Dit kun je alleen lezen met een abonnement
Ik heb toevallig ook van de week geluisterd na ze jaren niet gevolgd te hebben. Mij viel hetzelfde op, vooral omdat het voorheen inderdaad andersom was: Willemijn die Martine onderbrak. Maar nu is Martine veel aan het woord ja. Vond de aflevering met Eva Bronsveld wel interessant, maar kijk dan niet uit naar de volgende afleveringen
Nou, toegegeven, ik zit ook vaker dan nog normaal is Instagram te checken om te kijken of er activititeit is of niet (nu al een tijdje niet, misschien wel aan het bevallen…).
Haha ik mis een beetje een sterke clou aan deze column maar ze schrijft wel grappig. Ken haar helemaal niet
Zal hier wel te dom voor zijn
Maarja heb eigenlijk ook een abonnement alleen te lui om het in te typen
@Missflipgloss Je bericht is verwijderd. Het is namelijk niet de bedoeling om tips te geven over hoe paywalls e.d. te omzeilen.
Gaat dit over Elise Boers?
Ik haat mezelf er om maar ik ga ook telkens naar haar insta om te kijken of de baby er al is. Ik volg haar ook niet. Maar nu idd geen stories dus dan denk ik gelijk; ze zal wel aan het bevallen zijn of de baby is er al.
Had hetzelfde qua clou idd, maar het beschrijft wel grappig de waanzin van zoveel weten van iemands leven dat je kunt zitten wachten op de bevalling van iemand die je niet eens kent.
Even offtopic omdat ik het boek van deze columnist een aanrader vind:
Samenvatting
Gerda Blees heeft een van mijn favo boeken geschreven, “Wij zijn licht”, over een groepje mensen dat zogenaamd leeft van zonlicht en bijna volledig stopt met eten (gebaseerd op echt bestaande mensen in NL). Die mensen zijn nu boos over het boek en er zijn hele tirades van de sekteleider te vinden online. Maar het is erg goed geschreven, en heel origineel want elk hoofdstuk wordt verteld vanuit een ander persoon, locatie of object. Bijv. vanuit de slowjuicer in hun huis. Klinkt heel raar, maar het werkt heel goed!
Bij mij in de buurt wonen mensen die leven van licht. Ik zie ze regelmatig planten plukken in de berm of kruiden uit het park. Ze hebben ook een AirBnB en de recensie zijn smullen.
Ja, van een van die leden die sterft en dat de anderen daar even de schuld van krijgen.
Die heb ik inderdaad lang in de gaten gehouden op Facebook en dat was soms echt een wilde rit Volgens mij waren er meer forummers die dat deden. Die leidster vind ik eng. Maar die man die inmiddels de sekte verlaten heeft was eigenlijk nog enger, want hij heeft heel ernstige delicten op zijn kerfstok. Dat las ik tenminste in één van hun vele nieuwsbrieven.
Ik vind de leider (de zus van de overledene) ook erg eng. Ik heb op internet dingen gelezen en het was allemaal heel heftig.
Ja ik krijg echt de rillingen van haar, maar ik kon niks vinden van het kaliber van de daden van die man. Maar ik heb als bronnen alleen hun FB en hun site.
En die FB pagina’s geven niet veel info meer. Heb ze ook lange tijd gevolgd en ze zijn er met het verstrijken van de jaren steeds slechter gaan uitzien, echt (op het oog, ik ben geen arts) griezelig ondervoed. Die vogelachtige gelaatstrekken herken ik eigenlijk alleen van mensen die ik op hun sterfbed heb meegemaakt. Verbazingwekkend dat ze blijkbaar nog energie hebben/hadden om allerlei zaken te ondernemen.
Hoe heet deze groep/sekte? Vind dit machtig interessant
Ik woonde ook vlak bij ze. Ik las die website van ze ook regelmatig met heel grote verbazing. Ik wilde even voorstellen om ze in het bloggerstopic te volgen (volgens mij zoekt @Grace nog nieuwe influencers nu Conor & Brittany over is?), maar eigenlijk is het gewoon een heel erg triest verhaal.
Ja, de updates zijn sinds corona steeds minder geworden en het ging vaak over antivax (wat me niks verbaast van hen). Ik begrijp precies wat je bedoelt met die gelaatstrekken en vraag me ook af waar ze de energie vandaan halen te blijven functioneren. Die sekteleidster heeft die vriendin van haar volgens mij ook totaal geïsoleerd want zij heeft geen contact meer met haar familie… dat vind ik echt triest.
In spoiler, want offtopic
Samenvatting
De indruk die ik heb, is dat ze in het algemeen naar anderen ook echt vriendelijk zijn, met oprechte belangstelling voor de ander. Dat blijkt ook uit enkele AirBnB recensies: super warme en responsieve hosts, niets is te gek. Het enge zit in de doorgeslagen overtuigingen, die wel schadelijk kunnen zijn voor anderen. L dacht dat haar moeder van 87 in het verzorgingstehuis bewust werd vergiftigd door het personeel en L haalde dus de fentanylpleisters van haar rug, wat o.a. de aanleiding was om haar bezoekmogelijkheden te beperken. Een van de splijtzwammen tussen M en haar familie, is dat deze volgens L en M niet willen erkennen dat M als kind doodziek is geweest door vaccinaties. Ze vertrouwen sowieso de medische wetenschap niet. M bezocht geen arts toen zij een aantal jaren terug haar beide voeten brak, maar liet deze dagelijks vasthouden door L, in de overtuiging dat dit de beste kans op genezing bood. Uit de comments bleek eens dat L een doodzieke vrouw, zijnde een oude kennis, had afgeraden om haar chemo voort te zetten. Ook behoorlijk eng (Yomanda/Millecam vibes)
On topic: mijn favo mommyblogger, al zal ze dat natuurlijk nooit zo noemen, blijft Teunie! Wat betreft overtuigingen staat ze minstens zover van mij af als Wil&Tien of MB, maar van Teunie heb ik in de loop der jaren daadwerkelijk nuttige dingen geleerd.
Haha, ja dat is ook wel een OG-mommyblogger. Ik heb een mapje op mijn computer met ‘Teunie recepten en tips’