Veel mommybloggers zijn ook niet begonnen als mommyblogger (Mascha, Serena, Wil & Tien, ivvj,…). In mijn geval volgde ik een aantal van hen al lang voor ze kinderen kregen, en dan verwijder je ze niet van de ene dag op de andere omdat ze plots een kind hebben. Ondertussen volg ik zo goed als geen mommybloggers meer, maar ze blijven wel nog steeds in mijn suggesties verschijnen. Serena had ik bvb al lang ontvolgd voor ze kinderen kreeg, maar toch weet ik perfect hoe haar kinderen er uitzien omdat ze de hele tijd in mijn feed passeren.
Daarnaast vind ik het idee van mensen die schrijven/posten over het ouderschap wel fijn. Het is soms wel eens prettig om te lezen hoe andere ouders met dezelfde dingen worstelen en hoe zij iets aanpakken (en soms ook een opluchting dat ‘dat’ mij gespaard blijft). Maar dat gaat ook zonder de hele privacy van je kind weg te geven of ze in te zetten voor elke spondeal en elke like (kinderarbeid dus). Het is gewoon schrijnend dat dat blijkbaar niet lukt voor het verdienmodel van de mommyblogger.
Ik vind het trouwens vreemd dat heel wat van de huidige mommybloggers er redelijk goed in slaagden vroeger om hun relatie redelijk privé te houden, maar hun kinderen passeren wel de hele tijd door het beeld. Zo wist je meestal wel dat ze een relatie hadden, en af en toe verscheen de partner zelfs in beeld, maar dat was zeker geen dagelijkse kost. Martine vind ik daar heel extreem in: haar man verschijnt (volgens mij, maar misschien is dat niet meer zo) nooit in beeld, haar kinderen bijna dagelijks. Ook vreemd dat haar man dat dan blijkbaar wel oke vindt.