Mommybloggerstopic #9

Is uiteraard sarcastisch bedoeld.

edit: dat we in Nederland (en andere Europese landen) onder de ‘replacement level’ zitten heeft namelijk absoluut niets te maken met vruchtbaarheidsproblemen maar gewoon doordat vrouwen in het algemeen minder zin in hebben om baby’s te krijgen.

3 likes

Bij de kinderen op school een vrouw die bij elke nieuwe partner weer een liefdesbaby krijgt. Ze begint nu aan de 5e partner dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor baby 5 onderweg is😅

Edit: als die mannen het bij die ene baby van haar houden zijn zij wel milieubewust😁

3 likes

Gelukkig maar. Ik krijg dit soort teksten namelijk wel vaak serieus te horen als kinderloze en kots daar echt van.

5 likes

Ook echt…

Maar verder gebeurt er ook niet zoveel spannends… opvallendst.

We kunnen raden wat de droom van Wouter en Elise is, kunnen raden wat voor kwaaltjes Sarah R heeft, we kunnen raden welke formule Tien straks gaat geven aan de geboortedatum van haar verse kind zodat die cijfers haar weer gunstig uitkomen, we kunnen raden hoe de baby van Michelle B gaat heten of we gaan naar de praxis om te zien hoeveel kleuren beige er zijn voor een babykamer.

15 likes

Klinkt als echte liefde

4 likes

Nu alweer zin in de foto’s van de buik van Sarah na de bevalling!

Het houdt natuurlijk niet op bij de zwangerschap.

13 likes

Je vergeet de avonturen van Willemijn in haar caravan

5 likes

Oh dat vind ik als burgerlijke vinex wijk wonende moeder dus echt geweldig :crazy_face::see_no_evil:
Echt, ze heeft mijn droom sleurhut. Maar hij is dan ook een kleine 40k geloof ik :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

12 likes

Zij is zo iemand die binnen een week weer terugveert en dan andere moeders daar heel subtiel de ogen mee gaat uitsteken. “Ohh zo fijn om mijn oude kleren weer aan te kunnen” een week na de bevalling. Zit nu op tiktok en zie dit soort posts zo vaak voorbij komen, echt toxic.

12 likes

Ik had dit ook :see_no_evil: sorry ik heb helaas geen controle over mijn eitjes :laughing:

7 likes

40k? En haar uitleg was dat ze vond dat reizen duur is geworden? Holy moly. Nu ja ik snap het wel, iedereen doet natuurlijk wat ie wil en je kan misschien ook vaker erop uit. ik zit zelf liever in een vakantiehuisje waarbij ik mijn hele inventaris niet moet meenemen.

5 likes

Heel, heel heel misschien zou een caravan ook tweedehands aangeschaft kunnen zijn? :wink:

5 likes

Danique van MW is bevallen van haar tweede zoontje Teddy :smiling_face_with_three_hearts:

Ze ziet er echt weer enorm fleeky uit na de bevalling, mijn God :heart_eyes:

11 likes

“Fleeky” :sob:

10 likes

Hooooo rustig aan. Ik vind dat ze er enorm mooi uit ziet en tuurlijk is dat niet belangrijk maar mag dat dan niet eens meer gezegd worden over een andere vrouw :sweat_smile: is oprecht een compliment. Als ik had gezegd: wow die ziet er ook verlept uit na de bevalling dan was het weer wat geweest :roll_eyes:. Zelf zag ik er eruit alsof ik door een vrachtwagen.

9 likes

Pff dit soort opmerkingen maken ook dat een heleboel vrouwen zo onzeker zijn nu hun bevalling. Het gros van de mensen ziet er gewoon opgeblazen en tegelijkertijd uitgezakt uit na de bevalling. En dat mogen we want we hebben er een kind uitgeperst (of is er uitgehaald). Leuk voor mensen die gelijk ‘fleeky’ zijn, maar denk dat vooral en benoem het niet want dan kijk ik naar mijn lijf dat na 3 maanden nog niet eens on fleek is. En ook niet maar gaat worden. Maar gelukkig zegt dat niets over mij als persoon

9 likes

Hoezo wordt hier gedaan alsof dit de norm is? Ik kijk naar die foto en zie gewoon een vrouw, zwart wit, liggend onder een deken, met baby. Overduidelijk uren na de bevalling wat baby volledig aangekleed. Zonder verdere opsmuk. Is het in je opgekomen dat het zomaar zo zou kunnen zijn dat ze er gewoon zo uit ziet?

20 likes

Huh idd, ik zie gewoon een vrouw zonder makeup in bed. Misschien een borstel door d’r haar gehaald maar ze ligt daar toch totaal niet opgedirkt en strak in de lak

15 likes

Het initiële punt dat @anon3219017 maakt is dat het überhaupt irritant is, opmerkingen over het uiterlijk van een vrouw na de bevalling (positief of negatief).

En de discussie verzandt in…

vrouwen die het uiterlijk van een andere vrouw beoordelen, een inschatting maken hoe lang na de geboorte dit dan wel was, bepalen of ze er wel of geen moeite voor heeft hoeven doen en tot slot hun mening geven over dit geheel.

11 likes

Als je een zogenaamde samenvatting van wat hier gebeurt maakt moet je dat wel goed doen. Een vrouw deelt een foto van relatief kort, maar niet direct na de bevalling. Een ander complimenteert hoe ze eruit ziet op de foto. Weer een ander wil daar a) een punt van maken omdat je niet zou mogen zeggen dat een pas bevallen vrouw er fleeky uit ziet op een foto die ze zélf deelt en b) dat het delen van die foto toxisch is omdat je er na een bevalling ingekakt en uitgezakt uit ziet en je zo een onjuist beeld geeft.

Ieder ei snapt dat een kind er niet inclusief pakje en mutsje uit komt zetten én dus ook dat dit niet is hoe je er tijdens het bevallen bij ligt. Wat @anon3219017 hier doet is précies datgene waar ze zich tegen uit spreekt. Stellen dat je er na de geboorte niet zo uit hoort te zien is net zo goed een oordeel wat ik nog wel kwalijker vindt ómdat dit is hoe ze erbij lag binnen 24 uur na de geboorte (kind is namelijk één dag oud). Net zoals stellen dat je andere vrouwen schade aandoet als je er zo uit ziet dat is ómdat dit is hoe ze eruit ziet. Als je vindt dat men geen oordeel mag hebben moet je dat gewoon lekker niet doen.

18 likes