Mommybloggerstopic #7

Keek na heel lang haar stories weer nav jouw berichtje. Is zij zelf nou ook heel anders gaan praten tov vroegere vlogs? Dat hele overdreven, beetje net als Elise?

1 like

Ze refereert weleens naar Elise in haar vlog dus volgens mij doet ze haar soms een beetje na. Maar ik volgde haar voor haar zwangerschap nog niet, dus weet niet hoe ze vroeger praatte. Maar dat wat ik bedoel zit in haar vlogs en is nog de overtreffende trap van ‘baby-achtig’ tegen je kind praten haha

Oh heb het opgezocht, ja ik hoor het, irritant. Van die halve zinnen ook!
Ze legt klemtonen ineens heel gek en praat ook met veel stemmetjes (dialect, doet Jamie Li ook). Ja of ik let er onevenredig op maar kan het dan niet meer “unsee” (horen)

1 like

Dit doet toch iedereen wel eens :rofl: Het is echt niet iets van 1 persoon om in random accenten te praten.

6 likes

Nog een reden waarom kinderen online privacy verdienen:

22 likes

Michelle Bollen doet dat ook vaak, maar die woont natuurlijk ook dichtbij Vlaanderen :crazy_face:

1 like

Elise kreeg van Joey lampen die met google ofzo aan en uit kan zetten door dat gewoon in de ruimte te roepen. Echt zooooo chilll, hoef je nooit meer lampen aan en uit te doen.

Ja meid echt wat een moeite om op het knopje te drukken. Daarnaast werkt het ook voor geen meter, wout probeert het 3 keer ofzo en dat ding reageert niet. In die tijd had je al je lampen in huis handmatig al aan kunnen zetten.

4 likes

Voor mensen die van gadgets houden is dat wel heel leuk. Mijn auto luistert ook naar spraakgestuurde opdrachten, om de airco aan te zetten bijv. Ik vind dat super leuk!
De tv kun je ook handmatig aan en uitzetten, maar toch gebruiken we nu allemaal een afstandbediening :woman_shrugging:t3:

8 likes

Hobby van mijn vriend, ons huis is helemaal domotica ingericht, als we thuis komen of weggaan gaan alle lampen aan of uit, je kunt het instellen als alarm als je snachts iets hoort (alle lampen fel aan en muziek afspelen bijvoorbeeld)
Ook radio afspelen, of iets op pauze zetten je hoeft het maar te zeggen.
En voor een alle lampen aan of uit doen is elke dag toch weer al die knoppen langs.
(vond het eerst allemaal overdreven maar hij vind dat helemaal geweldig als gadget). We zijn dit nu gewend en vind het top. (ik vergeet vaak lampen uit te zetten en dat kan dan nu allemaal op afstand).

9 likes

Dat is na m’n DNA opsturen dus het tweede ding dat ik nooit wil, een smart apparaat dat luistert naar wat er gezegd wordt in huis. Naast dat ik bedrijven niet zulke toegang wil geven kan elk online apparaat gehackt worden en heb je geen idee wie of wat er mee kan luisteren of opslaan.

No fucking way. Bedien zelf de lampen, verwarming en apparaten wel.

50 likes

Ik denk dat dit een impopulaire mening is, maar m’n mond valt open van de vakantieregels van wilvantien op insta. Die kinderen zijn 4 en 5?!

8 likes

Eeuh een kind van 4 of 5 die de ramen lapt?! Haha kunnen deze kids ook worden ingehuurd :joy::rofl:

36 likes

Geen smartphone?

1 like

Het is goed om kinderen wat klusjes te laten doen als eigen kamer opruimen of bordje in de vaatwasser doen
 Maar ramen lappen en stofzuigen (zo’n ding is best zwaar!) vind ik ook wel wat overdreven voor een kleuter. Het idee van een lijst vind ik wel goed. Dan is het duidelijk wat er van je verwacht wordt en je kan dan ook naar die regels verwijzen.

7 likes

Ik ben geen heilige, maar ik ben wel heel streng op de apps die ik gebruik en heb ze allemaal zo staan dat geen enkele app automatisch toegang heeft tot m’n foto’s/camera of microfoon.

Tuurlijk weten ze dan ook al te veel, maar het is tenminste nog enigszins beperkt en m’n telefoon staat ook vaak genoeg uit als ik thuis ben. Zou me veel minder comfortabel voelen met een apparaat in huis dat specifiek als functie heeft om me af te luisteren.

1 like

Misschien moeten ze gewoon helpen. Emmertje water vullen: “gaan jullie de garage deur doen?” “Oh, willen jullie schoon water halen voor mama?”
Of onder de eettafel met een stoffer even vegen. Hoeft toch niet dat ze de hele woonkamer vegen :sweat_smile:?

18 likes

Denk dat het meer een leidraad is dan dat er verwacht wordt dat de kinderen vlekkeloos ramen gaan lappen. Ook in de vakantie is het verstandig om enig regelmaat en wat regels te hebben in belang van de kinderen. Uiteraard zijn het geen slaafjes die braaf alles moeten opvolgen, maar dat lijkt mij ook niet de insteek van deze regels.

10 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze verwacht dat haar kinderen alle ramen van het huis streeploos wassen.

4 likes

Idem voor vrouwen

1 like

Zoals ik al zei: impopulaire mening. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om je kind te leren zijn/haar bord in de vaatwasser te zetten na het eten of om de eigen kamer op te ruimen en het speelgoed waar je mee speelt, daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen maar vind deze regels persoonlijk wat ver gaan voor kinderen van vier en vijf. Omdat er expliciet boven staat ‘1 klusje per dag doen’ vind ik het dwingend overkomen en niet als leidraad of inspiratie voor als ze verveeld zijn. Op mij komt het over alsof ze elke dag zoiets moeten doen voor ze buiten met hun vriendjes mogen spelen en ik vind dat raar voor een stel kleuters. Wordt alweer anders als ze bijv zeven en acht zijn.

9 likes