Mommybloggerstopic #9

Ja, wel streven naar jezelf accepteren en wat meer schijt hebben aan wat anderen van je vinden.
Maargoed, zo’n ramp is het ook weer niet want je hoort ook altijd overal dat dat vanzelf komt als je ouder wordt. Maar waarom kan het wel als je 50+ bent en niet als je 30 bent. Echt zonde.

Verder denk ik dat ik dan op Instagram misschien wel in een bepaalde hoek zit waarin vrouwen steeds suggereren dat hun volgers vast heel vaak onzeker zijn over heel veel dingen. Misschien toch Elise maar eens gaan volgen.

8 likes

Hoe ouder ik word hoe minder onzeker ik ben over mijn onzekerheid.

Er daarmee bedoel ik dat ik onzeker ben over bepaalde dingen, bepaalde dingen niet mooi (genoeg) vind aan mezelf. Mezelf niet goed genoeg vind op specifieke gebieden. So be it. Daar heb ik mee leren leven. Het beïnvloed mijn leven niet. De onzekerheid blijft maar ik laat het me niet meer beïnvloeden en hoef er ook niet geheimzinnig over te doen.

Onzeker zijn is iets van alle leeftijden lijkt mij. Je leert er alleen anders mee omgaan.

18 likes

Deze onzekere dertiger zit net een artikel te lezen en wat ik lees geeft een mooi tegengeluid. Ik zal niet alles fotograferen, want dat mag niet van de forumregels maar hier een klein stukje;

Dit komt uit de psychologie van februari.

15 likes

Op zich interessant en ik weet niet wat er in de rest van het artikel staat maar ego is wel iets heel anders als zelfvertrouwen.

Edit: als/dan

4 likes

Ik vind ook niet dat E niet in contact staat met twijfel of een onzekere kant, maar het bepaalt haar niet helemaal. Het hoort erbij en zij leeft redelijk comfortabel en met tevredenheid rondom wie/wat ze is en doet, dat vind ik verfrissend… Ik vond t vroeger heel fijn en taboedoorbrekend om te horen over andermans onzekerheid (zoals sarah Rebecca en mamaLotje delen), maar tegenwoordig vind ik de focus daar ook wel wat te veel vastliggen op het ‘mogen’ worstelen ipv het mogen leven (waar worstelen nu eenmaal bijhoort). Snap daarin ook wel een beetje wat Pininhetweb bedoelt…

11 likes

Ja het is wel iets anders maar de mate van zelfverzekerdheid van iemand kan iets over het ego zeggen. Het is best wel een interessant stuk. Een van de punten is dat gematigd zelfvertrouwen meer ruimte overlaat voor groei en ontwikkeling. Dat vind ik mooi. De boodschap die ik er uit haal is dat er niets mis is met wat onzekerheid op latere leeftijd omdat dat aangeeft dat je ruimte voor verbetering ziet waardoor je meer openstaat voor nieuwe of ander dingen/ inzichten/ ideeën/ meningen en daardoor ontwikkel je je.

7 likes

Precies. Er word vanuit een maatschappij ook van alles van je verwacht en er heerst overal een taboe op en dan hebben we in nl ook nog “Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”
Dus het is helemaal niet zo gek om ergens onzeker over te zijn. Zeker als je van jongs af aan al word aangeleerd dat bepaalde dingen “niet normaal zijn”
En dan heb je ook nog al die schoonheids idealen. En stel dat je gewoon overal schijt aan hebt dan heb je ook nog gekkies die jou dan arrogant vinden. Dus nee onzekerheid is geen keuze het is iets wat ons is aangeleerd .

9 likes

Vraagje; is dit een typfout of betekent dit iets? Ik snap er niets van

3 likes

Lol met extra letters.

8 likes

Of ok met extra letters. Multi-interpretabel :smile:

1 like

Credits voor annemerel dat ze geen over the top gender reveal houdt, maar gewoon heel droog zegt: ‘oh is dat een piemeltje?’.

11 likes

D.elia is bevallen van een dochtertje. Haar naam is waarschijnlijk het enige kleurrijke in haar leven…

11 likes

Speaking of meuk, na Monique Westenberg heeft nu Goois meisje Pauline een lijn bij de Kruidvat (kennelijk is zij besties met kapper Mika). 1 guy in de comments brandt het helemaal af maar alle vrouwen vinden dat ie zeurt: Klik

8 likes

:face_with_spiral_eyes:?

4 likes

Ik cringe bij geboorteposts altijd zo van mensen die comments plaatsen waarin ze praten tegen het kind.

Ja josh v, ik heb het over jou.

9 likes

Ik volg iemand die de kinderen niet herkenbaar in beeld deelt (gezichtje niet dmv hartje erop ofzoiets). Ze deelt de namen niet maar verder wel andere details (niet alles natuurlijk). Maar dat is toch eigenlijk nog steeds krom?

3 likes

Zegt ze nou dat ze een bevalling van zes dagen had? Want ze moest zes dagen wachten, maar haar uitgerekende datum was gisteren.

Ik was vooral benieuwd naar de naam, ik volg haar verder niet dus misschien heb ik iets gemist.

7 likes

Lila

4 likes

Amai, die gast is wel gepassioneerd. Scrolt zelfs helemaal op haar feed terug tot in mei 2021 waarin ze een beige dekbed promoot. Om te bewijzen dat de Kruidvat-collectie haar stijl niet is…

3 likes

Sorry maar mensen die hun kind Lila noemen denken wss dat hun kind forever een baby blijft. Hoe kut als je ergens als volwassene solliciteerd met de naam Lila.

17 likes