Mommybloggerstopic #9

Volgens mij hebben ze het pand kunnen huren van een kennis die het aanbood als cowork space maar waarschijnlijk toch heeft besloten het pand aan één partij te verhuren.

5 likes

Ah chill voor ze, wat een goed netwerk niet allemaal kan doen haha

3 likes

Dit klopt inderdaad. Van binnen ziet het er mooi uit, maar van buiten een stuk minder fancy. Het ligt in een woonwijk in een klein dorpje (geen A-locatie), dus denk dat ze dit voor een prima prijs kunnen huren. Lijkt me alleen ook zo onpraktisch met alle kids. Halen ze die uit school en gaan ze dan met z’n allen in het pand werken/spelen? Het zal op den duur vast de bedoeling zijn dat er vooral personeel in dat pand werkt. Vraag me nog wel af hoe ze Senna kennen en wat haar rol nu precies is.

6 likes

Volgens mij is dat hun compagnon. MB noemde haar zo in een reactie op haar Instagram volgens mij.

4 likes

Laura Brijde heeft nu ook een webshop met Spaanse (?) babykleding.
Webshop is het nieuwe vloggen?

Oh! Raad de webshop van een moedervlogger:

-Mies&co: Veromoda only gutsgusto meuk maar dan onesize

-Laura B: Spaanse meuk

-Wil&Tien: theekopjes van halfedelstenen ingestraald door Tien en de schoteltjes voorzien van een gedicht van Mijn

• Elise B: wild gekleurd bizarr inpakpapier met God verhoede geen muizen erop want dat is walgelijk. En om in dat zelfde thema te blijven: wilde gekleurde behangetjes in kekke kleuren die SNEL geleverd kunnen worden want voor je het weet ben je alweer verhuist.

• verder volg ik geen moekes dus maak me los.

17 likes

Elise heeft Diep’r haha

4 likes

Hoezo Spaanse meuk, vind het er heel cute uitzien en niet zo standaard tata baby mode.

6 likes

De hele Zara / Mango / Donsje etc liggen hier vol mee.

Wat is kinder tata kleding dan :joy:? Hema? Of “ mama’s boefje” rompers?

Nee dan liever wel dit idd.

8 likes

Weet ik het waar de meesten hun babykleding kopen maar in NL draagt iedereen zowat hetzelfde (buiten een paar van het forum dan) en dat ziet er anders uit dan van die shop va laura…

5 likes

Ik keek even en zag dat die gebreide pakjes van dralon
zijn en daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar volgens internet is dat een merknaam voor acryl. Super synthetisch dus. Verder wel schattige dingen!

5 likes

Ik blijf toch altijd wat jaloers op het zelfvertrouwen dat Elise B heeft… wat ze ook doet, wat ze ook aantrekt, welke keuzes ze maakt, ze vindt het eigenlijk allemaal mooi. Ze leeft (de normale dosis onzekerheid die iedereen kent daargelaten) voor mijn gevoel zonder zo’n interne criticus de hele tijd. Gewoon heeeeeerlijk lijkt me dat! :rofl:

9 likes

Zoiets kan je ook heel goed faken. Ik zeg niet dat zij dat doet maar social media is wat dat betreft echt nep

7 likes

Ja natuurlijk… maar volgens mij staat zij ook gewoon met (zelf)vertrouwen in het leven, dat bestaat toch ook…

15 likes

Voor mij persoonlijk is dat de norm. Snap nooit zo goed waarom als volwassene onzeker zijn zo genormaliseerd wordt tbh. Impopulaire mening misschien :flushed:

9 likes

Wordt dat genormaliseerd? In ieder geval niet door influencers

3 likes

Ik heb persoonlijk het idee van wel. Irriteer me daar heel vaak aan. Artikelen in ‘damesbladen’ enzo. Sowieso altijd in een van de eerste zinnen als het gaat over kersverse moeders. “daar zit je dan, de hormonen gieren door je lijf en de onzekerheid speelt je parten. Doe ik het allemaal wel goed?”
Ehhh…nee?
Bepaalde influencers moeten ook altijd benoemen hoe normaal onzekerheid is. Ik vind dat eigenlijk gewoon helemaal niet normaal. En ja, ik vind soms ook dat ik verkeerde keuzes maak of dat ik een kutwijf ben maar onzeker of weinig zelfvertrouwen, dat moet je als volwassene wel achter je gelaten hebben vind ik.

Edit: klinkt wel heel hard. Sommige mensen zullen begrijpelijke oorzaken voor onzekerheid hebben, dan snap ik het uiteraard. Maar vind wel dat veel zelfvertrouwen de norm moet zijn en niet iets bijzonders.

17 likes

Hahah huh, en als je dat niet achter je hebt gelaten dan? Opnieuw beginnen? Ik ben het met je eens dat er vanuit gaan dat mensen onzeker zijn niet nodig is, maar waarom zou je als volwassen persoon niet onzeker kunnen zijn of weinig zelfvertrouwen kunnen hebben? Lijkt me dat dat best wel afhankelijk is van je verleden en wat je hebt meegemaakt. Daarnaast, wat maakt het uit als weinig zelfvertrouwen genormaliseerd is. Als persoon vol zelfvertrouwen trek je je daar toch weinig van aan lijkt me :woman_shrugging:

15 likes

Ik heb toevallig net een edit toegevoegd die het ietsje nuanceert, idd ivm je verleden.

5 likes

Maar waarom zou alsnog veel zelfvertrouwen de norm moeten zijn, bedoel je dan dat mensen daar naar moeten streven? Want ik denk niet dat het per se de norm is, ik denk dat het gewoon verdeeld is.

5 likes

Er wordt ons een onmogelijk (schoonheids)ideaal aangepraat in die damesbladen zodat we allemaal geld uit blijven geven aan de cosmetische industrie :money_mouth_face: Dus zo’n soort tekst als wat jij citeert is gewoon een trucje.

Maar dat even terzijde, ik denk dat alle gradaties van zelfvertrouwen en onzekerheid oké en normaal zijn, het zou mooi zijn als dat beeld ook weerspiegeld wordt op social media (wat niet gaat gebeuren).

3 likes