid van hormonen zooo lastig. Want dat is dan het enige gebied wat niet achterloopt …

Wij hebben echt met regelmaat aanvaringen op dit gebied tussen kinderen (want dat zijn het natuurlijk). Echt heel lastig… je probeert ze dan wel uit te leggen en voor te lichten over het wel en niet, maar die spannende sensatie van dat soort vloggers kijken, tja die blijft en wordt denk ik alleen maar groter ook. Want ze mogen er niet echt over praten wat ze voelen…

6 likes

Heb je ergens verteld om wie dit gaat? Of heb je dat bewust niet gedaan, ook prima.

Ben zo benieuwd of ze dit zelf gelooft allemaal, hoe kun je nou zo’n bord voor je kop hebben over het beschermen van je eigen kinderen. Hoe langer ik erover nadenk hoe erger ik het vind?

Weet niet of ik dat zomaar mag delen ?

1 like

En hoe weet ze dit zo zeker? Misschien komen haar kinderen ooit op school en zegt iemand dit tegen ze. Gaan ze ooit naar de middelbare en weet iedereen wanneer ze zindelijk zijn geworden en hoe ze er naakt uit zien. En misschien zal haar kinde dat niet interesseren nee, maar het risico dat dat wel zo is wil je toch al niet lopen?

Het gaat toch ook niet om waar de foto’s allemaal terecht kunnen komen, maar om de lichamelijke integriteit van haar kinderen.

4 likes

Omg oke wie was dit want ik hoop met heel mijn hart dat ik haar niet volg

Het is eva_tuyt

2 likes

Ik volg ook een Belgische moeder. Volg haar omdat het zoontje altijd goed gekleed is.
Dat zoontje heet Morris. Ik verbaas me soms ook echt over hun. Zo vaak deelt ze foto’s van in bad en zelfs een keer zag je gewoon echt te veel (door de weerspiegeling van de douche kraan).
Dat kindje word ook zo erg verwend. Elke week zie ik weer Lego dozen, auto’s en noem het meer op.
Ook continu hele stapels kleding van allerlei winkels. Misschien heeft ze gewoon een gat in de hand of ze wil haar zoontje extra verwennen doordat hij veel moet doorstaan wegens operaties. Maar echt ik vind het zo bizar !

Ook loopt dat kindje zowel in de zomer of winter zo vaak in de onderbroek beneden. Ik denk dan dat is toch koud :rofl:?

1 like

Ik snap de uitleg van mommybloggers wel die zeggen “naakt is normaal”. Dat zou het ook moeten zijn, zeker bij kinderen.
Ik vind het veel erger dat je gewoon alle privacy van je kind voor altijd wegneemt. Je hebt ook mensen die op het strand met een te hoge interesse naar blote kinderen kijken. Maar op het strand bvb heb je wel nog meer controle dat er niemand foto’s maakt van naakte kinderen. Op het internet valt die controle weg.

De privacy gaat ook veel verder dan enkel bloot. Het gaat over driftbuien, genante momenten (iedereen heeft toch verhalen die je ouders zo nu en dan oprakelen, waarvan je denkt ‘neeeeeeee’), eerste liefjes,… Dingen die je zelf misschien niet met de wereld wil delen.

8 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:
Nee ik weet wel wie je bedoeld en jochie is vaak heel leuk gekleed idd! En haar fotografie skills zijn ook wel :ok_hand:t2:

1 like

Klopt

Ik vind ook dat naakt gewoon normaal moet zijn maar hou dat binnenshuis of op het strand/zwembad en als het dan online moet inderdaad foto’s van jezelf. Niet van je kind die daar niet voor kiest.

12 likes

Ik was gisteren echt helemaal opgedraaid door mijn gesprek met haar !

Op de vraag of de privacy van haar kinderen niet belangrijk is ging ze niet op in…

Ofnee dan is het “ze lopen vrijwillig naakt” en dit is “momshaming”

3 likes

Ik het geantwoord op een story, daar stond haar jongste in zijn blote poep. Wel met een :peach: voor, maar dan nog. Dus in haar stories deelt ze het vaker denk ik.

Maar ze is dus echt niet de enige he, er zijn er nog zoveel…:

2 likes

Volgens mij zijn die alleen weggewerkt omdat insta anders die post er af gooit :see_no_evil:

1 like

Die kinderen worden niet vrijwillig in hun nakie op de foto gezet om vervolgens met zoveel onbekenden te worden gedeeld! Neem je verantwoordelijk over je eigen kinderen.

Hoe erg dat random strangers het beter voor hebben met deze kinderen dan hun eigen moeder.

Snap deze keuzes echt zo niet! Bewaar die foto’s lekker voor je privé album, hoe moeilijk is het om niet álles te delen.

9 likes

Ooooh god ja zover was ik nog niet. Dat is zo mogelijk nog erger. Dan wil je echt heel graag je blote kind op insta hebben.

1 like

Ja, ze reageert ook in de comments dat bloot+tepels bij meisjes blijkbaar niet mag op insta, en dat haar zoontje voor meisje wordt aangemerkt door zijn lange haar.

Maar man dit :face_vomiting: ik ben echt zo blij dat wij streng zijn met foto’s op socials van ons zoontje (ook voor grootouders). Ik kan me die onverschilligheid echt niet voorstellen.

4 likes