Daar zijn toch sowieso al eigen topics voor? En als je dat écht niet bevalt dan zijn er genoeg fora waar je in elk topic over je kinderen/ moeder zijn kunt praten.
Joe dit is het mommybloggers topic 

Wat boeit het in sommige context. Snap dat niet. Boeit me overigens ook niet als iemand blij is om geen kinderen te hebben, good for you.
Maar wat vinden jullie eigenlijk van Tien’s tuin?
Ik vind het gewoon raar dat hier neer word gekeken op vrouwen die alleen moeder zijn en verder niets meer. Maar tegelijkertijd wordt alles wat kindgerelateerd is wel verbannen naar die hoek. Je kan toch iets in een ander topic posten over een ander onderwerp waar toevallig je kind ook in voor komt? Dan hoeft er toch niet gelijk lullig gedaan te worden. Soms heb je toch dingen die niet per sé over je kind gaan maar waar je kind wel in voorkomt?
Ze had het over de andere topics.
Hm ja sorry ik snap niet zo goed wat daar toch erg aan is. Scroll je toch lekker dooorrrr. Ik denk bij sommige posts ook wel blablablaa
Als je terug scrollt zie je dat mijn eerste reactie is dat ik nul oordeel heb over Willemijn. Dat is voor mij echt een Nmsvpe. Ik vind echt niks nada noppes van hoe zij haar huishouden, werkverdeling met man, zorgen voor haar kids heeft ingevuld.
Oh zeker niet aan mij, heb je gelijk in. Ik denk alleen: volgens mij gebeuren er veel naardere dingen in het leven dan dat iemand moeders ‘moekes’ noemt. Wat ik gewoon echt niet snap is dat hier een groep mensen uit het niks heel pissig wordt over één opmerking en het vervolgens ok vindt om echt nare verwensingen te doen (ik bedoel wtf is: ‘thank god’ onder dat iemand geen kinderen wil) en tegelijkertijd alle begrip wil. Tuurlijk wil je als niet-moeder niet lezen over de stront van iemands kids. Ik hoef al niet over mijn eigen poep te lezen. Tuurlijk denk je als iemand een vrij baggere beschrijving doet van het huishouden met drie kids aan hoe heerlijk het is dat jij die niet hebt. Als iemand daar een opmerking over maakt mag je wat mij betreft vanalles voelen en denken, maar deze reacties zijn in mijn ogen echt extreem overtroffen.
Ik vind het goor om te lezen over vieze luiers en broodkruimels gemengd met hondenhaar. Dat maak ik kenbaar. Als je dat niet kan hebben, scroll dan lekker door.
Staat op mijn moodboard voor mijn eigen
Die ‘‘thank god’’ komt dan wel anders over dan ik hem bedoel. Meer omdat hier het kinderloze leven altijd zo geweldig schijnt te zijn. Niet dat de wereld beter is omdat zij geen kinderen wil. Maar ik zie wel dat het niet zo handig gepost is.
Gewoon dagje in jumbo foodmarket gaan zitten. Ik word trouwens structureel de moeke van mijn vriendengroep genoemd en ben nu in crisis of ik daar meer van moet vinden 
Ik wist niet eens dat je planten had. Buiten dat je admin bent en een hekel hebt aan kinderen weet ik niets over jou.
Waarom is hier iedereen persoonlijk op zn ziel getrapt? Als iemand zoiets zegt en het bevalt je niet trek je toch je schouders op en ga je door met je leven. Je weet zelf toch wel of je wel of geen moeke bent of anwb koppel of whatever. Echt geef daar dan toch geen fuck om, dat maakt het leven een stuk makkelijker hoor.
Haallloooo het is de maand december, allemaal even rustaaagh
Vrede op aarde mensen!1!1! 
Ik was even aan het twijfelen in welk topic ik zat, maar is het niet heel logisch dat er in het mommybloggerstopic juíst mama’s praten? En dat het ook weleens over eigen situaties gaat nav de vlog(s)? Begrijp niet zo goed dat er juist in zo’n topic nu afgegeven wordt op moeders en het kinderloze bestaan de hemel in wordt geprezen.
Niet waar, dit gebeurt vaker. Maar dat is hierboven ook al gezegd.
Het kinderloze leven wordt toch niet structureel de hemel in geprezen? Volgens mij is het leven gewoon altijd heel erg matig
Haha nou dat laatste vind ik gelukkig niet, en ik heb zelfs een kind 
Om hier inhoudelijk nog even op in te haken: ik heb twee kinderen, een vriend, een baan en een sociaal leven. En ook nog een huis met bijbehorend huishouden. Wat ik heel vaak niet echt bijhoud, want kost tijd waarin ik liever andere leuke dingen doe (of op de bank lig om bij te komen).
En eigenlijk vind ik (mede hierdoor?) het moederschap inderdaad meestal niet superzwaar, ondanks de drukte. Maar heb dan ook zeker geen spic en span huis.
Maar om op dat schone huis in te haken: ik vind het dus wel opmerkelijk dat iedereen daar nu heel chill op reageert hier, en bv Wil hierin overdreven vindt, want ik heb dus zelf wel het idee dat een heel schoon en opgeruimd echt nog wel heel erg de norm is en dat de stress bij moeders om het huishouden heel goed te doen meer vanuit die sociale norm ontstaat dan vanuit de intrinsieke behoefte een superschoon huis te hebben?
Als er eens 3 losse dingen liggen op een tafel bij een influencer is het meteen ‘sorry voor de troep’, terwijl het echt niks voorstelt. En elke avond idd die opruimroutines of ‘tap to clean’-filmpjes maken en dan pas op de bank mogen van jezelf… terwijl de ellende de dag daarna weer begint. Ik doe dat dus niet, maar schaam me wel voor hoe mijn huis er in de ogen van anderen uitziet…
Lang verhaal, maar volgens mij speelt dit wel mee in waarom veel mensen het allemaal zo zwaar vinden. En van die beeldvorming heb ik persoonlijk zelf dus ook meer last dan van mijn rommelige huis 
Ik snap op zich wel dat het niet leuk is als er regelmatig grapjes gemaakt worden over kinderen/moeders, maar er worden toch over wel meer dingen grapjes gemaakt? Mannen, bijvoorbeeld. En ik vermoed dat het overgrote deel hier een mannelijke partner heeft, of anders wel een broer of vader. En we hebben toch ook niet dagelijks discussies over dat echt niet alle mannen trash zijn en dat het nu echt niet grappig meer is om in zoveel topics te lezen dat alle mannen kut zijn :’) En nu worden er weer veel grapjes gemaakt over die klote spotifylijst, en straks over die teringtop 2000 (of 1000 of hoeveel dan ook) en de coronapandemie is ook wel aanleiding tot het ridiculiseren van bepaalde groepen mensen, en ten tijde van de verkiezingen worden op dit forum de rechtse stemmers weer weggehoond. Circle of life. Toch lijkt geen enkele groep zo erg op haar teentjes getrapt als een deel van de forummoeders