Nu zijn wij ook allemaal geen perfecte feed Instragram verdieners hè. Haar inkomsten hangen letterlijk af van hoe ze zich op een digitaal platform presenteert. Ik ben daar absoluut niet jaloers op, want lijkt me een heel leeg bestaan om zo met uiterliji vertoon bezig te zijn.
Ik denk niet dat je de enige bent die het pijnlijk zou vinden. Als ik het even op mezelf betrek: toen mijn vader net overleden was, en ik andere mensen (ook mensen die ik goed kende) foto’s of tekstjes over hun vader zag posten vond ik dat ook heel pijnlijk en confronterend. Maar dat betekent niet dat zij daar rekening mee moeten houden of het zelfs niet mogen posten.
Ik eerlijk gezegd niet. En dat is echt niet omdat ik nou zelf zo knap ben en m’n leven zo perfect op orde heb, maar ik vergelijk mezelf gewoon niet echt met Instagrammers denk ik. Ik vind het leuk om mensen te volgen maar ik betrek wat ik daar zie niet op mezelf.
Ik hoop niet dat dit vervelend of als een soort humble brag overkomt maar ik had me eerlijk gezegd ook niet gerealiseerd dat veel mensen wel onzeker worden van Instagram. Ik had altijd een beetje het idee dat dat wat voor pubermeisjes was maar toen ik het hier laatst met vriendinnen over had gaven zij ook aan weleens mensen te ontvolgen omdat ze zich door hen slecht over zichzelf gingen voelen.
Maar dat zijn ze dus niet van elkaar. Mathilde volgt Michelle niet. En andersom is Michelle Mathilde dus pas gaan volgen na het overlijden van Sebastian. Beetje gênant dat ik dit weet maar viel mij voorheen op dat alleen een handjevol christelijke kennissen haar volgde en nu dus veel meer mensen en ook de bekende grotere accounts. Maakt verder allemaal niet uit maar Mathilde ziet dus Michelles post niet (als ze al op insta rondkijkt wat ik me nauwelijks kan voorstellen).
Maar ik snap je punt wel. Ik vond Michelles andere post dan opvallender. Mathilde vaak: “1 jongetje in mijn armen, 1 jongetje in mijn hart”. Michelle: “3 kindjes in mijn armen, 1 in mijn buik”.
En Elise Joanne volgt haar nu ook en plaatste die dag een post over het samen met je partner rouwen. Toen dacht ik ook auw. Maar ik loop sowieso al een week met een knoop in mijn maag omdat Mathilde nu niet meer samen met haar man kan rouwen om hun zoontje.
Je bent dus niet de enige die zulke dingen opvalt en ik zou het zelf ook niet doen maar omdat Mathilde hen niet volgt is het geen “ogen uitsteken” oid.
Ik heb dus zo’n schoonzusje die super slank is, mooi lang haar, altijd netjes gekleed, dure merktassen en sieraden, hoge opleiding. Dat ben/heb ik allemaal niet.
Maar toch ben eigenlijk niet jaloers op haar.
Wat iemand anders hier ook al zei: ik hecht gewoon minder waarde aan materialistische dingen en uiterlijk + ik heb niet het idee dat zij nou gelukkiger is dan ik. Sterker nog, ik denk dat ik gelukkiger ben.
Dus met influencers heb ik hetzelfde. Jaloezie/gelukkig leven, zijn voor mij aan hele andere dingen gelinkt.
Als ik nou ongelukkig en eenzaam zou zijn, zou ik me misschien eerder meten aan anderen denk ik.
Om nog even terug te komen op mijn post van gisteren: ik ben dus niet jaloers op Michelle bollen (heb ik letterlijk gezegd) en ik gun haar al het geluk.
Maar zoals ik wellicht niet de enige zal zijn, doet het mij kijken naar haar (weliswaar echt of gestaged) instagram account mij geen goed omdat ik mij dus onbewust wel ga zitten vergelijken. Voor iemand anders kan dit een celebrity zijn, of een andere influencer. En op een slechte dag of minder goed moment sluipt mijn onzekerheid er dan weer in.
Ik zat met kerst in een kerstpyjama van de Primark aan de tafel net zoals mijn gezinnetje en ik zou het ook niet anders willen. Maar daar ging mijn post niet over. Nee ik ben niet doodongelukkig, ik zie er best goed uit om 3 kinderen te hebben gehad, ik heb een dak boven mijn hoofd en een vaste baan. En ik moet mij voor niemand verantwoorden.
Ik hoopte enkel dat sommigen dit gevoel herkenden. Maar goed ik heb weer een les geleerd: nog minder sociale media voor mij
Ik herken dit gevoel wel hoor. En er zijn er vast nog.
Ik zou ook liever wat slanker zijn en rijker. En altijd leuke outfits aan.
En ik denk ook geregeld wtf hie doet ze het allemaal? Mij lukt dat niet
Maar daarom wil ik ( en jij waarschijnlijk ook) nig niet met haar wisselen.
Het gevoel is herkenbaar, zeker als ik zelf een mindere periode heb. Maar ondertussen heb ik ook geleerd om accounts snel te ontvolgen als ze me een ongemakkelijk en naar gevoel geven. Ik heb zo ook al kennissen en zelfs vrienden ontvolgd. Het is een leerproces geweest maar de laatste jaren heb ik het er steeds minder lastig mee.
Ik herken het wel hoor. Heb dit niet met uiterlijk of kleding maar ik ben weer wat gevoeliger voor het idee dat anderen het allemaal zo goed voor elkaar hebben qua financiën. Dan zijn ze tien jaar jonger dan ik maar met een kast van een huis, elke twee maanden vakantie naar de zon etc. Die ontvolg ik want ik krijg het idee dat ik iets helemaal fout gedaan heb. Terwijl ik hartstikke tevreden ben met wat ik heb.
Mijn grootste ergernis is influencers die zo’n leven dan zogenaamd voor elkaar hebben gekregen met een positieve mindset en manifesteren (ja looking at you Sannie). Die mute ik al helemaal want dat vind ik echt zo’n flauwekul, iedereen wil wel een villa manifesteren maar goh, dat lukt niet.
Haha misschien moet ik naar het biechttopic maar ik zou echt wel influencer willen zijn hoor, durf alleen niet zo goed te beginnen. Zeker als ik naar de cashflow / hoeveelheid werk van bijvoorbeeld Vera kijk zie ik wel veel voordelen hoor
Mathilde volgt Michelle wel? Ze staat tussen haar volg lijstje. Sowieso ‘kennen’ Michelle en Mathilde elkaar, want Michelle heeft wel eens in haar story geplaatst dat ze moedermelk voor Mathilde’s zoontje aan Mathilde heeft gegeven. En Michelle reageert heel vaak (of alvast al jaren) op Mathilde’s posts (ik las dat sommige dachten dat Michelle Mathilde alleen recent was gaan volgen maar ze volgt haar dus al jaren).
Ik heb er verder niet echt een mening over maar las wel wat onjuistheden mbt Michelle dus vandaar deze post
Of van #familiefit?
Nee maar zonder gekheid, dat was dan megastom van mij. Dan heb ik echt scheel gekeken. Excuus! Snap heel goed dat je dat even recht wil zetten als je Michelle bent.
Ik denk dat - ondanks dat ik het niet zeker weet - het gezien de manier van schrijven - die doorgaans zo herkenbaar en onleesbaar - is, haar niet zelf is. Ik weet het wel een partijtje zeker dat het zomaar wel eens iemand dichtbij kan zijn. Maar ja, daar heb ik precies helemaal niks mee te maken natuurlijk.
Haha die had ik aan kunnen zien komen. Lurk al een tijd mee maar had ook niet verwacht dat dit punt me blijkbaar over de streep zou trekken om een account aan te maken Helaas ben ik niet bepaald fit en sta ik ook niet in de make up en gekapt aan het schoolplein
Ik volg Michelle al jaren op IG en vind haar juist wel leuk om te volgen omdat ze altijd positief is over het moederschap. Ze is 1 van de weinige die het leuk vindt als de kinderen vakantie hebben voor mijn gevoel
Haha ik geloof je hoor. Het was een flauw geintje van me. Schaam me ook serieus dat ik dat van dat wel/niet volgen dus verkeerd had gezien. Eigenlijk vind ik het ook nergens over gaan maarja ik werd ook weer getriggerd door uitspraken hier die volgens mij niet klopten. Vind een beetje roddelen prima maar onwaarheiden verspreiden niet dus alleen maar goed als je iets recht komt zetten.
Maar nu wel blijven meeschrijven he!
Ik lees dit gewoon in haar stem
Positief of onrealistisch?
Iets dat mij echt mateloos irriteert zijn steeds dezelfde spon dingetjes die je bij heel veel influencers ziet.
Nu weer Desenio spon bij Tien van Wil en Tien. Volgens mij hangt haar hele huis al vol met die posters en nu moet zelfs de babykamer eraan geloven🙈
Ik vond het altijd erg leuk om de dames te volgen in de vlogs, maar wat doen ze tegenwoordig eigenlijk? Alleen maar reclame maken op instagram is dat dan echt iets waar je van kan leven?
Welkom in het Mommybloggerstopic waar deze vragen en opmerkingen een dagelijks terugkerend fenomeen zijn en het antwoord op je vraag hier beantwoord wordt met ‘ja dat kan’ of ‘ waarom bemoei je je met iemands financiële zaken’.
Dankjewel! Ik heb dit forum pas ontdekt dus lees nog niet zo lang mee. Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zich dit afvraagt😂