Mommybloggerstopic #8

Volgens mij zit het probleem vooral in de post over ‘moekes’. Nogal denigrerende term en niet bepaald de eerste keer dat op dit forum neerbuigend wordt gedaan over moeders

21 likes

Los van deze discussie vind ik trouwens dat je als admin niet perse altijd een voorbeeld functie hoeft te hebben, je bent ook gewoon iemand die mee post als gebruiker. Als het een admin post is, is het wel duidelijk.

9 likes

Wel jammer dat je het hebt over stuur dan een normaal berichtje terwijl ik in mijn berichtje heel normaal aangeef de post onder de gordel te vinden voor een admin, maar daar lees je dan weer overheen.

3 likes

Maar als je het gebruik van een woord als ‘moeke’ al denigrerend vindt moet je je afvragen of hier nu echt denigrerend gepraat wordt óf je ook wat licht ontvlambaar bent.

18 likes

Daarom dat de meeste moeders ook niet praten over hun kinderen in andere topics. Want er komt meestal toch een ‘‘grappige’’ reactie. Maar dit is het mommybloggerstopic en het lijkt me logisch dat hier veel moeders zitten maar schijnbaar kan je ook hier beter niets zeggen.

2 likes

Maar mensen hoeven zich toch niet opgelaten te voelen om te posten over dingen, wat maakt het jou uit of andere mensen dat irritant vinden, dat is hun probleem

11 likes

Zou inderdaad goed kunnen dat we een ander idee hebben bij de term moeke. Ik vind die op zichzelf al denigrerend en zeker gezien eerdere posts over ‘de moeders’ op dit forum. Volgens mij wordt hier relatief weinig gepost over kinderen buiten de zw/k topics, maar iedere opmerking over je eigen kind lijkt teveel te zijn. Terwijl we hier nota bene in het mommybloggerstopic zitten :woman_shrugging:

7 likes

Daar zijn toch sowieso al eigen topics voor? En als je dat écht niet bevalt dan zijn er genoeg fora waar je in elk topic over je kinderen/ moeder zijn kunt praten.

2 likes

Joe dit is het mommybloggers topic :joy::sweat_smile:

Wat boeit het in sommige context. Snap dat niet. Boeit me overigens ook niet als iemand blij is om geen kinderen te hebben, good for you.

7 likes

Maar wat vinden jullie eigenlijk van Tien’s tuin?

25 likes

Ik vind het gewoon raar dat hier neer word gekeken op vrouwen die alleen moeder zijn en verder niets meer. Maar tegelijkertijd wordt alles wat kindgerelateerd is wel verbannen naar die hoek. Je kan toch iets in een ander topic posten over een ander onderwerp waar toevallig je kind ook in voor komt? Dan hoeft er toch niet gelijk lullig gedaan te worden. Soms heb je toch dingen die niet per sé over je kind gaan maar waar je kind wel in voorkomt?

4 likes

Ze had het over de andere topics.

Hm ja sorry ik snap niet zo goed wat daar toch erg aan is. Scroll je toch lekker dooorrrr. Ik denk bij sommige posts ook wel blablablaa

Als je terug scrollt zie je dat mijn eerste reactie is dat ik nul oordeel heb over Willemijn. Dat is voor mij echt een Nmsvpe. Ik vind echt niks nada noppes van hoe zij haar huishouden, werkverdeling met man, zorgen voor haar kids heeft ingevuld.

Oh zeker niet aan mij, heb je gelijk in. Ik denk alleen: volgens mij gebeuren er veel naardere dingen in het leven dan dat iemand moeders ‘moekes’ noemt. Wat ik gewoon echt niet snap is dat hier een groep mensen uit het niks heel pissig wordt over één opmerking en het vervolgens ok vindt om echt nare verwensingen te doen (ik bedoel wtf is: ‘thank god’ onder dat iemand geen kinderen wil) en tegelijkertijd alle begrip wil. Tuurlijk wil je als niet-moeder niet lezen over de stront van iemands kids. Ik hoef al niet over mijn eigen poep te lezen. Tuurlijk denk je als iemand een vrij baggere beschrijving doet van het huishouden met drie kids aan hoe heerlijk het is dat jij die niet hebt. Als iemand daar een opmerking over maakt mag je wat mij betreft vanalles voelen en denken, maar deze reacties zijn in mijn ogen echt extreem overtroffen.

8 likes

Ik vind het goor om te lezen over vieze luiers en broodkruimels gemengd met hondenhaar. Dat maak ik kenbaar. Als je dat niet kan hebben, scroll dan lekker door.

3 likes

Staat op mijn moodboard voor mijn eigen

3 likes

Die ‘‘thank god’’ komt dan wel anders over dan ik hem bedoel. Meer omdat hier het kinderloze leven altijd zo geweldig schijnt te zijn. Niet dat de wereld beter is omdat zij geen kinderen wil. Maar ik zie wel dat het niet zo handig gepost is.

1 like

Gewoon dagje in jumbo foodmarket gaan zitten. Ik word trouwens structureel de moeke van mijn vriendengroep genoemd en ben nu in crisis of ik daar meer van moet vinden :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik wist niet eens dat je planten had. Buiten dat je admin bent en een hekel hebt aan kinderen weet ik niets over jou.

2 likes

Waarom is hier iedereen persoonlijk op zn ziel getrapt? Als iemand zoiets zegt en het bevalt je niet trek je toch je schouders op en ga je door met je leven. Je weet zelf toch wel of je wel of geen moeke bent of anwb koppel of whatever. Echt geef daar dan toch geen fuck om, dat maakt het leven een stuk makkelijker hoor.

9 likes