Mommybloggerstopic #8

Ja, misselijk inderdaad, zo erg om te zien! Natuurlijk ook erg als dat je kindje is en je niet weet wat er is, maar na alle ‘Anna heeft griep’ fotos sloeg dit nog wel alles.

Zie dat ze het nu gelukkig weg heeft gehaald, dus zullen wel meer opmerkingen zijn gekomem :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Het maakt voor mij verschil of het op een medisch kanaal over verborgen reflux (of andere klachten) staat en het kind een anoniem kind is in plaats van een ‘bekende’ baby.

20 likes

Ja eens hoor, alleen medische kanalen zijn weer niet zo makkelijk te vinden… Ik heb wel echt een gebrek aan goede, betrouwbare en makkelijk beschikbare informatie ervaren (naast goede kennis over verborgen reflux bij consultatiebureau/huisartsposten). Maar goed, zoals ik al zei, dat is niet aan een influencer om op te lossen.

Echt bizar dit! Wat moet dat arme meisje daar later wel niet van denken? Zo wil toch niemand op internet staan. Mag het kind nog een beetje privacy af en toe of is dat al te veel gevraagd

4 likes

Filmpje heeft ze eraf gehaald schrijft ze nu

7 likes

Maar jemig ik skip nu door haar lading stories en ALLES gaat over d’r kind. Oversharen to the max…kan er met m’n verstand niet bij.

10 likes

Waarom zul je dit soort filmpjes ook willen bewaren…

2 likes

Haar filter is echt stuk. Heeft ze dan niemand in haar omgeving die haar wat gezond verstand kan bijbrengen :sob:

2 likes

Ja heel veel, zowel voor werk als prive. Je moet je er goed in verdiepen voordat je hem koopt, ook omdat het zo duur is. Het heeft z’n beperkingen en is niet voor iedereen iets, maar voor mij is het perfect. Was eigenlijk onbewust altijd op zoek naar zoiets want to do- en notitie-apps werken voor mij niet en ik had altijd overal 1000 papiertjes rondslingeren, raakte veel kwijt enz. Nu zit mijn hele leven hierin.

3 likes

Ja maar daar heeft ze nog weleens over verteld toch? Dat het niet zo goed liep, dat ze er best veel geld aan hadden verloren
Het is zeg maar niet genegeerd ineens

6 likes

Ja ik heb ook die maat en al best een aantal jaren heeft hunkemoller een redelijk aanbod voor grotere cupmaten. Heb ook het gevoel dat veel dat niet weten. En ze kunnen het ook zo voor je bestellen bij een ander filiaal als het niet op voorraad is.

4 likes

Soms volg ik dit forum niet zo goed hoor. Het ene moment wordt er af gegeven op moeders welke hun kinderen alleen omringen met beige tinten en nu wordt er opeens weer commentaar gegeven op iemand die commentaar heeft op dit beige-gebruik

11 likes

(Nathalie Vijfhuizen)

Hoe kan dit? Verdient een au-pair echt zo weinig? Zit hier echt mijn hersens over te kraken.

8 likes

Ja dat wel maar dan nog. Ben echt totaal niet thuis in die wereld, dat blijkt maar. Zit erover te googelen en lees dat je hun loon eigenlijk ‘zakgeld’ noemt?

1 like

Ik denk dat je het niet moet willen vergelijken met een normale functie buiten de deur. Eerder als een aantal maanden graag naar het buitenland willen om daar ervaring op te doen en je geen zorgen hoeven maken over een verblijfplaats. 500 euro klinkt niet veel voor 30 uur p.w. een Nanny maar mijn complete privacy naar de maan is onbetaalbaar wat mij betreft. :joy:

6 likes

Ik verdiende als au pair (wel 13 jaar geleden :rofl:) £50 per week :smiling_face_with_tear: Een au pair kan dus veel goedkoper zijn dan kinderopvang (zeker wanneer je veel verdient). Je vlucht enz en kost/inwoning worden wel betaald voor je. Maarja ik verbleef in een slaapkamer in hun huis en de vluchten waren ook niet zo duur.

NB: werkte wel maar twee dagen en ging ernaast naar school, werkte en was verder vooral veel aan het stappen.

6 likes

Ja zodat je geen belasting betaald. Is vaak ook handje contantje. Als je een kamer over hebt in je huis is het dus vrij goedkoop, maar je levert er wel veel privacy voor in. En, au pairs zijn vaak erg jong zonder opleiding. Ik was zelf net achttien en had alleen ervaring met bijbaantjes oppassen. Achteraf gezien vraag ik me wel eens af of dat verantwoord is, maar daarom kun je het wel afdoen met zakgeld haha

Edit: mensen die een au pair in huis nemen betalen wel vaak een behoorlijk bedrag aan zo’n bemiddelingsbureau, volgens mij ben je daar nog het meeste geld aan kwijt

6 likes

2 au pairs?

5 likes

Ik vind dat gewoon uitbuiting :woman_shrugging: voed lekker je eigen koters op als je het geld of fatsoen niet hebt om iemand nórmaal te betalen.

16 likes

Je krijgt ook inwoning, dus zeker als je een jaar in bijvoorbeeld Londen of Parijs zou willen wonen “verdien” je dus best veel

3 likes