@Coco
Bij ons zit wel groot verschil tussen BSO en KDV.
Baby start binnenkort. Daar gaan we voor 3 dagen 1600 euro betalen. 5 jarig kind gaat 4 dagen naar BSO en daar betalen we 725 euro voor. Bizar veel geld per maand.
@Coco
Bij ons zit wel groot verschil tussen BSO en KDV.
Baby start binnenkort. Daar gaan we voor 3 dagen 1600 euro betalen. 5 jarig kind gaat 4 dagen naar BSO en daar betalen we 725 euro voor. Bizar veel geld per maand.
Mijn oudste gaat niet naar de NSO, dus had gewoon ipv 2 op het kdv maar 1. In mijn hoofd had ik iets van yes ik ga ââmaar de helftââ betalen ofzo. Maar helaas pindakaas.
Heb tegen mijn werk gezegd dat ik op mijn werkdagen om 14:30 mijn kind moet ophalen en dat ik vanaf dan iets slechter bereikbaar ben. Ik werk wel gewoon en mijn dochter kan gewoon haar gang gaan alleen moet haar wel even ophalen en af en toe met wat dingen helpen. Dus dat is wel echt ideaal, want het kdv waar mijn zoontje zit doet weer niet de nso voor de school waar mijn dochter zit.
Ohh okay, en dat laatste is idd lastig. Wij hebben geluk dat de opvang en NSO door 1 organisatie gedaan wordt en ze zitten in het schoolgebouw. Echt ideaal.
Ik gebruik daarom de woorden âik vindâ. Ik vind 400 euro voor een inwonende au-pair geen porum. Of het nu âofficieelâ is of niet. Vind wel meer âofficiĂ«leâ dingen moreel verwerpelijk. Hoe schrijnend een situatie ook is
Aangezien de kids zo klein zijn gok ik 24/7 klaar staan. Bizar ja.
400 euro per maand + kost en inwoning verdiende ik met fulltime bollen pellen in de zomer
Toen was ik 14 en en tulpenbollen vragen 100000x minder verantwoordelijkheid dan kleine kinderen die zomaar onder een auto kunnen lopen
In mijn ideale wereld neemt een vrouw wiens partner is overleden net zo goed een (goedbetaalde!!) au pair in dienst
Het is niet echt alsof er verzachtende omstandigheden zijn waarin het uitbuiten van iemand anders ethisch ok is�
Dit is toch altijd zo op dit forum
Heel anders! Een gastouder doet het vaak alleen en mag daardoor maar een max aantal kinderen hebben. In ons geval zijn er dus max 3 andere kinderen bij de gastouder thuis. Daarnaast is zij heel flexibel als we iets extra nodig zijn, betaal ik per afgerond kwartier (ipv tot een vaste tijd, ook al haal je ze eerder op) en mijn kind is gelukkig dus ook nog nooit overprikkelt thuisgekomen (en ze was echt best een lastige baby/huilbaby/vrij gevoelig). Enige nadeel vind ik (in ons geval): ze kan niet halen en brengen naar school, dus het is maar tot 4 jaar, dus vanaf 4 jaar moeten de kinderen over naar een kdv/bso.
Ze reageert toch puur op wat een zak hooi die man is dat ie niet voor zijn eigen kinderen kan zorgen en niet op of au pair wel/niet uitbuiting is.
Als het niet om een achttienjarige gaat, vind ik die 400 euro misschien wel nog schandaliger.
Ik heb absoluut geen oordeel over het inschakelen van hulp wanneer je in een moeilijke periode zit, zeker in zoân situatie. Maar heb dan wel het fatsoen om iemand daar goed voor te betalen, zeker wanneer diegene opgezadeld wordt met een enorme verantwoordelijkheid.
Wat afschuwelijk voor je kennis @Popje Begrijp ik het goed dat de kindjes overdag naar de crĂšche of onthaalmoeder gaan en dat de au pair dus âalleenâ komt helpen met koken en het avondritueel? Of is de au pair ook overdag aanwezig? Het komt over alsof het allemaal heel plotseling is gebeurd, omdat je schreef dat de baby tot een week geleden nog in de draagzak zat en borstvoeding kreeg. Ik kan me voorstellen dat deze man snel een oplossing nodig had, omdat hij misschien niet meer vrij kon krijgen van zijn werk en als enige kostwinner wel de rekeningen moet kunnen blijven betalen. Vind aan de andere kant de opmerkingen van @Shaaar wel scherp, ook vanuit het kind gezien, want wat als het inderdaad een nog jonge au pair is voor wie dit huishouden emotioneel te zwaar wordt? Het is nogal wat om hier aan de slag te gaan. Het was niet mogelijk om de (schoon)moeder/vader oid tijdelijk in huis te nemen? Hoe dan ook heel heftig
Misschien kan die beste man anders zijn telefoonnummer hier zetten, zodat we direct kunnen vertellen wat we ervan vinden en hoe we het zelf zouden doen als onze partner overleed en we achterbleven met 2 jonge kinderen.
Maar echt. Ongelooflijk.
Ja maar dat is de Nederlandse wet omtrent rouwen ook. De dag na de uitvaart mag je alweer paraat staan
Wtf⊠dus als je geen menselijke werkgever hebt die je extra vrij geeft dan moet je bij verlies van een partner of kind de volgende dag weer werken⊠fucking hell wat een land leven we in
Ja idd ik hoop dat echt niemand dan verplicht moet werken, maar aangezien er ook genoeg shitty werkgevers zijn zou je verwachten dat dit gewoon wettelijk wordt vastgelegd
Hier in Be kreeg je 3 dagen ( sinds kort 10) bij verlies van kind/ partner. Maar in de praktijk nemen de meeste erna ziekteverlof op. Wat ook heel logisch is.