Mommybloggerstopic #7

Ja hele lieve vlog!

1 like

Eerder vandaag is al gevraagd om niet meer off-topic te gaan.
Als er behoefte is om verder te praten kan dat in het psychisch praattopic of in een (groeps)pb.

Mooi gedaan! En toch vind ik het heftig dat zo’n jochie met z’n 1 minuut oud dan al gedeeld wordt met de wereld. Wel erg sneu voor Shifra dat ze zo’n vreselijke zwangerschap heeft gehad…

3 likes

Ze deden het heel netjes toch? En pas online na een maand of drie, dus ze zullen er vast goed over nagedacht hebben.

1 like

Vind het fijn om te zien dat Elise haar kinderen niet vol in beeld brengt bij spon. Ja ze gebruikt ze en zonder kinderen had ze die stokke spon niet gehad, maar ze gooit niet haar principes over boord en de twins zijn ook nu onherkenbaar

4 likes

Ja ze doet ze helemaal niet meer herkenbaar in beeld nu toch

Daarom fijn dat ze haar principes overboord gooit

2 likes

In Nederland? Mensen zijn compleet de weg kwijt hoor. Om te janken om je kind zo in te zetten.

1 like

Ik kijk niet naar haar dus kan en wil niet over haar situatie oordelen. Kan me echter wel, meer algemeen, voorstellen dat als iemand zulke hoge eisen stelt en perfectionistisch is, het moeilijk bijbenen is voor een partner. Want dan zul je het al snel niet goed doen.

10 likes

Ik denk dat in dat wereldje de schijn ook hoog gehouden wordt. Je bent een slechte moeder als je teveel werkt en te weinig in het huishouden doet. Man hoort in dat wereldje de kostwinnaar te zijn. A la vorige eeuw. Voor Corona moesten al die moeders ook maar dezelfde pers events want anders telde je niet mee.

Benoemde Willemijn ook in die vlog waarom zij en Djurre apart slapen? Was ik nog wel benieuwd naar. Had de vlog een beetje doorgescrold maar ze zat zo enorm lang over de slaapjes en schema’s van Siep te praten.

2 likes

Ik vind die sneer naar haar man echt totaal onnodig. Die man werkt regelmatig offshore aan grote projecten. Moet hij z’n werk laten zitten omdat Willemijn twee keer per dag stofzuigen van zichzelf?

14 likes

In alle redelijkheid, zou ik zeggen. Als ik iedere dag per se 2x wil dweilen, zegt mijn vriend ook: koekkoek!

27 likes

Ten eerste weten we helemaal niet wat hij wel en niet doet, maar als ik even naar hun situatie kijk: hoe moet je je extra beentje bijzetten als partner als je bijv 2 weken achter elkaar van huis bent en daar verder geen keus in hebt hoe lang die klussen zijn omdat dat nou eenmaal is hoe lang het duurt? Hij kan niet een uurtje eerder naar huis komen om te koken of de kids op te halen en haar ontzien (ik noem maar ff iets) Hun situatie is nou eenmaal dat hij regelmatig weg is en zij dingen alleen doet.

6 likes

T scheelt wel dat ze haar kinderen nu allemaal taken laat doen in de zomervakantie. Kunnen zij wat dweil en stofzuigwerk uit handen nemen.

19 likes

Ik zou dat ook mega zwaar vinden… heb een vriendin met een man in het leger. Pfff dan sta je er ook weken achtereen alleen voor? Soms zijn ze dan ook niet eens bereikbaar? :fearful:
Is echt niks voor mij. Heb altijd best wel respect voor hoe Willemijn het rond krijgt haha :see_no_evil:

5 likes

Dan kan je om te beginnen 1x per dag gaan stofzuigen ipv 2 of om de dag of een robot stofzuiger…Er zijn nog wel andere praktische oplossingen die je kan toepassen ipv dat je als man zijnde minder moet gaan werken. Ik lees dat hij in het buitenland werkt, dus dan wordt het ook lastiger om je werkweek in te korten.

2 likes

Sowieso hebben wij hier toch niks van te vinden, dat moeten ze lekker zelf uitzoeken

Neem aan dat je communiceert wat je verwacht van elkaar voor je 3 kinderen uitpoept.

9 likes

Waag je eens in het zwanger/kind gedeelte en je zult leren dat in vele gevallen de relaties scheef zijn (edit mbt mentaal load) en blijkbaar niet van te voren hierover is gepraat. @Calypso het blijft mij af en toe verbazen, eerlijk gezegd. Niet alleen hier hoor, merkt het ook in mijn omgeving hoe snel men dan bv de 1e kindje naar volgende kindje gaan terwijl de vrouw er aan onder doorgaat m.

8 likes

Ik geloof je direct, maar het is ook de verantwoordelijkheid van de vrouw zelf om dit dan met de man te bespreken. Ik kan mij echt wel voorstellen dat een man van niets weet/merkt als je het niet aangeeft…

1 like