Mommybloggerstopic #8

Maar die twee woorden worden door heel veel mensen toch gewoon door elkaar gebruikt, ik wist het verschil eerlijk gezegd ook niet. En je isolatie duurt maximaal veertien dagen na de positieve test, maar volgens de Rijksoverheid mag je inderdaad als je nooit klachten hebt gehad na drie dagen uit isolatie als je gevaccineerd bent, en als je wel klachten hebt gehad zeven dagen na begin klachten + 24 uur klachtenvrij.

Ik heb geen idee of je zonder klachten minder besmettelijk bent, maar ik volg graag het advies van de overheid in dit geval, lijkt mij dat zij er wel over nagedacht hebben.

Huh ik zie het op de website inderdaad. Nouja, dan snap ik er niks meer van. Je kan het ook verspreiden als je asymptomatisch bent.

Een lockdown maar na 3 dagen en positief getest mag je weer overal heen, make it make sense :woman_shrugging:t3:

9 likes

Heeft ze eindelijk het gedroomde gezinnetje waar ze zo naar verlangd heeft, dan is thuisblijven toch al meer dan fijn? Al zo vaak ook op vakantie geweest dit jaar maar nee hoor … hoppa toch effe naar het buitenland want we MOETEN er tussenuit. Vind het ergens schaamteloos en decadent gedrag naar anderen toe die zich zo braaf aan de corona regels houden maar das zeker weer een andere discussie?

Anouk Smulders ligt trouwens flink onder vuur. Eerst dat white savior tripje naar de Antillen en nu omdat ze zich opwierp als savior voor de Borsatootjes. Heeft ook echt een bord voor haar kop over wat je wel en niet kunt zeggen over een mogelijk slachtoffer van een zedendelict. Die wannabe BN’ers kunnen ze beter in een reservaat houden, kunnen ze lekker met elkaar borrelen en alles weglachen. Heerlijk!

6 likes

Haha ja die snap ik ook niet. Ik heb ook mijn gedroomde gezin maar zou ook wel heeeeel graag even op vakantie willen ( zelfs zonder mijn gedroomde gezin😬).

19 likes

<reservaat>

In het Wylde Pad wellicht?

9 likes

De connectie zit 'm in: wees eens tevreden met wat je hebt. Zeker in deze corona tijd. Natuurlijk is een vakantie heerlijk maar als je al tig keer weg bent geweest dit jaar, waarom dan die noodzaak om nu weer weg te moeten. Zal wel aan mij liggen maar ik vind het pure decadentie.

4 likes

Hoe zij (Anouk Smulders) nu met de grond gelijk gemaakt wordt door van die types die op internet lekker anoniem hun gal spuwen gaat wel wat ver. Maar wel goed dat ze nu eens wat tegengas krijgt en uit die bubbel getrokken wordt van een groep vrouwen die elkaar alleen maar veren in de kont steken voor elke scheet die ze laten.

6 likes

Sorry zure reactie, maar deel het hier dan ook niet als je het te privƩ vindt

2 likes

Ja heel bijzonder… had de foto even opgezocht en op een kritische reactie reageert ze dat haar zoontje het vast niet erg zou vinden want hij is heel trots op zijn tekeningen…

1 like

Ik hebd e post niet gezien want geen idee om wie het gaat maar WTF, alsof je een pagina van hun dagboek online zet :expressionless: Ik snap echt niet dat je bij zoiets denkt ā€˜ja deze informatie is prima geschikt om te delen met de hele wereld’

1 like

Wat een geanalyseer van elke activiteit van iemand die je helemaal in real life niet kent… pffffff word je hier niet zelf heel moe van? Wie wanneer precies nog in quarantaine zat en hoe vaak moest hoesten?

3 likes

Als iemand zijn best doet om Ɣlle details van haar leven in beeld te brengen dan kun je ook verwachten dat erover gesproken wordt toch, zeker bij dit soort kwesties en in dit soort topics. Ik bedoel, wat doe je anders hier?:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Je mag hier ook gerust zijn zonder elk detail van iemands gehoest te analyseren en tot op de dag nauwkeurig de quarantaine van een onbekende in kaart te brengen. Get a life.

1 like

Ja wel beetje dubbel hĆØ. Ik snap opzich best dat je een bos wandeling maakt als je als volwassen persoon positief bent. Maar dan zou ik wel naar een rustig stuk gaan zodat ik niemand tegen kan komen. Zij gaat met alle kinderen naar buiten. Dan kom je wel iemand tegen lijkt mij ?

Ik snap dat dus echt niet. :sweat_smile:
Positief getest is in isolatie. Kan je dat bos dan echt niet even 7 dagen missen? Ik snap echt dat de muren op je af komen, zeker met zoveel kinderen, maar de regels zijn vrij simpel. Blijf thuis, ga niet buiten je tuin.

57 likes

Ligt misschien aan je situatie. Mijn vriend moest echt opzien kamer blijven. De muren kwamen echt op hem af. Als je dan laat in de avond een rondje wandelt besmet je echt niemand.
Hij had ook geen tuin of balkon. De hele dag op bed liggen maakt je nou niet echt fitter. Hij had trouwens geen klachten en het was wel de laatste dag voor hij weer naar buiten mocht.

4 likes

Maar stel je voor dat je een ongeluk krijgt onderweg naar dat bos en geholpen moet worden, dan breng je toch wel gewoon anderen in gevaar. Je weet gewoon niet wat er kan gebeuren. Als het de laatste dag was, dan kun je ook nog wel die paar uur wachten en de volgende dag gaan toch?

Kijk, ik begrijp dat quarantaine niet leuk is en zwaar is. Maar ik snap gewoon niet dat zoveel mensen de regels net een beetje anders buigen. Voor niemand is deze situatie leuk, maar soms is het nou eenmaal niet anders, hoe graag je het ook anders had willen zien.

40 likes

Je ziet ook gewoon in 1 van de stories dat er twee mensen op haar aflopen maar ze rustig blijft staan filmen. Minste wat je kan doen als je toch buiten bent is heel gauw weggaan. Echt heel onverantwoord (het überhaupt buiten zijn ookšŸ‘€)

3 likes

Laat in de avond snap ik dan nog wel, wij moesten ook de hond gewoon uitlaten, dus deden dat 's ochtends vroeg en 's avonds laat (voordeel van op een klein dorp wonen, niemand op straat) maar overdag een boswandeling maken vind ik totaal wat anders.

5 likes

Ik woon ook in een dorp. Dus niemand op straat en ook in het bos loopt er door de week echt niemand.

Maar over dat als je een ongeluk krijgt verhaal had ik niet over nagedacht. Dat is zeker wel waar.

2 likes